recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Plasma eller LCD ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Plasma eller LCD ?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:36
Så bevis jeg tager fejl og få Otto, Rasmus Larsen eller andre "anerkendte" brugere til at kommentere hvis i mener i har ret. Smile
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så bevis jeg tager fejl og få Otto, Rasmus Larsen eller andre "anerkendte" brugere til at kommentere hvis i mener i har ret. Smile

Jeg siger ikke at du har uret, tror 100% på dig
Jeg synes bare det anvise skema er lidt misvisende formuleret
E.L.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:45
Meget enkelt: Hvis der står 1,80m som maksimale siddeafstand til et 1080 46 tommer, betyder det at du skal rykke tættere på, og det gir' ingen fornuft i min bog.

Jeg forstår godt at det er ved den afstand at det er ligegyldigt om opløsningen er 720 eller 1080.

Redigeret af Kampus - 07-Juni-2010 kl. 16:45
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Meget enkelt: Hvis der står 1,80m som maksimale siddeafstand til et 1080 46 tommer, betyder det at du skal rykke tættere på, og det gir' ingen fornuft i min bog.

Jeg forstår godt at det er ved den afstand at det er ligegyldigt om opløsningen er 720 eller 1080.

Jeg giver dig ret i at det ikke er fedt at sidde helt tæt på en 50" skærm, men debatten gik i sin tid på om et alm. tv kunne udnytte den større opløsning, da skærmarealet er meget lille sammenlignet med en projektor. Anbefalingen går ikke ud på at give en anbefalet siddeafstand som så, og så alligevel. Sidder du 5 meter fra en 32" et tv kan du ikke se forskel på SD,HD og fullHD. Den optimale siddeafstand vil derfor være max 1.8 m for det givne scenarie for at kunne få udbytte af den højere opløsning.

Fandt ellers lige artiklen igen:

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 17:16
Nu var det ikke i forhold til den debat jeg henviste spørgeren til aplet'en, men hvor stort TV'et skal være. Det var fordi jeg kunne huske aplet'en fra tidligere, og mente at den var et redskab til at bestemme hvor stort et TV til en given afstand. Jeg tog fejl kan jeg godt se.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:54
Hvis jeg sad tættere end 3 meter på et >= 40 tommer TV, så ville mit hoved og øjne sikkert i længden gøre av av. Nu har jeg stadig et 32" Phillips TV, og skifter snart til 40-42" LCD eller Plasma. Men TV'et skal absolut ikke være større her. Jeg syntes 32" -> 40" er rimelig vildt :D

> 50 tommer kan jeg slet ikke forestille mig. Jeg kommer til at tænke lidt på sal. 1 i Cinemax på fisketorvet. Der kan man også blive lidt forvirret, hvis man sidder midt i salen. Sikkert samme følelse foran et > 50 TV på 3 meters afstand :-)

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:04
Sådan er vi jo så forskellige. Kan godt sidde 2½ m fra mit 50" hvis filmen er i en udsøgt billedkvalitet såsom Avatar.

Det gir' lige den rigtige biograf fornemmelse Big smile

Redigeret af Kampus - 07-Juni-2010 kl. 21:04
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:06
Vi sidder omkring 4 meter fra vores 42"

Det er alt for lille. Så nu bliver det 58" istedet.

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Hvornår får du din 58B855?
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Hvornår får du din 58B855?

Den skulle komme i morgen. Skrev med Wupti idag. 

Var lige ude og møde en gut der solgte mig et vægbeslag til vores PV60 som ryger i soveværelset nu.

Han var helt oppe og køre over den skærm vi har købt. Den havde han også haft. Men var skiftet til projektor nu for at få endnu større billed.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 09:03

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Nå ok! Ermm

LOL... en rigtig "du får ret, jeg får fred" kommentar.... Wink
Næh overhovedet ikke. det var bare ikke sådan jeg havde forstået tablet'en.Ermm
Nu er det mig, der har lavet appletten, så jeg kan da lige komme på banen med en opklaring. Anima har ret.

Appletten fortæller dig hvornår du sidder for langt væk fra TV'et til at få glæde af den høje opløsning. Hvis man lige tager sig tid til at læse teksten ovenover, og ikke springer direkte ud i det, så skulle det også være forklaret. Pointen er, at der ikke er så megen fornuft i at købe sig fattig i fuld HD, hvis man alligevel sætter sig så langt væk, at du ikke kan se detaljerne. Du bliver eksempelvis ikke gladere af 4Kx2K hvis du i forvejen sidder for langt væk til at kunne se detaljerne på 1080p.

Appletten er primært ment som en øjenåbner for folk, der blindt ser på opløsning som et vigtig parameter. I virkeligheden vil de færreste nok sætte sig 1.8 m fra deres 50" TV (jeg gør ikke), men med vores applet, så er du i det mindste gjort bekendt med, at du mister detaljenuancering længere væk end 1.8 m.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Appletten er primært ment som en øjenåbner for folk, der blindt ser på opløsning som et vigtig parameter. I virkeligheden vil de færreste nok sætte sig 1.8 m fra deres 50" TV (jeg gør ikke), men med vores applet, så er du i det mindste gjort bekendt med, at du mister detaljenuancering længere væk end 1.8 m.
Jo men da jeg havde Pio 508 (720p), kunne jeg allerede på 2½ m afstand skelne pixels. Og nu har jeg så på Pio 500M (1080p) mulighed for at rykke tættere på uden at skelne pixels.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu