|
Nyt smart TV |
Besvar ![]() |
Side <1234 22> |
Forfatter | ||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
at plasma performer skidt i dagslys.[/QUOTE]
Vrøvl
|
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
Det er jo almen viden at en plasmas billekvalitet er omvendt proportional med ambient light.
Hver har sin smertegrænse for hvornår man mener det er utåliligt - mange er slet ikke klar over man reelt ser på noget skod har man ikke noget at sammenligne med. Det finder man først rigtig ud af den dag man skifter til LED. Har selv en 50" Pana plasma opmaganiseret i kælderen, den kommer aldrig op i stuen igen. ( Der er naturligvis dårlige, bedre og gode LED. ) Havde dette været plasmaen, ville der være tydelige solstriber ned over skærmen - farver, kontrast og sort ville være forringet over hele billedet - læg mærke til sort stadig er sort. ![]() Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 16-December-2012 kl. 10:51 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19823 |
|
Det var da utroligt som du bliver ved. Klaus |
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
Nej, jeg synes det er utroligt som du og andre kan blive ved med at modsige, tågesnak, uden nogen form for saglige argumenter eller fagligt indhold. Er du uenig, kom med saglige argumenter hvorfor, eller lad det ligge.
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
|
@Bøje....Du kan altså IKKE sammenligne et flere år gammelt 50" plasma med nogle af dem man kan købe i dag. Og det gælder både pris og performance.....
MVH
|
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
|
Plasma har forbedret sig de sidste år, det har LED også, hvilket man har tildens til at glemme. Men det ændre ikke på plasma performer dårligt i dagslys, læs de seneste tests, de konkluderer samstemmende at det nok ikke for de der ser TV i dagslys.
Indlæg med korte beskeder som "pladder", "sludder, "fjols" og hvad man bliver mødt med, ser jeg som ren spam.
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19823 |
|
Nå, du kan godt kommentere på mine indlæg?
Jeg er på sjette år med et plasma tv, der sidder på en sydvendt væg og med store vinduer mod vest. Når der er lysindfald i stuen forringes billedet ikke. Når der er sol direkte på skærmen (yderst sjældent), er der som du selv skriver sollys på skærmen. Intet tv kan i direkte sollys ved fuld dagslys overstråle solen, eller absorbere så der bliver sort - det er fysisk umuligt. Det billede du har taget er med nedrullede gardiner, eller i aftensolen (kan ses ud fra farven på sollyset). Men okay, har man brug for at kunne se billede i fuld sollys (hvilket man alligevel ikke kan), så køber man et LCD tv, har man brug for en god billedperformer i alt andet en sollys direkte på skærmen, så køber man ikke et LCD tv. For øvrigt, så er jeg vidst ikke den ene der modsiger dig...... Klaus |
||
![]() |
||
|
For øvrigt, så er jeg vidst ikke den ene der modsiger dig......
Nej, recordere er traditionalet holdeplads for overbeviste panasonic plasma fans som kører klatten, der er ingen til at samtale med Jer, kun jeg af og til, når jeg har tid. Men se i plasma sektionen hvad der sker når man justerer op for lys og kontrast og forsøger at se TV om dagen, indbrænding af kanallogo + et billede der slet ikke lever op til hvad diverese tests kommer frem til i mørkt rum. Man så måske Kontants program om biltests af km/L - dette er lidt det samme, teoretiske målinger der ikke holder i det virkelige liv - det viser sig de der på papiret kører længst ( Kia ), er de der reelt kører mindst i den virklige verden. Mange ejere af Pana plasma kører rundt med foden på speederen med fuld gas og hjulspind, samtidig med de praler med at køre 28km/L.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 16-December-2012 kl. 11:24 |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Bøje, du har ikke styr på en skid. ALLE displays bliver påvirket af lys i stuen.. at plasma er mere påvirket er en skrøne. De solstriber du beskriver har udelukkende med overfladebehandlingen på glasset at gøre. LED med glossy overflade har lige så store problemer. Sammenlign venligst æbler med æbler.. Sidst kan du ikke smide et billede op som ovenstående og påstå sort er sort. For mig virker det meget gråt selv med den kontrast i billedet. Utroligt jeg overhovedet gad bruge min tid på at svare dig..
![]() |
||
![]() |
||
|
Uha, sikke velunderbyggede argumenter..... Klaus |
||
![]() |
||
Sherman ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
|
Tak for alle Jeres svar :-)
De forslag som E.Larsen og andre kommer med (Panasonic 55WT50 og 55VT50 , Sony 55HX855 og Samsung 55ES8005) stemmer meget godt med hvad jeg selv havde tænkt. Og et 65 " var måske heller ikke dumt - jeg har faktisk væggen til det - men tror nu det skal være 55" ![]() Jeg tænker videre..... Hilsen Bo
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 22> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |