recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt smart TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt smart TV

Besvar Besvar Side  <12345 22>
Forfatter
Besked
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:32
Steve Jones, naturligvis har overfalden noget at gøre, min overflade er halv-mat/halv-blank, Sharp er gået tilbage til TV uden frontglas. Lysindfald kan oplyse et område, lysindfald kan reflekteres, det er to forskellige ting. Der er to forhold ved dette billede - dels om lysstyrken er høj nok til solstriber ikke ses, dels generelt om farver, kontrast og sortniveau forringes ved dagslys, som også er relater til første. På en LED kan lysstyrken og kontrast sættes højt nok til det ikke ses, uden indbrænding, det kan ikke lade sig gøre på en plasma - man kan sætte lyssensoren til, det kan man ikke på en plasma uden risiko for indbrænding on dagen når lyssensoren automatisk justerer op på lys og kontrast. 
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:35
Hej , mht størrelsenLOL.....Jeg sidder selv ca 2.8m fra et 55" , og fra hjørnesofaen er der ca 3.5m , og jeg skal aldrig have et tv der er mindre end 55" igen. Så hvis du sidder fra 3.5m og derover vil jeg helt klart anbefale et 65" , det vil du ikke fortryde.....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:36
Med 3.5 meter ville jeg også se på en 58PFL9956 - held og lykke.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Lysindfald kan oplyse et område, lysindfald kan reflekteres, det er to forskellige ting. Der er to forhold ved dette billede - dels om lysstyrken er høj nok til solstriber ikke ses, dels generelt om farver, kontrast og sortniveau forringes ved dagslys, som også er relater til første.

Du mener ikke at dit tv ødelægger billedet?

Jeg klippede politibilen ud af dit billede og fandt den samme politibil frem fra et andet sted.
For det første er bilen ude af proportioner (trukket flad) og farverne er da helt henne i skoven. Betonfliserne er helt blå.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:56
Hov hov, nu ikke begynde en debat med solide facts..Wink
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:59
Du kan ikke regne med farverne, billedet er taget med et 7 år gammelt pocket kamera, og gemt som jpg - denne skærm har spot on farver og gråtoner. Det var et hurtigt snap shot, der er 10 måder billedet kan tilpasses.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Hov hov, nu ikke begynde en debat med solide facts..Wink

Når man mener sammenligning af to billeder taget under forskellige forhold med forskellige kamera, er facts, er det netop problemet - man forstår ikke hvad facts er. Som når nattehimlen over New York vises kulsort på en plasmaudstilling og praler med pang sort.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 12:26

Du kan ikke regne med farverne, billedet er taget med et 7 år gammelt pocket kamera

OK, vi kan kun bruge billedet til at se at den sol, som vi ikke kan regne med farven på - ikke ses så meget på dit tv

og gemt som jpg

Jpeg kompromitterer ikke farverne

denne skærm har spot on farver og gråtoner.

Ja, det kan enhver jo påstå

Det var et hurtigt snap shot, der er 10 måder billedet kan tilpasses.

Tilpasses, er det farverne du hentyder til, eller er der 10 måder den kan ødelægge billedet ved at strække/trykke/trække det?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 16-December-2012 kl. 12:26
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 12:26
Facts er vel bla, at nettets mest troværdige og kritiske testsites ( AVforums.com, HDTVtest.co.uk og Flatpanels) har plasma som reference, og som bedst på sortniveau . Facts er at der i Danmark er mørk fra kl ca kl 15 30 i nogle måneder . Facts er at intet tv performer i nærheden af optimal med ret meget lys i rummet . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Facts er vel bla, at nettets mest troværdige og kritiske testsites ( AVforums.com, HDTVtest.co.uk og Flatpanels) har plasma som reference, og som bedst på sortniveau . Facts er at der i Danmark er mørk fra kl ca kl 15 30 i nogle måneder . Facts er at intet tv performer i nærheden af optimal med ret meget lys i rummet . . .

Fint nok med reference målinger under ideele forhold, det kan jeg ikke bruge til noget, KIA og deres motor er i såfald "fact" referencen på biler, glem alt om MB Blue efficiency etc.

Hvad man KAN se på dette billede af en LED i fuldt dagslys, og med direkte solstriber er, at detaljer er bevaret, kontraten er bevaret, sort er bevaret -  farver er bevaret omend det kan diskuteres om det er fact kva det er taget med et kampera og vil afhænge af kamerates evene til at vise korrekt billede, men forholdsmæssigt farverne imellem på billedet indikerer det at farver er bevaret og ikke udvasket.

Man kan sige plasma er referencen i mørke rum, LED ved allround brug. KIA ved ideele forhold, MB ved allroud brug.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 16-December-2012 kl. 12:37
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 12:41

Man så måske Kontants program om biltests af km/L - dette er lidt det samme, teoretiske målinger der ikke holder i det virkelige liv - det viser sig de der på papiret kører længst ( Kia ), er de der reelt kører mindst i den virklige verden. Mange ejere af Pana plasma kører rundt med foden på speederen med fuld gas og hjulspind, samtidig med de praler med at køre 28km/L.
Hvad i alverden har det med elektronik at gøre?Dead
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 12:44

Steve Jones, naturligvis har overfalden noget at gøre, min overflade er halv-mat/halv-blank, Sharp er gået tilbage til TV uden frontglas. Lysindfald kan oplyse et område, lysindfald kan reflekteres, det er to forskellige ting. Der er to forhold ved dette billede - dels om lysstyrken er høj nok til solstriber ikke ses, dels generelt om farver, kontrast og sortniveau forringes ved dagslys, som også er relater til første. På en LED kan lysstyrken og kontrast sættes højt nok til det ikke ses, uden indbrænding, det kan ikke lade sig gøre på en plasma - man kan sætte lyssensoren til, det kan man ikke på en plasma uden risiko for indbrænding on dagen når lyssensoren automatisk justerer op på lys og kontrast. 
Dine generaliseringer er helt hen i høet. Du har stadigvæk ikke set et KRP TV. Der er så meget lys og kontrast at dit Philips ligner skiden vandgrødTongue
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 22>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu