recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt mediecentersetup - hjælp til video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt mediecentersetup - hjælp til video

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alsc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt mediecentersetup - hjælp til video
    Sendt: 02-Marts-2009 kl. 11:17

Jeg er ved at planlægge et mediecentersetup, der inkluderer NAS og Squeezebox. Jeg kan bare ikke gennemskue hvad jeg skal have som videoafspiller.

Jeg har forstået at der blandt andet findes iStar mini, Popcorn Hour, Mac mini og Tvix.

Behovet er en storagemaskine, der står gemt af vejen, som kan spytte data ud til netværket. Musikken skal kunne håndteres individuelt i flere rum og film skal kunne vises på TV'et (helst to rum individuelt) uden at starte anden computer end NAS'en.

Jeg er indtil videre kommet frem til følgende:

NAS
Chenbro ES34069 Mini-ITX WHS/NAS Chassis
EPIA SN 10000EG Fanless C7 Mini-ITX Board - Dual LAN, 4x SATA II, PCI-E, CF, Vista Support
Euro Power Cord
Sony Optiarc Trayload Slimline DVD±RW Drive with Labelflash
2.5" to 3.5" IDE Cable
Molex Power Splitter Cable - 2x HDD Connectors
USB Adapter Cable for EPIA SN Only (*see notes)
1GB 0.72" (18mm) DDR533 DDR2 DIMM
4 x 1,5TB (S-ATA)
1x 40GB Seagate 2.5" IDE 5400RPM Hard Drive - 8MB Cache
FreeNAS

Squeezebox
2 x Logitech Squeezebox Duet
2 x Logitech Squeezebox Receiver

som jeg mener klarer de to første behov.

Hvilken hardware håndterer videodelen bedst?

Redigeret af alsc - 02-Marts-2009 kl. 18:02
Til top
alsc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 17:45
Har jeg skrevet i den forkerte kategori eller er spørgsmålet for svært at besvare?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af alsc alsc skrev:

Har jeg skrevet i den forkerte kategori eller er spørgsmålet for svært at besvare?

Nej jeg tror ikke du har skrevet i den forkerte kategori som sådan. Men du snakker så meget om alle mulige forskellige enheder. I udgangspunktet er det kun dig selv der kender dine behov for hvad alle disse enheder skal kunne. Jeg ville selv lave en rigtig HTPC i stedet for alle de enheder, og så fokusere på betjeningen og købe extendere for hver lytte/video position.

Regardless så er betjeningen dit største problem med alle de enheder anyways....

Min htpc plus extendere kan ca det samme som det du laver plus at der er total TVintegration med PVRs på systemet. Det er monteret i et Antec Menuet kabinet med Windows Vista Ultimate med Raid 1 og en Virtual WHS. Dertil kommer et par extendere....

Via Epia osv det er ikke det mest udbredte hardware af gode grunde(stinker desuden på stabilitet og videoafvikling)...Hvis du vil fortsætte den vej du påtænker er du på egen hånd og skal nok mest forvente hjælp i et linux forum.....

Redigeret af Patriarken - 03-Marts-2009 kl. 18:19
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
alsc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 22:02

Når du svarer på min mail, så antag er jeg generelt er blank på området. Så går du ikke helt galt i byen.

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Nej jeg tror ikke du har skrevet i den forkerte kategori som sådan. Men du snakker så meget om alle mulige forskellige enheder.

Når du skriver forskellige enheder, mener du så NAS, Squeezebox og videoafspiller eller mener du de forskellige videoafspillere, jeg har nævnt som muligheder?

I udgangspunktet er det kun dig selv der kender dine behov for hvad alle disse enheder skal kunne.

Enig og den viden forsøger jeg at formidle videre, så jeg kan få en kvalificeret rådgivning. Jeg skal bruge en videoafspiller, som ikke fylder meget i landskabet, ser godt ud (så kæresten accepterer den) og er nem at håndtere.

Mit udgangspunkt er en fleksibel maskine, der kan afspille video og som jeg helst ikke skal rode alt for meget med for at få til at virke.

Jeg ville selv lave en rigtig HTPC i stedet for alle de enheder, og så fokusere på betjeningen og købe extendere for hver lytte/video position.

Regardless så er betjeningen dit største problem med alle de enheder anyways....

Hvad mener du med at betjeningen er det største problem? NAS'en passer sig selv med FreeNAS kørende. Så er der Squeezebox'ene, som også gerne skulle være selvkørende og så er vi tilbage til den ukendte - videoafspilleren.

Min htpc plus extendere kan ca det samme som det du laver plus at der er total TVintegration med PVRs på systemet. Det er monteret i et Antec Menuet kabinet med Windows Vista Ultimate med Raid 1 og en Virtual WHS. Dertil kommer et par extendere....

Via Epia osv det er ikke det mest udbredte hardware af gode grunde(stinker desuden på stabilitet og videoafvikling)...Hvis du vil fortsætte den vej du påtænker er du på egen hånd og skal nok mest forvente hjælp i et linux forum.....

Nu har du skrevet extendere et par gange, så det måtte jeg lige google. Som noget af det første stødte jeg på http://kortlink.dk/6c3a og det virker også ret smart.

Som jeg forstår dig, så skal jeg reelt have _to_ computeren kørende - en NAS og en til Vista og begge kan gemmes væk på grund af extenderne. Extenderne kobles til ekstra TV og er extenderne trådløs kan jeg reelt køre uden kabler. Er det korrekt forstået?

Hvor mange extendere skal jeg have for at kunne håndtere tre tv og højttalere i 4 rum?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu