recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt skrivebord-setup (2.1 ~5000,-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt skrivebord-setup (2.1 ~5000,-)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmus0909 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus0909 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt skrivebord-setup (2.1 ~5000,-)
    Sendt: 30-Maj-2014 kl. 00:46
Hej :)

Jeg er på udkig efter at udskifte et gammelt Creative Inspire 2400 2.1 sæt med noget, der spiller bedre. Selv har jeg ledt i et stykke tid efter noget, der dur, og som udgangspunkt er et af mine præmisser er, at der ikke skal bruges forstærker til setup'et. Det er der ganske enkelt ikke plads til :(.

Som det ser ud nu er jeg kommet frem til et par Audioengine A5+ 2.0 der skal fungere som satellitterne.

Angående subwoofer har jeg kigget på en Argon SUB10, som er et af Hifiklubbens egne mærker.

Jeg er på ingen måde ekspert inde for området, og mine forslag er, ja, kun forslag, og jeg vil rigtig gerne have hjælp, så bare skyd! Det skal desuden også lige tilføjes, at hvis en forstærker kan gøre kæmpe underværker i forhold til at vælge højtalere med indbyggede forstærkere, så kan det jo være, jeg kan blive nødt til at rydde lidt plads for sådan en ;).

Venlig hilsen
Rasmus P

Red.: Mit budget til et PC-setup er sat semi-højt, fordi jeg regner med at det her sæt skal kunne vare længe, før det skal udskiftes.

Redigeret af Rasmus0909 - 30-Maj-2014 kl. 00:48
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 01:13
Se denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132649&KW=&title=airport-express-hjtalere
Venlig hilsen
KB
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus0909 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 01:45
Skal jeg forstå ud fra det, at 2.0 højtalersæt til 1000,- giver lige så god lyd som et 2.1 højtalersæt til 4400,-?
Jeg er ikke helt med på din anvisning, fordi ham i tråden, du linkede til, stiller krav til airport express højtalere, som jeg slet ikke har nævnt :).
Det kræver vist en uddybning ;).
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 08:41
De Audioengine spiller rigtigt godt, og jeg tvivler faktisk på at du får brug for en sub ved siden af?

Hvis du vil have en på, hvorfor så ikke kigge på den matchende fra audioengine:

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 11:05
Ved ikke om du har nogle krav i forhold til inputs, men har selv et Edifier S530D 2.1 sæt, hvor der både er digitale og analoge inputs. Lydkvaliteten og styringen er fornuftig og det er koblet til PC med optisk kabel for at undgå evt. statisk elektricitet/støj og til Squeezeboksen med analog forbindelse. Jeg kiggede også på andre kombinationer som eks. det du nævner, men havde svært ved at finde noget der passede med behov for inputs.

NB: Er også overbevist om at den kombi du selv foreslår har klart bedre lydkvalitet i forhold til sættet fra Edifier.

Redigeret af tipsen - 30-Maj-2014 kl. 11:05
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus0909 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 12:02
Fedt med så mange svar på så kort tid :)

@tipsen
Jeg har kun et analog 3,5mm jack fra min computer ledigt, fordi mit optiske toslink allerede er i brug. 

Er rimelig sikker på at A5'erne er noget af det bedste, men jeg har hørt lidt skidt her og der omkring mærket Argon, fordi det er noget med at Hifiklubben køber komponenter fra dårlige leverandører? Jeg tror måske mit spørgsmål ebber ud i om den Argon SUB10, jeg har linket til rent faktisk kan leverer ordenlig kvalitet. Er der nogen, der har erfaring med mærket Argon?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 16:17
Argon er fin kvalitet til prisen. Spøg dig selv om, hvor meget kvalitet du forventer at få, til den pris.

Jeg vil til enhver tid foretrække 2.0 med et sæt gode reolhøjttalere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus0909 Rasmus0909 skrev:

Skal jeg forstå ud fra det, at 2.0 højtalersæt til 1000,- giver lige så god lyd som et 2.1 højtalersæt til 4400,-?
Jeg er ikke helt med på din anvisning, fordi ham i tråden, du linkede til, stiller krav til airport express højtalere, som jeg slet ikke har nævnt :).
Det kræver vist en uddybning ;).

Ok. Det er samme højttalere der sættes efter en pc, som sættes efter en Airport Express. Aktive højttalere til begge dele.

Jeg mener ikke du får bedre lyd for 1000 end for 4400. Det var for at henvise til 4sound.dk - som har 6 butikker hvor man kan lytte. Det var sent da jeg svarede, og syntes det var lettere at henvise til den anden tråd.

Jeg har selv haft aktive højttalere fra 4sound. Det var Prodipe, men de fås vist ikke mere. Og jeg vil hellere sætte studiemonitors til en pc. De kan både fås til nærfelts-lytning, og til at lytte længere væk fra.

Redigeret af Brixen - 30-Maj-2014 kl. 16:42
Venlig hilsen
KB
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus0909 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 16:54
@KlausDM
Jeg ved ikke, hvad jeg forventer til den pris. Jeg tror ikke, at jeg fik det sagt, men jeg er næsten helt grøn på området :). Jeg ved dog, at et 2.0 setup ikke leverer samme "punch" som et 2.1 setup vil.

@Brixen
På den vis :)! Tak for hjælpen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 17:59
Punch, ja, hvad ønsker du?

Imponatorlyd der rumler fra brumkassen og fiser i diskanten, eller et sammenhængende lydtapet?

Jeg kan kun sige hvordan jeg selv har det: så længe jeg ikke spiller spil, men lytter til musik, vil jeg hellere have noget der er musikalsk, end imponerende.
Min pc lyd består af et par oldnordiske JPW højttalere og en BRUNS forstærker. Det står mig i noget der ligner 100 kroner til sammen, men spiller musik, som langt de fleste 2.1 halser langt bagefter.

Mit råd: brug 4/5 til højttalere og 1/5 til forstærker. Få dobbelt så meget lyd for pengene ved at købe brugt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus0909 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 18:35
Jeg tænkte, jeg kunne være snu ved at købe elementer med indbyggede forstærkere. Er det slet ikke noget ved? Og apropos forstærkere - når jeg tænker på forstærkere, så dukker der altså sådan et billede op af et brød til en Pioneer-forstærker lidt á la denne her

Er det ikke fint nok så længe, der er indbyggede forstærkere i mine højtalere, og hvis det ikke er, kan det så gøres mere elegant end ovenstående?

Red.: Og selvfølgelig foretrækker jeg, at der er sammenhæng mellem diskant, mellemtoner og bas, men ikke destomindre anser jeg mig selv for lidt af et "basshead", som godt kan lige en god gennemslagskraft på højtalere :).

Redigeret af Rasmus0909 - 30-Maj-2014 kl. 18:36
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 19:05
Her er et sæt med 8" bas til 3800,- ialt
http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/presonus/eris-e8.html

Her du ikke en 4sound i nærheden, hvor du kan lytte?

Redigeret af Brixen - 30-Maj-2014 kl. 19:07
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu