recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Smart TV -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Smart TV -

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det håber Samsung vel selv på.....

Klaus

Håber på hvad? Jeg nævnte flere ting.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Dermed siger du vel også, at Samsung virker eller er blevet bedre.

Det håber Samsung vel selv på....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Dermed siger du vel også, at Samsung virker eller er blevet bedre.

Det håber Samsung vel selv på....

Klaus

Tror du, at det måske er sidste udkald fra Samsung for at få flere kunder, inden de må lukke på grund af garantiforpligtelser?

Eller tror du mere på at de fx har skelet til Kia Motors markante erobring af markedsandele overalt?

Ps. Jeg husker en artikel om Samsung, som jeg mener hed: I Sydkorea spiser man konkurrenterne.

Nu fundet her

http://www.computerworld.dk/art/227752/i-sydkorea-spiser-de-konkurrenterne-paa-besoeg-i-samsung-land

Redigeret af bentpetersson - 13-December-2014 kl. 09:26
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 10:06

Hother, du skrev følgende:
---------------------------
Men det glæder mig usigeligt at du er fortrøstningsfuld omkring Samsungs Firmware med tanke på, hvad mange har været udsat for på netop dette område. Men okay - måske er Samung blevet bedre.
-------------'-------------

Vil du nævne, hvad der ikke har fungeret eller ikke blev rettet mht firmware på dit Samsung F9005.

Nu havde jeg kun mit F9000 i knapt en måned, så det kunne jo næsten ikke gå galt. Men efterfølgende havde jeg sikkert, som så mange andre haft problemer med den nye  - ellers ganske smarte boks.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men det glæder mig usigeligt at du er fortrøstningsfuld omkring Samsungs Firmware med tanke på, hvad mange har været udsat for på netop dette område. Men okay - måske er Samung blevet bedre.

Vil du nævne, hvad der ikke har fungeret eller ikke blev rettet mht firmware på dit Samsung F9005.

Nu havde jeg kun mit F9000 i knapt en måned, så det kunne jo næsten ikke gå galt. Men efterfølgende havde jeg sikkert, som så mange andre haft problemer med den nye  - ellers ganske smarte boks.Smile

Så vidt jeg husker, forsøgte du efter anskaffelsen af boksen, at installere denne evolution kit 2014. Men det lykkedes vist ikke. Eller husker jeg forkert.?
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 10:48

Så vidt jeg husker, forsøgte du efter anskaffelsen af boksen, at installere denne evolution kit 2014. Men det lykkedes vist ikke. Eller husker jeg forkert.?

Nope, du husker helt rigtigt Bent. Samsung havde frigivet boksen til salg en række steder, men...... ingen tilgængelig firmwareSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 10:57
Haters will be haters... det kan intet ændre på.

Det er bare efterhånden meget trættene at de samme 2-3 personer ødelægger tråde herinde så snart navnet Samsung bliver nævnt!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det er bare efterhånden meget trættene at de samme 2-3 personer ødelægger tråde herinde så snart navnet Samsung bliver nævnt!

Nu er jeg bestemt ikke "Samsung Hater", men jeg reagere nu, når der kommer påstande op om, at f.eks. Samsungs høje - eller førende markedsandel skyldes kvalitetWink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Helt enig. Selv recorders administrator har måttet lukke gode tråde, når de pågældende bliver for aggressive. Der var de sjovt nok samlet alle tre. Lillebror Ved ikke en dyt, mellemstor bror Ved ikke dyt og så endnu en tilkaldt lillebror. Jeg tror at de skriver til hinanden.

Det er virkelig en skam. Samme administrator har jeg set, endog bedt een af dem om at holde sig fra hans tråd.

Ps til orientering :udtrykket "Ved ikke en dyt," fik jeg ordret at vide af hver af dem

Redigeret af bentpetersson - 15-December-2014 kl. 16:21
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 14:10

Nope, du husker helt rigtigt Bent. Samsung havde frigivet boksen til salg en række steder, men...... ingen tilgængelig firmwareSmile

Ja, Hother, det lyder mærkeligt i mine ører. Jeg måtte netop vente på min evolution kit i flere måneder efter, at du fik din leveret. Her var årsagen at firmware ikke var klar før, oplyste Samsung Danmark

Jeg mener, husker det ikke helt, at jeg slog et lignende sted op, hvor du købte, men jeg havde en skummel mistanke om, at disse bokse var importeret. Kendte du deres ophav?

Mine firmware updates har alle virket bortset fra én, som var så stor, at den skulle uploades med usb.
Det kunne jeg nu ikke klandre Samsung for, idet man på samme sted på hjemmesiden havde lagt en anvisning på, hvordan man skulle gøre. Det blev gjort og uden problemer. Jeg mener, at denne opdatering fik du aldrig gjort, selv om jeg skrev en ekstra anvisning på tråden.

Nu skriver du jo Hother, at du ikke har haft problemer, men at du nok ville få det.
Enig. Det får man både muligvis og sandsynligvis, hvis man bruger andre anvisninger eller måske også med firmware fra andre lande/regioner. Eller at man ikke følger anvisninger. Men det er næppe Samsungs skyld. Det kommer vel under betegnelsen selvforskyldt.

Herinde har jeg jo fulgt mange debatter om Samsung problemer, og min konklusion er, at man fx selv har tastet et forkert landekode ind i starten og er havnet på Netflix eller lign. amerikanske side.

Eller at man ikke har gidet læse brugsanvisningen igennem, fordi man allerede mente, at man kunne det hele selv. Ja, Godaw do.

Hvordan kan du i grunden udtale dig så skråsikkert om Samsung kvalitet, når du dog fortæller det gode om hardwaren. Ja, jeg har læst flere gange, at du fortæller om mangler/fejl ved dit nye. Var det et Sony?

Omvendt kritiserer du Samsungs Firmware, som du jo indrømmer, at du ikke kender til. Eller hvad?

Det ligner jo meget en pastor emeritus's udtalelser om tro, men ikke om viden. Viden befinder sig bevidsthedsmæssigt et niveau højere.

Jeg er ikke tilhænger af det ene eller det andet fabrikat, men det støder mig alligevel, når der kommer kritiske og uvidende udtalelser om noget, som jeg ikke har mærket. Noget der er ufortjent.

Og når det forlyder - eller nogle af netop uvidenhed udtaler sig, så må man naturligvis reagere.

Redigeret af bentpetersson - 13-December-2014 kl. 16:37
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 14:29
@bentpettersson, nu bliver man jo nærmest heglet igennem her i tråden for at komme med kritiske bemærkninger - så nu bæver jeg jo helt for at svare på dit indlæg.

Nej jeg kender skam en hel del til Samsungs firmware. Hvis du vidste hvor mange henvendelser jeg har fået fra bekendte eller via PM fra folk, og hvor kede af de har været når deres TV, BD-afspiller o.lign. var "væltet", visse funktioner ikke længere var tilgængelige osv. under/efter en firmware opdatering, og nogle faktisk over flere omgange. Så øhh... uvidende er jeg bestemt ikke - den må du selv tage på dig når du beskylder andre for at være uvidendeWink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 14:48

@bentpettersson, nu bliver man jo nærmest heglet igennem her i tråden for at komme med kritiske bemærkninger - så nu bæver jeg jo helt for at svare på dit indlæg.

Nej jeg kender skam en hel del til Samsungs firmware. Hvis du vidste hvor mange henvendelser jeg har fået fra bekendte eller via PM fra folk, og hvor kede af de har været når deres TV, BD-afspiller o.lign. var "væltet", visse funktioner ikke længere var tilgængelige osv. under/efter en firmware opdatering, og nogle faktisk over flere omgange. Så øhh... uvidende er jeg bestemt ikke - den må du selv tage på dig når du beskylder andre for at være uvidendeWink

Antallet af henvendelser omkring Samsungs Firmware. Fortæller det om Samsung eller om de, der henvender sig? De tror at du ved. Men kan du da hjælpe? Andet end at de også hører remsen om Samsungs mangler.

Jeg har jo lige nævnt denne problemstilling. Men det, ja undskyld Hother, det fortæller jo heller intet om din viden andet, end at du må lægge dit gode øre til. Og det er jo selvfølgelig pænt af dig, hvis du bliver en slags sjælesørger, men disse mennesker bør jo hjælpes videre, og næppe holdes forkyndt i din tro.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu