recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt mediacenter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mowgli Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af Colourless Colourless skrev:

Hej Mowgli

Jeg vil klart anbefale at du bruger en digi-modtager hvis du har mulighed for det. Det giver en langt bedre billedkvalitet. Jeg har selv tdc-kabel tv og bruger en FloppyDTV DVB-C tuner i mit mediacenter. Billedkvaliteten er generelt rigtig god.

Jeg har i øvrigt selv Antec Fusion kabinettet.
Det er et rigtig godt kabinet til prisen. Det er dog ikke fuldstændigt lydløst, men nok til at tilfredsstille konen .

Mht. software kan jeg anbefale Media Portal fremfor MCE.
Men det er en smagssag.

God fornøjelse
Rune

Hejsa

Problemet med en FloppyDTV DVB-C tuner er at den koster omkring det dobbelte af det kort jeg har tænkt på i første omgang og det synes jeg er mange penge  - men på den anden side så må man vel lide - hvis man vil have det bedste 8)

Til top
Colourless Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 15:52
Jeg startede selv med en dual analog tuner som jeg kaserede efter to måneder pga. dårlig billedkvalitet.
Siden jeg købte digitaltuneren har jeg ikke set mig tilbage.
Det eneste jeg fortryder var at jeg ikke købte digi-tuneren med det samme. Kvaliteten er efter min mening fuldt ud pengene værd.

Alternativt kan billigere DVB-c tunere anskaffes til ca. 750 uden CAM.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 10:23

Et DVB kort uden CAM kort betyder at man kun kan se 4 kanaler. DR1, DR2, tegnsprog og så den sidste som jeg aldrig kan huske

Har man kabeltv er et DVB-C kort uden CAM kort noget nær det samme som en isvafle uden is. En ekstrem flad fornemmelse

Til top
Mowgli Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Et DVB kort uden CAM kort betyder at man kun kan se 4 kanaler. DR1, DR2, tegnsprog og så den sidste som jeg aldrig kan huske

Har man kabeltv er et DVB-C kort uden CAM kort noget nær det samme som en isvafle uden is. En ekstrem flad fornemmelse

Ok, så må det være med Digital tuner - damn det bliver alligevel dyrt.....

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 22:47
Alternativt kan en viaccess emulator bruges sammen med en phoenix kortlæser. Det understøttes bl.a. af GBPVR...
Til top
Mowgli Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 22:51

Alternativt kan en viaccess emulator bruges sammen med en phoenix kortlæser. Det understøttes bl.a. af GBPVR...

Jeg tror jeg holder mig til Floppy udgaven selv om den er dyr

Er der ellers nogen der har kommentare til det udstyr jeg har beskrevet på første side ?

Er selv i tvivl om kabinettet, men det skal være så støjsvagt som muligt, uden at koste en bondegård.

btw. den der floppy digital tuner, kan den umiddelbart monteres i det kabinet jeg  har nævnt i min liste ?

Redigeret af Mowgli - 26-Maj-2007 kl. 21:13
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2007 kl. 11:05
Jeg har samme kabinet og tuner i mit setup.

Antec kabinettet ikke har plads til 3,5" drev.
Heldigvis kan floppyDTV  (ved en simpel ændring) nemt monteres i et ledigt kortslot -- som der er fire af i Antec kabinettet.

Jeg har personligt monteret min tuner i den ledige 5,25" som der er bag VFD displayet. Herved skal jeg skille maskinen ad for at komme til CAM og kort, men det er sjældent nødvendigt.

Mht. støj så tror jeg ikke at du finder et bedre kabinet i prisklassen.
Hvis du vil have et virkeligt støjsvagt kabinet så kan jeg anbefale mCubed HFX (mini) med en 2,5" disk (eller SSD). Men så er vi oppe i en helt anden klasse...

Til top
r_m_h Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 01:40
Oprindeligt skrevet af Mowgli Mowgli skrev:

Hej Mowgli

Jeg vil klart anbefale at du bruger en digi-modtager hvis du har mulighed for det. Det giver en langt bedre billedkvalitet. Jeg har selv tdc-kabel tv og bruger en FloppyDTV DVB-C tuner i mit mediacenter. Billedkvaliteten er generelt rigtig god.

Jeg har i øvrigt selv Antec Fusion kabinettet.
Det er et rigtig godt kabinet til prisen. Det er dog ikke fuldstændigt lydløst, men nok til at tilfredsstille konen .

Mht. software kan jeg anbefale Media Portal fremfor MCE.
Men det er en smagssag.

God fornøjelse
Rune

Hejsa

Problemet med en FloppyDTV DVB-C tuner er at den koster omkring det dobbelte af det kort jeg har tænkt på i første omgang og det synes jeg er mange penge  - men på den anden side så må man vel lide - hvis man vil have det bedste 8)

Jeg har lige købt Floppy tuneren. Er det rigtigt hvad jeg har læst nogen steder, at der er problemer med undertekster?
Jeg får også TDC kabel med cam osv.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 13:13
RMH skriver:

"Jeg har lige købt Floppy tuneren. Er det rigtigt hvad jeg har læst nogen steder, at der er problemer med undertekster? Jeg får også TDC kabel med cam osv."

Hvis du bruger det rigtige program er der undertekster, men ikke i MCE.

Det hedder Dvbviewer og koster vist lige nu 110 kr. Det fås over nettet. Det optager i .ts (transport stream) med undertekster . Der kan afspilles med fx VLCplayer, der er gratis, igen med undertekster.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu