|
Nyt stereo mini anlæg hos mig |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 15:26 |
||
Nå men, en i vores bekendtskabs kreds vil gerne "Arve" vores lille Panasonic mini stereo anlæg. Det får den pågældende så lov til.
Panasonic anlægget bliver så afløst af et tilsvarende, forhåbentligt lidt bedre Yamaha anlæg: Du kan læse mere om det lille anlæg her: https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/hifi_systems/mcr-n870d/index.html Heldigvis kan min sædvanlige AV-Forhandler, Panasonic Center Rødovre tage det hjem til mig. Hvornår det kommer, og om der er ventetid på leveringen, det ved jeg ikke. |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Din forhandler kan jo købe det hos AV Connection - så har du det i morgen ;-)
|
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Joh, det har du jo ret i, men dels haster det ikke med en levering, og dels vil jeg helst købe hos min sædvanlige forhandler. Jeg kender dem temmelig godt
|
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
Jens PN
Bruger Oprettet: 03-December-2019 Sted: Ribe Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så vidt jeg kan se kan AV heller ikke lige skaffe sådan et anlæg "in no time"?
Bortset fra det så er Yamaha et godt valg i mine beskedne øjne
|
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu ikke så beskeden. Yamaha synes jeg selv, med baggrund i mit lille forarbejde, giver meget god lyd for pengene. Jeg købte jo også nylig deres mindste subwoofer, til supplement for lyden i mit Pana 65HZ2000, og den lille sag gør det også godt.
|
|||
|
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nå men det Yamaha stereo anlæg som jeg gerne vil have, kan have meget lange udsigter, uanset hvordan jeg end vender og drejer det. Der er oplysninger om, at stereo anlægget er udgået.
Da jeg fik den oplysning om at anlægget er udgået, så gik der en djævel i mig. Så er det knurre mig også ligegyldigt. Så venter jeg et par måneder og køber de stereo højtaler jeg aller helst vil have, nemlig Sonus Faber. |
|||
|
|||
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har selv sat mig for at købe Sonus Faber Sonetto III.
Afsindig flot højtaler og god lyd 😃 Godt valg 🙂
|
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg nøjes nu med Sonetto 1. Jeg hørte dem for et par år siden på HIFI udstillingen på et af de store hoteller. Ja lyden er meget neutral, og velbalanceret mellem frekvensområderne, og så er det dæleme et smukt håndværk. For mig er det et par højtalere man kan glæde sig over at lytte til, men også glæde sig over at beundre.
Redigeret af Hother - 01-November-2020 kl. 12:14 |
|||
|
|||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hother - af ren og skær nysgerrighed. Jeg ved du har en ret stor hang til god kvalitet, men har du overvejet en lille Klasse D forstærker der kan tage et minijack/toslink input eller BT?
Her tænker jeg på douk audio /Nobsound . Fx en NS-20g - 2x80/100w (og helst med 19V strøm) men skulle være særdeles fremragende. (og til den pris kunne det faktisk være interessant at høre fra en som er vant til at lytte til udstyr i en noget anderledes prisklasse :))
|
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo, det er vist en "Skisme" jeg har omkring god kvalitet. Jeg er ikke færdig med at overveje hvad højtalerne skal spændes for. Det jeg kan huske fra den gang jeg lyttede til de nævnte højtalere var faktisk, at de ikke er særligt krævende omkring forstærker effekt. 60w var rigeligt, men nu er der jo en del andet der spiller ind - også penge. |
|||
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
HMMMM..... Penge er vel ikke det store problem hos dig? Hvis det ALLIGEVEL er, så kunne du jo overveje, at holde igen med udskiftningen af TV...
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||
Penge.... både ja og nej. Jeg har det sådan, at den type af projekter skal holdes inden for det månedlige almindelige budget (mad osv.), men det er nu også en pænt budget. Men jeg er nødt til at spare op. Det kan sagtens tænkes at jeg går efter et tilbud på de højtalere, køber dem, og venter en måneds tid med at købe resten. Vi får se. Og øhhhhh... jeg fyldte altså 70 år den anden dag, og er altså pensionist. Til gengæld er min folkepension absolut minimum, men det er da okay, jeg mangler ikke noget.
|
|||
|
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |