recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt strømkabel Lg65oled
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt strømkabel Lg65oled

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Auri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt strømkabel Lg65oled
    Sendt: 21-Marts-2021 kl. 12:14
Hej
Nogle der har prøvet at skifte strømkabel på et LG 
Det der sidder er for kort og det kan ikke købes længere!
Men kan ikke forstå der ikke er jord på det medfølgende kabel og hvis jeg laver et nyt, skal jeg så vælge kabel med jord 🤔
Har fundet frem til at jeg skal bruge 0,75 ledning og bruge 5mm hun kabelsko. Men ikke om jeg skal bruge jord.
Mvh Carsten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 12:30
 Der anvendes ikke kabler med jord på et TV. Hvilken type stik er der på det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 13:13
Køb en almindelig forlængerledning, så kommer du ikke til at lave noget dumt: https://www.av-cables.dk/forlaengerledning-uden-jord/forlaengerledning-uden-jord-hvid-3-m.html
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 13:38
Hvis det er et 8-tals eurostik, kan de fås op til 10 m længde. Og også i en 2 m forlænger udgave med han/hunstik

Redigeret af Munch - 21-Marts-2021 kl. 13:40
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Hej
Nogle der har prøvet at skifte strømkabel på et LG 
Det der sidder er for kort og det kan ikke købes længere!
Men kan ikke forstå der ikke er jord på det medfølgende kabel og hvis jeg laver et nyt, skal jeg så vælge kabel med jord 🤔
Har fundet frem til at jeg skal bruge 0,75 ledning og bruge 5mm hun kabelsko. Men ikke om jeg skal bruge jord.
Mvh Carsten
Man bruger ikke kabelsko i netstik. LOL
Men er det ikke bare et IEC C13 type stik, de kan købes uden ledning, så kan du selv montere ønsket længde ledning:
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der anvendes ikke kabler med jord på et TV.

Mit tv undskylde, det har åbenbart ikke hørt efter, da du udstak retningslinjerne for strømkabler og tilslutning.

Hvad anbefaler du, skal jeg skifte kablet til et uden jord, eller straffe mit tv med en stor hammer?

Klaus (hvis tv har jordforbindelse gennem strømkablet).
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Hej
Nogle der har prøvet at skifte strømkabel på et LG 
Det der sidder er for kort og det kan ikke købes længere!

Har du et billede af dit kabel?

De fleste tv jeg har haft fingrene i, har enten haft apparatstik (https://www.avxperten.dk/apparatstik/) eller 8-tals stik (https://www.avxperten.dk/double-nut-kabel/sort-double-nut-kabel-10-m.asp)




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Hej
Nogle der har prøvet at skifte strømkabel på et LG 
Det der sidder er for kort og det kan ikke købes længere!
Men kan ikke forstå der ikke er jord på det medfølgende kabel og hvis jeg laver et nyt, skal jeg så vælge kabel med jord 🤔
Har fundet frem til at jeg skal bruge 0,75 ledning og bruge 5mm hun kabelsko. Men ikke om jeg skal bruge jord.
Mvh Carsten

Der er masser as apparater der ikke har et jordben på stikproppen. Du skal bare lave et kabel der mage til det der sad der i forvejen, eller købe en forlængerledning. DU kan godt bruge en ledning med tre ledere og kun benytte de to, men det reducerer forvirringen at holde sig til de to man skal bruge.

Behovet for jordben er i DK meget lille da vi bruger fejlstrømsrelæer (HPFI) alle vegne. - Men sørg for det virker. Det er vigtig nå nu der ikke er jorben i alle apparater. ;-)


Redigeret af Mefisto - 21-Marts-2021 kl. 16:14
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der anvendes ikke kabler med jord på et TV.

Mit tv undskylde, det har åbenbart ikke hørt efter, da du udstak retningslinjerne for strømkabler og tilslutning.

Hvad anbefaler du, skal jeg skifte kablet til et uden jord, eller straffe mit tv med en stor hammer?

Klaus (hvis tv har jordforbindelse gennem strømkablet).

 Hvilket fabrikat bruger så det.? Har ikke set det endnu på hverken Sony, Panasonic, Samsung, Philips, og hvor mange steder er det muligt med jord, på almindelige installationer, rigtig mange boliger har det ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Auri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 19:58
det kan fint skilles ad, men de flade kabelsko synes jeg ikke jeg kan finde
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Auri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 20:00
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:


Ja det er ikke lige beregnet på forbruger udskiftning, vil nok foreslå et forlænger ledning, eller få fat i din elektriker og få lavet et kabel med de rigtige kabelsko.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu