recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt stereo mini anlæg hos mig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt stereo mini anlæg hos mig

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt stereo mini anlæg hos mig
    Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 15:26
Nå men, en i vores bekendtskabs kreds vil gerne "Arve" vores lille Panasonic mini stereo anlæg. Det får den pågældende så lov til.

Panasonic anlægget bliver så afløst af et tilsvarende, forhåbentligt lidt bedre Yamaha anlæg:



Du kan læse mere om det lille anlæg her:

https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/hifi_systems/mcr-n870d/index.html


Heldigvis kan min sædvanlige AV-Forhandler, Panasonic Center Rødovre tage det hjem til mig. Hvornår det kommer, og om der er ventetid på leveringen, det ved jeg ikke.Smile

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 16:37
Din forhandler kan jo købe det hos AV Connection - så har du det i morgen ;-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Din forhandler kan jo købe det hos AV Connection - så har du det i morgen ;-)

Joh, det har du jo ret i, men dels haster det ikke med en levering, og dels vil jeg helst købe hos min sædvanlige forhandler. Jeg kender dem temmelig godtLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 18:21
Så vidt jeg kan se kan AV heller ikke lige skaffe sådan et anlæg "in no time"?

Bortset fra det så er Yamaha et godt valg i mine beskedne øjne Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Så vidt jeg kan se kan AV heller ikke lige skaffe sådan et anlæg "in no time"?

Bortset fra det så er Yamaha et godt valg i mine beskedne øjne Smile
Nu ikke så beskeden. Yamaha synes jeg selv, med baggrund i mit lille forarbejde, giver meget god lyd for pengene.

Jeg købte jo også nylig deres mindste subwoofer, til supplement for lyden i mit Pana 65HZ2000, og den lille sag gør det også godt.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 21:00
Nå men det Yamaha stereo anlæg som jeg gerne vil have, kan have meget lange udsigter, uanset hvordan jeg end vender og drejer det. Der er oplysninger om, at stereo anlægget er udgået.

Da jeg fik den oplysning om at anlægget er udgået, så gik der en djævel i mig. Så er det knurre mig også ligegyldigt. Så venter jeg et par måneder og køber de stereo højtaler jeg aller helst vil have, nemlig Sonus Faber.

 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 11:02
Har selv sat mig for at købe Sonus Faber Sonetto III.
Afsindig flot højtaler og god lyd 😃

Godt valg 🙂
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Har selv sat mig for at købe Sonus Faber Sonetto III.
Afsindig flot højtaler og god lyd 😃

Godt valg 🙂
Jeg nøjes nu med Sonetto 1. Jeg hørte dem for et par år siden på HIFI udstillingen på et af de store hoteller.

Ja lyden er meget neutral, og velbalanceret mellem frekvensområderne, og så er det dæleme et smukt håndværk.  

For mig er det et par højtalere man kan glæde sig over at lytte til, men også glæde sig over at beundre.


Redigeret af Hother - 01-November-2020 kl. 12:14
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 13:27
Hother - af ren og skær nysgerrighed. Jeg ved du har en ret stor hang til god kvalitet, men har du overvejet en lille Klasse D forstærker der kan tage et minijack/toslink input eller BT?

Her tænker jeg på douk audio /Nobsound . Fx en NS-20g  - 2x80/100w  (og helst med 19V strøm) men skulle være særdeles fremragende. (og til den pris kunne det faktisk være interessant at høre fra en som er vant til at lytte til udstyr i en noget anderledes prisklasse :))
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hother - af ren og skær nysgerrighed. Jeg ved du har en ret stor hang til god kvalitet, men har du overvejet en lille Klasse D forstærker der kan tage et minijack/toslink input eller BT?

Her tænker jeg på douk audio /Nobsound . Fx en NS-20g  - 2x80/100w  (og helst med 19V strøm) men skulle være særdeles fremragende. (og til den pris kunne det faktisk være interessant at høre fra en som er vant til at lytte til udstyr i en noget anderledes prisklasse :))
Jo, det er vist en "Skisme" jeg har omkring god kvalitet.

Jeg er ikke færdig med at overveje hvad højtalerne skal spændes for. Det jeg kan huske fra den gang jeg lyttede til de nævnte højtalere var faktisk, at de ikke er særligt krævende omkring forstærker effekt. 60w var rigeligt, men nu er der jo en del andet der spiller ind - også penge.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hother - af ren og skær nysgerrighed. Jeg ved du har en ret stor hang til god kvalitet, men har du overvejet en lille Klasse D forstærker der kan tage et minijack/toslink input eller BT?

Her tænker jeg på douk audio /Nobsound . Fx en NS-20g  - 2x80/100w  (og helst med 19V strøm) men skulle være særdeles fremragende. (og til den pris kunne det faktisk være interessant at høre fra en som er vant til at lytte til udstyr i en noget anderledes prisklasse :))
Jo, det er vist en "Skisme" jeg har omkring god kvalitet.

Jeg er ikke færdig med at overveje hvad højtalerne skal spændes for. Det jeg kan huske fra den gang jeg lyttede til de nævnte højtalere var faktisk, at de ikke er særligt krævende omkring forstærker effekt. 60w var rigeligt, men nu er der jo en del andet der spiller ind - også penge.  

HMMMM..... Penge er vel ikke det store problem hos dig?LOL Hvis det ALLIGEVEL er, så kunne du jo overveje, at holde igen med udskiftningen af TV...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hother - af ren og skær nysgerrighed. Jeg ved du har en ret stor hang til god kvalitet, men har du overvejet en lille Klasse D forstærker der kan tage et minijack/toslink input eller BT?

Her tænker jeg på douk audio /Nobsound . Fx en NS-20g  - 2x80/100w  (og helst med 19V strøm) men skulle være særdeles fremragende. (og til den pris kunne det faktisk være interessant at høre fra en som er vant til at lytte til udstyr i en noget anderledes prisklasse :))
Jo, det er vist en "Skisme" jeg har omkring god kvalitet.

Jeg er ikke færdig med at overveje hvad højtalerne skal spændes for. Det jeg kan huske fra den gang jeg lyttede til de nævnte højtalere var faktisk, at de ikke er særligt krævende omkring forstærker effekt. 60w var rigeligt, men nu er der jo en del andet der spiller ind - også penge.  

HMMMM..... Penge er vel ikke det store problem hos dig?LOL Hvis det ALLIGEVEL er, så kunne du jo overveje, at holde igen med udskiftningen af TV...

Penge.... både ja og nej. Jeg har det sådan, at den type af projekter skal holdes inden for det månedlige almindelige budget (mad osv.), men det er nu også en pænt budget. Men jeg er nødt til at spare op. Det kan sagtens tænkes at jeg går efter et tilbud på de højtalere, køber dem, og venter en måneds tid med at købe resten. Vi får se. Og øhhhhh... jeg fyldte altså 70 år den anden dag, og er altså pensionist. Til gengæld er min folkepension absolut minimum, men det er da okay, jeg mangler ikke noget. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu