|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 06-Marts-2008 kl. 10:08 |
ifølge toms hardware, er det nye gigabyte bundkort helt perfekt til HTPC, både når det handler om ydelse i HD og strømforbrug. Læs testen.. http://www.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/inde x.html Og nu har jeg lige bestilt en ny amd X2 5200+ cpu, samt amd 2400pro GFX, til min, for at kunne se HD tv, mon ikke jeg skulle sende det tilbage også bare skifte bundkortet med det samme, samt en lille BE2400.. Hmmm, vil gerne undgå separat grafikkort, de bruger noget mere strøm. Redigeret af Pizzabager - 06-Marts-2008 kl. 11:39 |
|
![]() |
|
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
Jeg har selv siddet og kigget på det bundkort igår og det er allerede på edbpriser til omkring 800kr. Så bundkort, RAM og CPU til en HTPC ville man kunne få for under 1500kr. også behøver man kun at bekymre sig om højden på CPU køleren hvis man vil have det ned i et slim kabinet. Det er sku' lækkert.
![]() Jeg har dog også overvejet at vente på Intel's X4500 grafikchip som også kunne afvikle bluray i hardwaren. Men Intel's CPU'er er en del dyrere. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10590 |
![]() |
Linket virker ikke, hvad er det for et bundkort? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
DAPP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Hvis du ser i linket, er der en %20 i slutningen af det, det betyder at der er et mellemrum for meget. Her er et korrekt link. /FAF /FAF |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Jeg gik og tænkte på G35 og E8200, men G35 viste sig at være langt fra strømsparende, også synes jeg ikke det var pengene værd. Så forleden dag tænkte jeg nå okay, måske jeg bare skal opgradere min nuværende HTPC, (der har onboard N6150, og en X2 3800 89W cpu). til en hurtigere cpu og et seperat grafikkort, og det bestilte jeg så. og dagen efter ser jeg så det nye mobo her.. hmmmmm jeg synes jeg så det nye gigabyte bundkort til 650-700 kr, og en Be2400 cpu koster 650 kr.. det giver 1300-1400 kr. så skal jeg så lige ahve en vista premium OEM med, da jeg jo skifter bundkort, men ville alligevel have skiftet til vista snart. |
|
![]() |
|
![]() |
Nu virker det.
|
|
![]() |
|
DAPP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Jeg venter på en Popcorn Hour, behøver ikke et støjende HTPC varmeapparat i min stue. Serveren kører jo alligevel i et andet rum, så er det jo bare en HD frontend der mangler. Bevares, en HTPC kan mange ting, men til de fleste er en simpel frontend nok. Kræves der HD tuner mm. kan disse jo også sidde i serveren som alligevel står og snurrer.
Held og lykke med Vista... det behøver du. /FAF |
|
![]() |
|
![]() |
LOL hvad betyder det? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |