|
Nyt mediecenter. Træt af AsRock ion330 HT-BD |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Maj-2012 kl. 18:21 |
Hej allesammen
Jeg er nu ved at være rigtig godt træt af min AsRock ION 330 HT-BD ikke kan afspille tv ordentligt i Mediaportal. Derfor skal jeg ud at købe/bygge et nyt mediecenter. I den forbindelse kigger jeg på om jeg skal vælge en i3 processor med HD2000 eller HD3000 grafik. Jeg har kig på et Intel DH61AG bundkort med 4 GB ram, men hvilken i3 processor skal jeg vælge?? Kan det overhovedet betale sig at vælge en processor med HD3000 grafik?? Vil jeg, uden problemer, kunne afvikle HD tv uden at det hakker, og uden at jeg skal fifle i dagevis med Codec's?? Kan det betale sig at købe et seperat grafikkort?? Thomas
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nu har du vel sat dig ind i hvad hardware acceleration er
alså min gamle bærbar bruger cirka 12 procent cpu ved afspilling af HD materiale uden cirka 60 procent en intel 1.3 GHz u7300 cpu med et nidia 210M grafik kort bruger bare divx codec og sætter den til at bruge dxva |
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Jeg har som det sidste prøvet at installere SAF 6.11, og i LAV filteret sat den til DXVA2 (Native). I mediaportal har jeg så valgt både Lav video og lyd codecet, uden held. Men hvis du har nogle gode ideer, er jeg modtagelig.
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Min Core i3 530 er mere end tilstrækkelig til 1:1 rips..
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg tror måske dit problem ligger i at disken sikkert ikke er særlig hurtig og at MediaPortal altid kører timeshifting. Så du skal både skrive og læse på disken samt klare dens database på samme tid. Jeg kører tv perfekt på en Core 2 mobile 2GHz med 2 GB ram og et Radeon HD4550. |
|
![]() |
|
Jeg har rodet lidt mere med det, og fundet ud af, at problemerne opstår når Moving pictures scanner og opdaterer informationer samtidigt. Det kræver en del CPU(Har jeg læst). Der er absolut ingen problemer når Moving pictures ikke er installeret. Så ligger min CPU på 15-40%. Så derfor kræver det en CPU med "lidt" mere kraft.
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
TheRealBamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
Tog lige en kigger på Asrocks hjemmeside...
Der har de desværre ikke lige en CPU Support List, ligesom de har på de større modeller.. Jeg har selv en Vision 3D 252B, som jeg er totalt vild med... Så det kunne være en mulighed, omend den er dyr... Tror faktisk en af deres CoreHT'ere kunne gøre det for laaangt de fleste - Hvis ikke man er Spec-oman. Specielt hvis man lige smed en SSD i... ;)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |