recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Pana TV med WAF tilbehør
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Pana TV med WAF tilbehør

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hskjoldborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hskjoldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Pana TV med WAF tilbehør
    Sendt: 12-Marts-2012 kl. 22:50
Hej Alle
Jeg er blevet enig med konen om at jeg skal have et nyt TV/Video setup

Kravet fra konen er følgende:
1) Så nemt at bruge som overhovedet muligt
2) Når man trykker på DVD på fjernbetjening så tænder dvd automatisk og TV går automatisk ind på dette interface og når DVD slukkes går det tilbage til TV signal
3) Når Apple tv tændes, så dukker det automatisk frem på skærmen og når det slukkes går det tilbage på TV

Ønsker fra konen er følgende:
4) Under forudsætning af at Forstærkeren er tændt så skifter forstærkeren automatisk lydspor til den aktive kilde

Mine krav
5) 55" med god billedkvalitet
6) Så få fjernbetjeninger som muligt men ikke 3. parts. universial fjernbetjening
7) Mulighed for netflix
8) Blueray med god opskalering af DVD

Jeg er kommet på følgende opsætning:
TV: Pana 55 VT55
Blueray: Pana BMT 10, 20 eller 30
AppleTV med Netflix
Bibehold min Forstærker. Musical Fidelity A5 (har indbygget pass through således den kan bruges som effektforstærker alene). Kun 2 kanals lyd
Bibehold min VDAC
Bibehold mit Sonos som idag kører digital til VDAC via COAX

Mine spørgsmål er:
1) Kan konens krav 1-3 samt mit krav 6) løses via HDMI standardén samt Panasonics Viera Connect funktionalitet? Jeg går ud fra at èn Pana remote kan håndtere både Pana TV og Blueray og er også opmærksom på at Apple TV skal bruge sin egen remote. Når jeg tænder for Appletv, vil TVét så automatisk skifte interface eller skal jeg bruge en HMDI spitter med auto switching?

2) Hvordan løses krav 4 hvis jeg gerne vil bibeholde min forstærker? Kan en DAC med indbygget switning samt multiple Coax digitale indgange løse problemet dvs. jeg så kører HDMI input fra Blueray og Apple tv til TV. TV sender lydsignalet digital videre til DAC(hvis der er en digital udgang i TVét). Alternativt er en billigt forstærker med HDMI input. Hvad siger I?

3) Er der en god scaler i VT30. dvs kan jeg godt nøjes med en billigt Pana BMT 10 Blueray afspiller og så lade TVét om at opskalere?

Jeg ser meget frem til jeres fantastiske input og forslag:.-)

PS: ovenstående spørgsmål dækker ret bredt så håber I kan tilgive mig hvis den valgte kategori ikke er korrekt

Vh Henrik

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hskjoldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 19:06
Hej Alle
Er det nogle kompontente Hifigutter der kan hjælpe mig med ovenstående?:-)

Takker
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 19:35
Forstår ikke du fravælger den nemmeste betjenings løsning.

En multi fjernbetjening ala Harmony One løser næsten alt med et tryk.

Og så er der kun en remote på bordet.

Vedr. TV så ville jeg lige vente på de nye panasonic.   Og håbe at nogle af de øv fejl der findes på VT30 er væk.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af hskjoldborg hskjoldborg skrev:

Hej Alle
Er det nogle kompontente Hifigutter der kan hjælpe mig med ovenstående?:-)

Takker

Jeg har kun en Beo4 Remote til Pioneer tv, triax dvb-t modtager, pioner dvd og marantz surroundforstærker.

Det virker ganske fint.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 20:18
Apple TV boksen understøtter ikke HDMI-CEC og dermed hverken Viera-link, Smart-link og hvad alle de andre andre mærker kalder sig. Tilgengæld kan Appletvboksen programmeres med andre remotes.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hskjoldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 22:10
Tak for input. 
Mht. TV så vil jeg selvfølgelig helst have 55VT50 men jeg det er af økonomiske årsager at jeg vælger at fokusere på VT30 versionen istedet.

God info omkring HDMI-CEC standarden. Jeg var ikke opmærksom på at Apple-tv ikke understøtter denne standard. Min primære årsag for at investere i en Apple-tv boks er grundet muligheden for Netflix.

Panasonic BMT Blueray har jo også mulighed for netflex, men jeg kan vist forstå at de har fjernet muligheden i DK. Såfremt jeg kan finde en Bluerayafspiller der virker med Netflix i Denmark og som samtidig understøtter HDMI CSC standarden, så kan min Panasonic remote fra TVét godt lave basale funktionaliter ikke, såsom spole, pause etc?. Fandt f.eks følgende udtræk fra hdhes.com

Deck Control - Allows a component to interrogate and control the operation (play, pause, rewind etc), of a playback component (Blu-ray or HD DVD player or a Camcorder, etc).

Kan i bekræfte at ovenstående er korrekt? Hvis ja kan I anbefale en Blueray afspilller der understøtter Netflix i DK?

Mht. snakken omkring fjernbetjeninger, så er jeres pointer helt valide. Jeg vil(læs: kone har bandlyst universialfjernbetjeninger) bare gerne holde det så standard, som muligt:-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 06:10
Du bliver nød til at fortælle os hvorfor multi fjernbetjeningen er bandlyst.
Til top
zibas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zibas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Forstår ikke du fravælger den nemmeste betjenings løsning.

En multi fjernbetjening ala Harmony One løser næsten alt med et tryk.

Og så er der kun en remote på bordet.

Vedr. TV så ville jeg lige vente på de nye panasonic.   Og håbe at nogle af de øv fejl der findes på VT30 er væk.

Hva' er det for nogle øv fejl du mener der er på VT 30, Hansie ??
Pioneer Hva' ellers ????
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hskjoldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 08:41
Vi har tidligere haft adskellige universialfjernbetjeninger og det har bare ikke være inituativt. Enten er remoten med hard knapper, og så er navngivningen ikke altid inituativ. Alternativt kan man købe en touch remote, som jeg ligeldes har prøvet men synes det er trælst at man skal kigge ned hver gang men skal skifte kanal m.m. Jo mere der kan køre på en fælles standard eg. HDMI CEC, jo bedre ifølge mig og og i særdeleshed  konen.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af hskjoldborg hskjoldborg skrev:

Vi har tidligere haft adskellige universialfjernbetjeninger og det har bare ikke være inituativt.

Jeg prøver igen: Beo4 og Lintronic boks.

Det er det eneste vi bruger hjemme hos os til lyd og billede. Både kone og knægt kan finde ud af det.....Men okay, Beo4 er heller ikke en af de biligste universalfjernbetjeninger der findes. Med Lintronic boksen kan du også tillade dig at skifte udstyr og lade det være fuldstændigt samme betjening konen møder. Jeg har selv skiftet surroundforstærker og tilføjet en DVB-T modtagerboks uden at de andre i familien har skullet ændre på, hvordan de betjener anlægget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu