recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt musik-anlæg.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt musik-anlæg.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt musik-anlæg.
    Sendt: 31-Maj-2015 kl. 11:55

Skal have anskaffet nyt radioanlæg og har internet, radio og TV fra Yousee. Jeg har følgende spørgsmål:

1. Kan jeg modtage alle DR-DAB-radiosignaler gennem mit Yousee-radiostik. Hvis det er tilfældet, behøver jeg jo så ikke søge efter et anlæg, som har det specifikke DAB/DAB+-modtagerfunktion.

2. Næsten alle anlæg har MP3 som CD-musikformat. Men det er formentlig sådan, at findes et USB-stik, så vil jeg også kunne høre WMA-formatet (i den forbindelse, hvilket format er det fineste/mest detaljerede)?

3. Jeg er ikke kræsen med lyddetaljen, så jeg leder efter et kompakt-anlæg til max. 2500 - 3000? Et par forslag

Med venlig hilsen

Peter
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 13:00

Du går ind på You See og ser på deres liste hvad der udbydes, og der vil du at der leveres DAB ud på FM, ligeledes leveres også alle Radio kanalerne på TV.
Der leveres IKKE DAB i kablerne, da de jo har deres egen Digitale levering.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 14:33
Alle DRs DAB kanaler leveres også gennem netradio. Så måske du bare skal gå efter et system, der kan modtage det?
Det kunne fx være: http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-melody-streamer-mcr-510-p-1044.html
sammen med disse: http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakte-hoejttalere-boston-acoustics-a25-p-849.html
Med den forstærker der får du også Airplay og Spotify.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu