recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt sourround anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt sourround anlæg

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:28

"Endelig er der nogle der kender til det argon system som HIFI-klubben har - det dyreste af dem (ca. 8k). Det ser pænt ud og de roser jo selv deres eget mærke en del. "

Hej!

Lad være med at sammenligne det med de andre forslag her-men derfor kan det jo godt være at du kunne blive tilfreds med det(lyt til det)

B&W sættet:JA,det spiler rigtigt godt,og så ser det godt ud samtidigt(i modsætning til meget DALI....efter MIN mening.)

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:30

slettet

Redigeret af lrev - 30-December-2006 kl. 15:31
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Thorkil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Jo.....men nu har jeg mine sammen med en god sub.-og det rykker.

Det er mit tv set-up....udelukkende,jeg har et HI-FI anlæg i en anden stue,men jeg vil mene at mit tv-set-up lyder fabelagtigt også ved musik.

Frekvensområde.....det har ikke nødvendigvis noget med lydkvalitet at gør,med det er dog et parameter for hvor dybt højttaleren kommer ned.

lrev

Fint at du er tilfreds med dit setup - men en sub gør det jo ikke alene!

Frekvensområde - enig, men det var dig der brugte det som argument. Er du enig/uenig i, at det er muligt at få mere fyldig lyd ved et større kabinet? Og hvad skulle argumentet ellers være for at bygge store højttalere?

Mht. til mit valg af DALI - der var INGEN æstetiske overvejelser med i billedet - da jeg først havde hørt det mod "Fancy"-systemerne var der INGEN tvivl. Hvordan begrunder du at dit setup spiller VÆSENTLIGT bedre end Concept?

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:37

Hej Thorkil.

Jeg er bange for at du ikke "fanger" hvad jeg siger-så lad os stoppe her.

Tillykke med dit sæt,det lader til at du er glad for det.

lrev

Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2005
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:43

Ja lad det ligge i to kamphaner - i er ude og tvivl glade for hver jeres anlæg. Hellere komme med indlæg, som jeg kan bruge

Jeg havde et follow up spørgsmål til "panasonic" vedr. de lydformater?

Mvh

LPN
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Ja lad det ligge i to kamphaner - i er ude og tvivl glade for hver jeres anlæg. Hellere komme med indlæg, som jeg kan bruge

Jeg havde et follow up spørgsmål til "panasonic" vedr. de lydformater?

Hèj!

Hva`er det lige du savner svar på m.h.t lydformater?

Er det hvorvidt din nye reciever skal "understøtte" det-eller?

Du skriver "Panasonic"...er det en reciever du hentyder til?

lrev

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 20:26

Haha - det var mig der var en torsk. Det er "radiomanden" jeg mener - han har et billlede med Panasonic, så troede lige det var hans brugernavn.

Og ja jeg synes netop du Irev og radiomanden gav modsatrettede svar - du sagde det ikke krævede noget, mens radiomanden sagde at det krævede det understøttede det ligesom DTS ES, hvilket egentlig lyder meget plausibelt. Hvis det er sandt, så kan jeg se, at de nævnte receiver i denne tråd ikke vil understøtte de nye lydformater.

Mvh

LPN
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 20:31

"Hvis det er sandt, så kan jeg se, at de nævnte receiver i denne tråd ikke vil understøtte de nye lydformater. "

Hej!

Hvis de nævnte recievere(bla.Denon 2807) ikke understøtter det,vil jeg vove at påstå at du ikke kan købe en reciever der gør det idag.

lrev

• Formater: Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic II/IIx, DTS, DTS-ES Discrete/Matrix 6.1, DTS Neo:6, DTS 96/24
  •  

Hva`er det helt konkret du mangler?

lrev

Redigeret af lrev - 30-December-2006 kl. 20:41
    Til top
    Bruger
    Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 20:59
    Dolby Digital Plus og DTS HD  -  er det ikke det som de nye lydformater hedder på HD-DVD og blue ray? Som jeg har forstået det er, at de er mere rå og ikke komprimeret lydformater, som de er på alm, DVD'er hvorfor det skulle være bedre. Men jeg er lidt ude på dybt vand....

De er ikke indeholdt i den række, som jeg også selv havde læst mig til, men om nogle af de navne dækker for det samme tør jeg ikke sige.
    Mvh

LPN
    Til top
    Bruger
    Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 14:38

Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Dolby Digital Plus og DTS HD  -  er det ikke det som de nye lydformater hedder på HD-DVD og blue ray? Som jeg har forstået det er, at de er mere rå og ikke komprimeret lydformater, som de er på alm, DVD'er hvorfor det skulle være bedre. Men jeg er lidt ude på dybt vand....

De er ikke indeholdt i den række, som jeg også selv havde læst mig til, men om nogle af de navne dækker for det samme tør jeg ikke sige.

Er jeg helt skævt på den?

Mvh

LPN
    Til top
    Kief Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
    Sted: København
    Point: 2323
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 15:42

Ang. små fancy højtalere kontra Concept højtalere så er det logik at de ikke vil kunne levere det samme som et par store, men jeg må sige at B&W M1 systemet er et rigtig rigtig godt valg hvis det skal være småt. Med SUB'en sluttet på spiller de faktisk overraskende godt efter min mening.

Hvis ikke jeg skulle have mine 805 højtalere, så skulle det klart være sådan et sæt, rent ydelse kontra størrelse... :)

Mvh

Casper

Mvh.

Casper
    Til top
    Thorkil Se dropdown menu
    Bruger
    Bruger

Oprettet: 07-December-2005
    Point: 107
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 15:46
    Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Ang. små fancy højtalere kontra Concept højtalere så er det logik at de ikke vil kunne levere det samme som et par store

Nænej, der tar´du fejl. Irev har de små fancy, så de spiller bedst!!

(Irev´s kone siger størrelsen ikke betyder noget  )

Godt nytår - også til Irev.

th

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu