recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt plastma 46-50" hvilke ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt plastma 46-50" hvilke ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Grunden til, at du ikke har kunne li Q97, har sikkert været, at Samsung "out of the box" er temlig dårligt justeret, Først når det er på plads, så viser tv'et sin kvalitet. Mit Q97 var Kalibreret af Otto.

Du fik vel også din PQ6000 kalibreret? ellers har du jo ikke et sammenlignings grundlag som vi andre kan bruge til noget?

En PS8000 kalibreret kan da nå flere panasonic skærme med få procenter til forskel og med BtB på plads og gråskalen som ligger på en margin +/- 0-5%, det er da rigtig godt. Så har vi en skærmkant og panel som ligger tæt på hinanden, da er da efter den oprindelige pio ånd!

Men igen, det er da godt du kunne se at din samsung "out-of-the-box" var ringe, det siger da lidt om kvaliteten fra samsung, og er jo kun advarsel om at opleve den i butikken, for det kan virke skræmmende

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 19:26
Ja men en samsung ps50855 slå alle fra LG, men fordi de er dårlige "out-of-the-box" skulle man ikke købe samsung.
sådan kan man jo ikke stille det op.

så havde der jo heller ikke blevet solgt et pioneer tv i Danmark

Redigeret af xcardman - 20-Juli-2009 kl. 19:27
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 19:35
Et ps50855 slår vel også alle fra pana, MÅSKE med undtagelse af Z serien. Det tangerer vel til verdens bedste tv efter Pio. Så det er ikke fordi jeg har noget imod Samsungs plasma skærme overhovedet (Deres andre produkter er en anden sag)

Jeg har set et q97 i butikkerne ja, men har skam også leget lidt med et, ved en kammi. Mener nu stadig at PQ er bedre.. Men lad det nu ligge

Redigeret af doit - 20-Juli-2009 kl. 19:36
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Grunden til, at du ikke har kunne li Q97, har sikkert været, at Samsung "out of the box" er temlig dårligt justeret, Først når det er på plads, så viser tv'et sin kvalitet. Mit Q97 var Kalibreret af Otto.

Du fik vel også din PQ6000 kalibreret? ellers har du jo ikke et sammenlignings grundlag som vi andre kan bruge til noget?

En PS8000 kalibreret kan da nå flere panasonic skærme med få procenter til forskel og med BtB på plads og gråskalen som ligger på en margin +/- 0-5%, det er da rigtig godt. Så har vi en skærmkant og panel som ligger tæt på hinanden, da er da efter den oprindelige pio ånd!

Men igen, det er da godt du kunne se at din samsung "out-of-the-box" var ringe, det siger da lidt om kvaliteten fra samsung, og er jo kun advarsel om at opleve den i butikken, for det kan virke skræmmende

Nu skal det siges, at Samsung i de nyere skærme, har rettet op på deres"Out of the Box" instillinger, så de ligger på niveau med andre skærme.

Det som jeg synes, var gal med PQ6000, var måden som den viste tv billedet på. Det var på en eller anden må anderledes, end den måde som Panasonic og Samsung viser det på. Det er ret svært at forklare, men når man ser begge skærme på samme tid, så er man ikke i tvivl.

Til top
nickyyyy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 12:52
Nu købte jeg kskruger's PQ6000 og jeg er tilfreds med det. Jeg vil dog give kskruger ret i at der er noget anderledes ved billedet. Jeg går fra en gammel 435FDE, som står bedre, men mangler tilslutningsmuligheder og en højttaler. Problemet med LG er at de lider af noget digital støj. Det er som om billedet er "i live". Støjen får billedet til at se ustabilt ud og kan sammenlignes med når man har i gamle dage havde "myrekrig" på sin skærm, når der ikke var input.

Jeg kan tilføje at jeg har haft 50PS8000 hjemme på prøve og den led af samme problem. Jeg var langt fra imponeret og endte med at sende det retur. Med assistance fra 2 kammerater, kunne vi ikke få indstillet PS'eren til tilfredshed. Det blev ikke på noget tidspunkt optimalt og det var med Telia TV koblet på via HDMI.

Min konklusion er, at det ser ud som om LG gør det fint når skærmen ikke er for stor. Men når skærmen er 50", virker det som om den ikke kan skjule sine manglende evner. Og jeg må sige at jeg var meget skuffet over den.

Jeg lever nu med PQ6000, som midlertidig skærm og hvis jeg sidder ca 3 meter fra den er det godt. Men hvis jeg kommer for tæt på, kan jeg se den digitale støj for tydeligt... Synd, for det er en pisse flot skærm.

Redigeret af nickyyyy - 21-Juli-2009 kl. 13:16
Til top
Goggelogge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Sted: Rudkøbing, DK
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 21:16

nogen af jer der der hved hvor man kan se modeller irl. ? 

Mvh Goggelogge

Redigeret af Goggelogge - 21-Juli-2009 kl. 21:16
Til top
nickyyyy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 22:45
Jeg har ikke set PS8000 nogen steder. Men har set PS7000 i elgiganten i Fields.

Samsung plejer man at kunne se i Fona og for det meste også i Elgiganten.

Skal siges at jeg så PS7000, da jeg ventede på min 8'er og der stod det simpelthen så ringe, at jeg havde lyst til at ringe til forhandler og annullere købet. (Hvilket jeg også skulle have gjort ;))
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 22:48

okay

kan se på det hele der er en bred mening om hvilket er "bedst" 

evt nogle forslag til 46" liga'en eller skal man bare have 50"  

Mvh Goggelogge

Redigeret af Goggelogge - 21-Juli-2009 kl. 22:48
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 22:57

Hvis du kan undvære DVB-C og MPEG4, så kan Panasonic 46PZ80 være et okay bud til omkring 8500,-

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1075276/Panasonic-Viera-TH-46 PZ80U-Sammenlign-Priser

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 22:57
Havde nok kigget på en samsung ps50650. forskellen mellem den og en 855 skulle være meget lille. De kan ses i en hifi klub.
forskellen mellem 46 og 50 er faktisk ikke så stor, så hvis blu-ray er et ønske er en 50 tommer næsten for lille

Redigeret af xcardman - 21-Juli-2009 kl. 23:00
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 23:06

heh okay jamen så må jeg gå efter 50" :)

regnede også med jeg ville tage et smut til stor byen "odense" og kigge lidt i hifi-klubben , elgigaten , fona osv. bare for af få et indtryk af hvad de kan.  hved godt man skal tage hensyn til af det kan værer "out of box" instillinger :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Goggelogge Goggelogge skrev:

heh okay jamen så må jeg gå efter 50" :)

regnede også med jeg ville tage et smut til stor byen "odense" og kigge lidt i hifi-klubben , elgigaten , fona osv. bare for af få et indtryk af hvad de kan.  hved godt man skal tage hensyn til af det kan værer "out of box" instillinger :)

tage en dvd eller andet med som du kender og få den vist på skærmen.
det virker langt bedre. Så ved du nemlig allerede hvordan det skal ser ud.
fremfor at falde på halen over et eller andet HD. 
er selv gået fra 32-42 og 50 tommer under 2 år. Man vender sig lynhurtig til en 50 tommer.

Redigeret af xcardman - 22-Juli-2009 kl. 00:03
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu