recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt sourround anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt sourround anlæg

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt sourround anlæg
    Sendt: 30-December-2006 kl. 11:45

Hej

Jeg står foran at ville udskiftet mit lyd-anlæg - jeg har i dag et Phillips lx-9000r, som jeg ikke rigtigt der er kraft i - specielt savner jeg noget mere bas (så en aktiv sub er et must).

Mine krav er, at det skal være et godt allround anlæg, dvs. skal bruges både til musik og film.

Jeg vil nok bruge 15-20k til højtalere og receiver - helst i den lave ende af range  

Jeg har selv haft rigtigt godt kig til Denon AVR-2807, men ved ikke meget om hvilke højtaler jeg skal gå efter.

Skal også lige spørge om jeres mening med hensyn til musik-afspilning. Den denon jeg har kig på, kan jeg se man kan købe en IPOD-dock til. Hvordan ser i sådan en løsning, sammenholdt med en Squeezebox, som jeg ellers har forelsket mig i og havde regnet med at købe?

Skal måske lige sige, hvad resten af mit udstyr er:

TV: Panasonic TH-42PV60
HDD-optager: Panasonic EH-65
Selector: Sagem 60

Så bottom line, hvilket lyd-anlæg ville i anbefale? Og hvordan sammenholder i IPOD-dock vs. squeezebox?

 

Mvh

LPN
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 11:53

 

 Da du jo allerede har Panasonic grej, hvad med at kigge på en Panasonic Reciver, f.eks SA-HE40 som fås for Ca. Kr 2000, eller en lidt større model som SA-XR55. Dertil nogle gode højttalere F.eks Jamo, JBL. eller andre gode mærker.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 12:00

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/B_W_Mini_Theatre_hoejttalersystem_MT-10.htm...eller :

 

http://www.fyndborsen.se/ecommerce/?sida=kategori.php?main!f ilter!ID=132-her får du RIGTIGT meget for dine penge-evt. med et helt sæt.

En Denon reciever ville jeg nok selv vælge(selvom jeg har Pioneer tv)

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 12:04
Jeg valgte Denon modellen, fordi jeg synes jeg har hørt så meget godt om den. Derudover tiltaler det mig også lidt med den rum-korrektions feauture, eller er det bare noget gøjl?

En anden ting, som jeg glemte at spørge om. Hvad med hensyn til de nye lyd-formater, som HD-DVD eller blue-ray medfører, er man understøttet med nogle af de nævnte modeller?
Mvh

LPN
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 12:13

Hej!

Rum-korrektion er skam fint nok,men det er der nu mange som har efterhånden.

Kommer lige i tanker om H/K.....de laver nogle gode STRØMSTÆRKE recievere(og flottere designet efter min mening)-men er ikke klar over om de tilbyder HDMI på deres mellem-modeller.

Blue-ray stiller ikke nogle specielle krav til din nye reciever.......men HDMI er en god ide.

lrev



Redigeret af lrev - 30-December-2006 kl. 12:25
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Thorkil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 12:46

Hej LPN.

Jeg har selv lige købt et sæt i hifiklubben bestående af:

Denon 1907 + 2 x Concept 8, Concept Center, 2 x Concept 1, Concept sub 12. Pris 15.600,-. Jeg er MEGET tilfreds med systemet.

Når du skal bruge det både til musik og film, mener jeg du skal have nogle gulvhøjttalere - der er bare ikke bund nok i de fancy "hæng-på-væggen-modeller" med 4 1/2"-enheder (f.eks. Radius-modellerne). Havde selv 2 forsk. sæt på prøve - fine til surround, men IKKE til musik. Der er sikkert mange herinde der vil være uenige - det er blot min erfaring/mening.

th

Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 14:55
Jeg synes egentlig umiddelbart meget godt om den concept opsætning, men centerhøjtaleren bliver for stor, hvis jeg skal fortsætte med at have den stående foran mit fjernsyn som i dag - umiddelbart har jeg ikke rigtigt mulighed for at ændre på det, med mindre jeg hænger den over TV'et, men bliver den ikke så for højt oppe?

Det der B&W mini theatre system ser også lækkert ud - spiller det lige så godt, som det ser ud?

Lige igen vedr. de nye lydformater Dolby Digital Plus og DTS HD - kræver det ikke noget specielt?
Mvh

LPN
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:00

"fancy "hæng-på-væggen-modeller" med 4 1/2"-enheder (f.eks. Radius-modellerne). "...skrev Thorkil.

Hej!

Du skal bare have en Subwoofer også(selvfølgelig)-ellers er det da en smule u-seriøst at  sammenligne "fancy" sat. højtt. med dine "gulvhøjttalere!

Thorkil:Hvorfor er det så vigtigt efter din mening at det bliver GULVHØJTTALERE.....?Du har jo alligevel valgt sub. til dine-da de kun formår at spille ned til 41hz alligevel?Hvis man nu SKAL have gulvhøjttalere til at stå og fylde,hvorfor så ikke vælge nogle som er gode nok til at "stå alene"?

Jeg mener klart M.Audio højttalere (evt.R250)-kombineret med en rigtig god sub.(eks.XTZ)spiller væsentligt bedre end f.eks et sæt Dali Concept.

lrev

lrev



Redigeret af lrev - 30-December-2006 kl. 15:12
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:02

 

 Lige igen vedr. de nye lydformater Dolby Digital Plus og DTS HD - kræver det ikke noget specielt?

 

 Det kræver en forstærker der kan håndtere formatet, ligesom DTS ES.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thorkil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

"fancy "hæng-på-væggen-modeller" med 4 1/2"-enheder (f.eks. Radius-modellerne). "...skrev Thorkil.

Hej!

Du skal bare have en Subwoffer også(selvfølgelig)-ellers er det da en smule u-seriøst at  sammenligne "fancy" sat. højtt. med dine "gulvhøjttalere!

Thorkil:Hvorfor er det så vigtigt efter din mening at det bliver GULVHØJTTALERE.....?Du har jo alligevel valgt sub. til dine-da de kun formår at spille ned til 41hz alligevel?Hvis man nu SKAL have gulvhøjttalere til at stå og fylde,hvorfor så ikke vælge nogle som er gode nok til at "stå alene"?

Jeg mener klart M.Audio højttalere (evt.R250)-kombineret med en rigtig god sub.(eks.XTZ)spiller væsentligt bedre end f.eks et sæt Dali Concept.

lrev

lrev

Hej Irev.

Jeg har som skrevet haft begge varianter (også Radius) på prøve herhjemme, og der er for mig (som IKKE er Hifi-entusiast!) ingen tvivl - det er de større kabinetter der giver lyden "fylde". Du vil aldrig kunne få den samme "fyldige" lyd ud af de forholdsvis små Radius-kabinetter. Men hvis man kun kigger specs, og ikke lytter - så har du da ret!!! Men det er jo ikke kun et spørgsmål om frekvensområde - men i særdeleshed også om oplevelsen, ikk´?

th

Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Lige igen vedr. de nye lydformater Dolby Digital Plus og DTS HD - kræver det ikke noget specielt?

 

 Det kræver en forstærker der kan håndtere formatet, ligesom DTS ES.

Vi er så enige om, at de denon's samt panasonics der har været omtalt her i tråden ikke understøtter dette? Hvad med Toshibas HD-DVD afspiller, som har indbygget dekodere, hvis man fører HDMI kabel herfra til f.eks. den Denon jeg selv omtalte, vil man så ikke kunne udnytte de nye lydformater? Og har det nogen stor betydnign for grej i mit niveau?

 

Endelig er der nogle der kender til det argon system som HIFI-klubben har - det dyreste af dem (ca. 8k). Det ser pænt ud og de roser jo selv deres eget mærke en del.

Mvh

LPN
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:25

Jo.....men nu har jeg mine sammen med en god sub.-og det rykker.

Det er mit tv set-up....udelukkende,jeg har et HI-FI anlæg i en anden stue,men jeg vil mene at mit tv-set-up lyder fabelagtigt også ved musik.

Frekvensområde.....det har ikke nødvendigvis noget med lydkvalitet at gør,med det er dog et parameter for hvor dybt højttaleren kommer ned.

Jeg mener:Du kunne lige så godt have valgt en MINDRE concept reol højttaler-når nu du alligevel har købt subben også,og fået den samme lyd alligevel.

lrev



Redigeret af lrev - 30-December-2006 kl. 15:34
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu