recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Smart TV -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Smart TV -

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Antallet af henvendelser omkring Samsungs Firmware. Fortæller det om Samsung eller om de, der henvender sig? De tror at du ved. Men kan du da hjælpe? Andet end at de også hører remsen om Samsungs mangler.

Naturligvis har jeg kunnet hjælpe. Enten ved at lave en Factory Reset, eller i givet fald sende dimsen retur - og om nødvendigt, køre en sag for de pågældende hos Forbrugerombudsmanden.

Og det fortæller bestemt om Samsung, for i langt de fleste tilfælde har jeg kunnet genfinde problemstillingen her på siden, hos Flatpanels eller i andre fora.

Jeg er godt nok katolik . -men sjælesørger er jeg nu ikke. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 16:09
Rigtigt. Jeg husker nu, at du forsøgte med din egen sag hos Forbrugerklagenævnet. Ja du trak den nok tilbage, da Fona gav dig penge retur.

Men dertil, at du kritiserer Samsung offentligt for noget ud fra dine betragtninger og tro, og ligeledes ikke er med til at tage fat om de personer som ødelægger debatten herinde.

Det er jeg sikker på, at du kan gøre anderledes. Ellers ødelægges de mange gode debatter herinde.

Set tilbage:
Ikke mindst diskussionen herinde om evolution kit og et tv, der solgtes som et uhdtv, men som ikke kunne vise uhd.
Det betød jo at jeg helt gratis fik en ny kit af Samsung.

Det er takket være både dig og andre herinde, og den viden som jeg dengang fik, er jeg stadig taknemmelig overfor. Så tak igen.

Redigeret af bentpetersson - 13-December-2014 kl. 16:15
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 16:24

Rigtigt. Jeg husker nu, at du forsøgte med din egen sag hos Forbrugerklagenævnet. Ja du trak den nok tilbage, da Fona gav dig penge retur.

Men dertil, at du kritiserer Samsung offentligt for noget ud fra dine betragtninger og tro, og ligeledes ikke er med til at tage fat om de personer som ødelægger debatten herinde.

Det er jeg sikker på, at du kan gøre anderledes. Ellers ødelægges de mange gode debatter herinde.

Set tilbage:
Ikke mindst diskussionen herinde om evolution kit og et tv, der solgtes som et uhdtv, men som ikke kunne vise uhd.
Det betød jo at jeg helt gratis fik en ny kit af Samsung.

Det er takket være både dig og andre herinde, og den viden som jeg dengang fik, er jeg stadig taknemmelig overfor. Så tak igen.

Jeg fatter ikke en dyt - jeg svare på dit spørgsmål, som besvares af ved jeg. Vi lader den ligge her.

Bortset fra det, så nøjes jeg med at sende udkastet af min klage til Forbrugerklagenævnet til Fona - så fik jeg fluks pengene retur.Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 16:45

Tror du, at det måske er sidste udkald fra Samsung for at få flere kunder, inden de må lukke på grund af garantiforpligtelser?

Nej, men de mister deres troværdighed hos dem der gør andet end se reklamer og købe ud fra det.

Eller tror du mere på at de fx har skelet til Kia Motors markante erobring af markedsandele overalt?

Hvorfor skulle de det?
Kia var i gang med en process med at forbedre deres biler og havde brug for noget der kunne virkeligt give dem et ryk fremad. Dette ryk har Samsung gennemført med en massiv reklamekampagne.
Ergo har de ikke brug for at kigge på Hyundai/Kias marketingsmetoder.

Ps. Jeg husker en artikel om Samsung, som jeg mener hed: I Sydkorea spiser man konkurrenterne.
http://www.computerworld.dk/art/227752/i-sydkorea-spiser-de-konkurrenterne-paa-besoeg-i-samsung-land

Meget rammende artikel du har fundet der, den underbygger netop min påstand om at antal solgte emner intet har med kvalitet at gøre (som du påstod).

Jeg citerer:
"Hvis vi kan tjene penge på det, så laver vi det,"

"
Samsung har også kapret markedsandele med en nærmest ukuelig produktion af mange nye produkter. Hvor andre producenter har fokuseret på enkelte modeller, sender Samsung typisk hele kollektioner på gaden - billige og dyre modeller. De bliver ikke allesammen de store sællerter, men det store udvalg gør Samsung populært blandt forhandlerne, der så kan nøjes med at handle hos færre leverandører,"

"Samsungs positive fremgang i de sidste 5-8 år stammer helt tilbage fra deres start med aggressiv markedsføring af lækre nye mobiltelefoner. De brugte flere år på de internationale tv-kanaler med markedsføring af disse og navnet Samsung. Da Samsung så dukkede op i branchen med tv, var kendskabet til navnet for længst "banket ind" i forbrugernes bevidsthed,"

"Vi skal helt klart anerkende, at Samsung frem til i dag har været meget stærke på design og især et design, som er attraktivt for nordeuropæiske forbrugere".

Ergo, de er startet med massive reklamekampagner, efterfulgt at spandevis af udstyr i alle prisklasser.
Ikke et enkelt sted i artiklen står der noget om at de har opbygget deres store salgstal på god kvalitet, nej, det er markedsføring og design der er "
attraktivt for nordeuropæiske forbrugere".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 13:20
Tak Klaus for indlægget. Jeg vender tilbage.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Schluter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2014
Sted: Aarhus
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schluter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 13:44
Jo selvfølgelig så god en billedkvalitet som muligt. Min fejl. 
Budget er 3-4500 kr. 

Skal lige have gennemlæst alle svar. !
Fedt der er så mange. !
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 14:04
Kære venner.

Jeg vil gerne bede om at få den gode og respektfulde tone tilbage i denne tråd. Ellers ryger der tidlig juleferie ud til flere brugere.

Jeg har ryddet lidt op i tråden. Og så tilbage til trådens emne. Det andet har i Nationen på eb.dk til.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tror du, at det måske er sidste udkald fra Samsung for at få flere kunder, inden de må lukke på grund af garantiforpligtelser?

1 Nej, men de mister deres troværdighed hos dem der gør andet end se reklamer og købe ud fra det.

Eller tror du mere på at de fx har skelet til Kia Motors markante erobring af markedsandele overalt?

2 Hvorfor skulle de det?
Kia var i gang med en process med at forbedre deres biler og havde brug for noget der kunne virkeligt give dem et ryk fremad. Dette ryk har Samsung gennemført med en massiv reklamekampagne.
Ergo har de ikke brug for at kigge på Hyundai/Kias marketingsmetoder.

[QUOTE=bentpetersson]
Ps. Jeg husker en artikel om Samsung, som jeg mener hed: I Sydkorea spiser man konkurrenterne.
http://www.computerworld.dk/art/227752/i-sydkorea-spiser-de-konkurrenterne-paa-besoeg-i-samsung-land

3.Meget rammende artikel du har fundet der, den underbygger netop min påstand om at antal solgte emner intet har med kvalitet at gøre (som du påstod).

Jeg citerer:
<div ="copy-paste-block">"Hvis vi kan tjene penge på det, så laver vi det,"<span>

"</span>Samsung har også kapret markedsandele med
en nærmest ukuelig produktion af mange nye produkter. Hvor andre
producenter har fokuseret på enkelte modeller, sender Samsung typisk
hele kollektioner på gaden - billige og dyre modeller. De bliver ikke
allesammen de store sællerter, men det store udvalg gør Samsung populært
blandt forhandlerne, der så kan nøjes med at handle hos færre
leverandører,<span>"</span>

<div ="copy-paste-block">"Samsungs positive fremgang i de sidste
5-8 år stammer helt tilbage fra deres start med aggressiv markedsføring
af lækre nye mobiltelefoner. De brugte flere år på de internationale
tv-kanaler med markedsføring af disse og navnet Samsung. Da Samsung så
dukkede op i branchen med tv, var kendskabet til navnet for længst
"banket ind" i forbrugernes bevidsthed," <span>

</span><div ="copy-paste-block">"Vi skal helt klart anerkende, at Samsung
frem til i dag har været meget stærke på design og især et design, som
er attraktivt for nordeuropæiske forbrugere".<span>

Ergo, de er startet med massive reklamekampagner, efterfulgt at spandevis af udstyr i alle prisklasser.
Ikke et enkelt sted i artiklen står der noget om at de har opbygget deres store salgstal på god kvalitet, nej, det er markedsføring og design der er "</span>attraktivt for nordeuropæiske forbrugere".

Klaus

---------------------------------------

-------------------------------------

SVAR: (Jeg har sat et par punktnumre ind. Det er ved at blive svært at følge med, tror jeg)

Svar på pkt.1
Kun tiden vil vise, hvad dette bevirker. Jeg tror nu ikke, at Samsungs reklamestrategi er kortsigtet. Med så mange nye produkter skal der naturligvis reklame til. Og uden mange produkter bruger fx Coca Cola 8% af omsætningen sidste år på reklame, mener jeg, at det var.

Svar på pkt 2. Jeg synes, at det ligner meget Kia Motors måde at udstede flere års garantier end konkurrenterne gør. Samsung-brandet et nu så kendt og garantitiltaget signalerer stærkt, at man tør give en så stor garantiforpligtelse, som der vil blive snakket op, når der diskuteres TVapparater rundt om i de små hjem og på arbejdspladser.

Svar på pkt. 3

Ja, jeg synes, at det er en yderst interessant artikel. At nævne kvalitet her, ville ud fra et journalistisk synpunkt få artiklen til at virke utroværdig. Journalisten er, som det nævnes, inviteret af Samsung. Så er det vel ikke så smart at nævne kvalitet.

Og at pleje butikkerne ved at komme med en række produkter, så de ikke behøver så mange leverandører. Det er ret smart, mener jeg, og det vil tvinge andre i knæ. Fx som vi så det med Loewe.

Og så har Samsung, hvis man fx læser Wikipedea eller vant til at følge ikke kun elektronikselskaberne, jo mange strenge at spille på. Fx kan man finde artikler om at Samsung leverede 60% af Ipadskærmene. Ja, sikkert dem alle. Apple vil sikkert også gerne have så få leverandører som muligt. Både med hensyn til kvalitetet og øvrige omkostninger.
Samsung leverer også leverer produkter til en række andre fabrikanter fx Sony. Og man hører jo sjældent at konkurrenter leverer til andre producenter.

Engang fabrikerede Sanussi vaskemaskiner for halvdelen af hele vaskemaskinemarkedet. Ud fra fabrikken kom også Bosch og mange andre. Men det hørte man ikke om. (idag er det forøvrigt Elektrolux der ejer Sanussi, mener jeg.

Der foregår meget, som vi som forbrugerer ikke er klar over. Alene når medierne bringer Apples og Samsungs retsager, så sparer de begge kæmpebeløb i reklame og vedligeholdelse af de to brands.

Kære Klaus. Vi må se. Tiden vil vise. End ikke et studium og mange bøger viser altid de rigtige veje.

Og tilbage til vor trådejer Schluter:
Det jeg blot ville fortælle i din søgning, er det, som jeg egentligt forsøgte at starte på.

Gør som når du er på ferie i udlandet sammen med familien og I skal finde et godt sted at spise og til en rimelig pris. en pris der også passer jer. Kig efter hvor der sidder mange mennesker og spiser hver aften. Det går man sjældent fejl af. Kvaliteten svarer ofte her til mere end man kan forvente af prisen.

Og - da jeg købte mit TV, fik jeg lov til af Elgiganten både at pakke det ud derhjemme og fik enten en måned eller 14 dage til frit at kunne få pengene tilbage, hvis produktet ikke svarede til mine forventninger. Det gjorde at jeg turde binde an.

Hjemme har du tid til at lege med apparatet og tjekke det under hjemlige lys og lydforhold samt diskutere kvaliteten med andre.

Med ønsket om et godt køb og samtidig et ønske om en glædelig recorder.dk-jul, til jer alle nu, hvor julefreden måske allerede har indfundet sig.

Redigeret af bentpetersson - 15-December-2014 kl. 18:12
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 22:46

Kun tiden vil vise, hvad dette bevirker. Jeg tror nu ikke, at Samsungs reklamestrategi er kortsigtet.

Det tror jeg heller ikke. De beliver ved og ved, for det virker, store dele af befolkningen køber deres produkter.

Jeg skal bare lige høre:
Mener du stadigvæk at Samsungs høje salgstal viser at de laver tv i høj kvalitet i forhold til konkurrenterne med lave salgstal?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kun tiden vil vise, hvad dette bevirker. Jeg tror nu ikke, at Samsungs reklamestrategi er kortsigtet.

Det tror jeg heller ikke. De beliver ved og ved, for det virker, store dele af befolkningen køber deres produkter.

Jeg skal bare lige høre:
Mener du stadigvæk at Samsungs høje salgstal viser at de laver tv i høj kvalitet i forhold til konkurrenterne med lave salgstal?

Klaus

Jeg synes, at spørgsmålet er svært at svare på.

Jeg har en fornemmelse af, at Samsungs priser og kvalitet er afstemt i forhold til markedet. Altså i forhold til samme skærmstørrelse, som det er nemt for folk at sammenligne.
I sådan en "klasse" har Samsung nemt ved at være prisbillige på grund af produktionsstørrelsen.

Umiddelbart virker det, som om den dyreste model fx i samme skærmstørrelse kan købes til næsten ingen penge i en anden Samsungmodel. Det ser næsten ud til, at de konkurrerer med sig selv mht pris og kvalitet.

Da jeg købte min Fx9005 for ikke længe siden var den nedsat fra kr. 18.000 til kr. 15.000. Idag kan man vel købe et Samsung Tv i 55" tommer til næsten ingen penge. Men de nye 9000 modeller er først på vej.

Kunder, der sætter sig ind i kvalitet, må dog betale for en dyrere Samsungmodel.

Man kan vel sige, at Samsung har størrelser til enhver pengepung. Og det er stærkt at kunne præsentere.

Priserne, og hvad man får for pengene, er uoverskuelige på samme måde som et mobilabonnement.

Personligt mener jeg, at have fået et TV i ekstrem høj kvalitet, men jeg har, synes jeg, også måttet betale mere for den.

Og -igen- omkring dit spørgsmål. Så mener jeg omvendt, at det findes konkurrenter, der tager alt for meget for deres produkter.

Jeg lærte engang på HD studiet, hvordan man eksakt prisberegner et produkt. Det er det mest spændende, jeg har lært indenfor regning og matematik. Og jeg var meget stolt, da jeg havde resultatet, men hvor blev jeg skuffet, da læreren fortalte, at det ikke var den rigtige pris. Det er altid kun markedsprisen, det gælder, hvis man vil se sælge sit produkt.

Og har en producent råd til at dumpe markedet, så gør han det. Det gør fx Aldi med mælk, der sælges med tab for at lokke børnefamilier ind i butikken for at de kan købe andre produkter, som Aldi tjener på.

Vi stopper her.
Tak for diskussionen, der sikkert også føres hos TVproducenterne, og som af og til medfører udskiftning af salgsdirektører.

Redigeret af bentpetersson - 16-December-2014 kl. 13:34
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu