Min erfaring med skærme er at jeg havde for 4 år siden 3-4 LCD skærme på prøve, men de blev kasseret på stribe fordi billedet simpelthen var for dårligt i forhold til mit Philips CRT skærm (top model på dette tidspunkt)
Først da jeg fik mit Panasonic PV60 42" plasma skærm, følte jeg mig "hjemme" igen.
Kan ikke rigtig forklare hvad det er der gør at JEG synes at plasma står bedst. Jeg kan nok bedst beskrive det med at plasma står mest naturligt - hudfarver står lige i skabet på plasma.
På LCD oplever jeg som om billedet er computer genereret - altså computergrafik - lidt groft trukket op, men billedet på LCD bliver aldrig helt naturligt at se på.
Det var 4 år siden.
Jeg har været rundt og kigge igår. Det endte med et samsung plasma igen (58") fordi at plasma stadigvæk er bedst - MEN!
LCD er sku kommet langt, og det forspring som plasma havde i billedkvalitet er ikke så stort længere.
Jeg var ved at købe et Sony 55EX500 men da jeg så et Samsung B850 ved siden af et 32" Samsung LED til 10.000 kr, vidste jeg godt at plasma står bedre.
Men det er en smagssag. Vi synes at plasma er bedst. Jeg havde allerede udpeget vores plasma skærm 20 meter fra tv væggen i Expert. Det skilte sig helt ud.
Mht til skærm størrelse.
Lidt sjovt for dengang jeg købte mit 32" CRT var det en mega skærm, så det var et ren biograflærred da vi fik vores 42" plasma.
Idag har vi købt et 58" plasma alene fordi at vores 42" er blevet mindre og mindre at kigge på med tiden. Det lyder åndsvagt, men 42" er ikke særlig stort idag. Måske fordi at det er væltet frem med skærme over 42" det sidste års tid der er til at betale.
Så min anbefaling til dig er: Det kan aldrig blive for stort! :-)
Husk også på at plasma lider ikke i samme grad af fastbrændninger længere. I de fire år vores Panasonic har boet hos os har vi ALDRIG oplevet nogen problemer. Selv når børnene er faldet i søvn lørdag nat med vores ps3 på pause i 4-5 timer, har der aldrig været problemer.
EL forbruget er også blevet væsenligt bedre. Samme med tykkelsen på skærmene. Mener det tv vi har bestilt er omkring 3.5 cm tykt.