recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt OLED tv med flot design efterlyses
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt OLED tv med flot design efterlyses

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt OLED tv med flot design efterlyses
    Sendt: 24-November-2025 kl. 14:47
Mit B&O TV er 12 år gammelt og skal snart udskiftes. Det nye TV skal naturligvsi være et OLED for bedste billedkvalitet og bedste performer for sport. Jeg må erkende, at B&O-TV er blevet for for dyre for mig og derfor kigger jeg efter alternativer. Mit største problem er bare, at jeg har været ude og se flere OLED-TV og de ser alle ens og kedelige ud. Blot en smal ramme om alle. Hvor er design diversiteten blevet af? Jeg har nu vendt mig mod LOEWE-tv, men er deres OLED-paneler uptodate? Eller er der andre OLED-TV, som har et design, som bryder lidt med blot en tynd firkantet rammeliste?

Redigeret af buller1 - 24-November-2025 kl. 15:59
Til top
Ddur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2025
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ddur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 16:15
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 17:26
Design koster klejner/gysser/moneter
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40866
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 17:37
Ja og det er ikke noget der gør noget som helst udstyr bedre, andet end for øjet.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 18:24
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja og det er ikke noget der gør noget som helst udstyr bedre, andet end for øjet.

Ja, det med øjet er jo specielt vigtigt ved et TVWink.
Bortset fra det synes jeg at de fleste fladskærme nu om dage har et flot design.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40866
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 21:03
 Billedet er det vigtigste, de enkelte TVer udskiller sig ikke meget fra andre på hvordan de ser ud så lige hvad det angår er det underordnet.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 22:39
Beovision Theatre (Ferrari Editon, hvis det skal være ekstra liret). 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 08:51
Ellers er der Loewe, men de billigere modeller ligner alle andre fladskærme
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Beovision Theatre (Ferrari Editon, hvis det skal være ekstra liret). 
Ja det kan noget…

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 52 minutter siden kl. 14:32
Der er jo ikke så meget ramme tilbage, på de fleste. Med mindre man snakker B&O.

Men da jeg skulle købe sidst, faldt valget på Sony, smal ramme med en lidt anderledes sammenføjning af hjørner, og sølvkant på ydersiden. Det er dog ved at være nogle år siden. Ved ikke om de har tilsvarende modeller i dag. Billedet var også på det tidspunkt, for mig at se, det bedste i den prisklasse.

Men der findes nogle som producere "flade soundbars", som passer med bredden af TV... Det kunne måske være en mulighed, hvis man ønsker sig et lidt anderledes design. Husker ikke lige navnet pt.

Redigeret af HenrikN - 2 timer 52 minutter siden kl. 14:32
Mvh
Henrik Nielsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu