recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt mediecenter på Yousee kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt mediecenter på Yousee kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pyrotek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt mediecenter på Yousee kabel
    Sendt: 06-November-2008 kl. 19:57

Hej Derude

Vil bygge mig et mediecenter over et bundkort som jeg har fået i overskud http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detai l.php?pMODEL_NAME=NF-M2+nView&fMTYPE=Socket%20AM2

CPU: AMD X2 5000+ 2Gb. ram onbord grafik G-force 6150.

Det skal kunne vise digital tv fra Yousee også HD kanalerne. Er dette muligt at bygge?

Har nu den nye HD box med HD pakke og det er bare noget skrammel der ikke duer det hakker konstant og HD kanalerne er nærmest ubrugelige.

Signalforholdene er ok så nu vil jeg aflevere HD boksen og bygge et mediecenter der kan det samme.

Først og fremmest hører jeg gerne fra nogen der har gjort det og om de er tilfredse og gerne hvilken hardware de bruger?

Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 21:16

Hvis HD boksen hakker konstant, så prøv med en ombytning. Lyder mere som om den er defekt.

HTPC TV-kortene er ofte ikke mindre modtagelige over for mulige mikro forstyrrelser i signalet.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 21:18

Er du sikker på signalet er OK?
Hak skyldes primært dårligt signal...
Der kan også være tale om støj, ikke nok skærmet kabel f.eks.

Yousee's normale udstyr bør virke, jeg vil ikke tro, de kan holde til sådan et generelt problem, som at deres udstyr genelt hakker...

Et mediacenter vil sandsynligvis ikke kunne gøre det bedre...

Der er en masse tråde om dvb-c hardware i dette forum...
Der er stort kun to tv-kort, som er aktuelle, det er fire/floppyDTV og technotrend C1501.
Lige så vigtigt er hvilket software, der skal anvendes...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 21:25

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Et mediacenter vil sandsynligvis ikke kunne gøre det bedre...

Lige min tanke. Boksene plejer at fungere bedre end HTPC ved signal problemer.

Du kan slet ikke regne med at bare fordi din HD boks siger signalet er godt, at det faktisk forholder sig sådan.

Hvis du kender een med en HD boks, så test hos hinannen for at udelukke fejl i signal/boks.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu