recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Pana-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Pana-TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Pana-TV
    Sendt: 22-November-2011 kl. 15:13

Hej,

jeg skal have nyt TV, da det gamle ikke kan så meget digitalt - en Panasonic TH42PX70

Tror jeg bliver ved med Panasonic, da jeg har være glad for det gamle.

Vil gerne op i 50 tommer, og så hedder det vel plasma igen, så vidt jeg kan se.

Vi er imidlertid flyttet, og har et lille smalt vindue bag sofaen, så der kommer lidt modlys i tv'et - det hjælper desværre ikke meget at trække gardinet ned.....  Det er faktisk lidt irriterende, men det er der vel ikke noget at gøre ved, når det nu skal være plasma - LCD er vist ikke så 'følsomt' på dette område, men laves vist ikke så store.

Ved 50 tommer Panasonic så er modellen vel en af følgende:

TX-P50G30Y - 7.890
TX-P50UT30Y - 9.988
TX-P50ST32Y - 9.588
TX-P50GT30Y - 11.490
TX-P50VT30Y - 12.400

Den øverste er 2D og resten er 3D. Har ikke noget udstyr der kan sende med 3D-signal, så det er ikke lige noget jeg har brug for her og nu.

Så er G30 bare det bedste køb, eller er 3D bedre til 2D end G30? Vil de være merprisen værd?

Input modtages med kyshånd.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 16:32
Hvis du selv kan retfærdiggøre den forskel de ca. 4500 mellem G30 og VT30 - Så køb VT30 - Der er lidt design mæssigt i form af HDMI-stik er ud til siden og lidt andre ting - Men billedet er jo også en del bedre på VT30.

Hvis ikke du står og mangler det lige nu og her... Så plejer der at være prisdrop på pana-tv i januar måned... Selvom du får et klasse-tv til 12,5 kilo som det ser ud nu... Så er det jo lidt svært at sige hvor meget det egentlig kan falde i værdi....
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 00:46
Måske var det værd at overveje sidste års topmodel, VT20 i 50 tommer. Det leverer stadig et fremragende billede og har 3D, hvis du skulle få brug det. Elgiganten sælger det i øjeblikket for 8.888 kr.: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP50VT20EA/panasonic-50-plasma-tv-tx-p50vt20
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 06:18
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Hvis ikke du står og mangler det lige nu og her... Så plejer der at være prisdrop på pana-tv i januar måned... Selvom du får et klasse-tv til 12,5 kilo som det ser ud nu... Så er det jo lidt svært at sige hvor meget det egentlig kan falde i værdi....

Og senere falder det igen og igen og igen.

Og pludseligt er der en ny model der er bedre, der så falder i pris hen over året - sådan fortsætter møllen år ind og år ud og man har stadigvæk sit gamle fjernsyn fordi man til stadighed er på jagt efter det billigste tv.

Mit råd: Køb det der er "lækrest" nu og nyd billedet fuldt ud fra dag 1. Inden du er kommet hjem med det har det alligevel tabt halvdelen af sin værdi, men det skal man ikek tænke på.

Klaus
(der rev 20 af de store på et 42" for snart 5 år siden og har nydt det lige siden)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Og senere falder det igen og igen og igen.

Så sandt så sandt... Men hvis man ikke mangler det før januar (det "nye" signal) og der er en besparelse der... er den så ikke værd at tage med.

Der er altid problemstillingen med noget nyt og bedre...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 16:34

Så sandt så sandt... Men hvis man ikke mangler det før januar (det "nye" signal) og der er en besparelse der... er den så ikke værd at tage med.

Jo, men man kan også se stort på besparelsen og nyde det gode billede allerede i morgen.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu