recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Surround... eller bar....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Surround... eller bar....

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Han fik at vide hvilket sæt jeg købte hos dem for vel 20 år siden
 

Præcist hvilke højttalere har du?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Hej Hessi, godt nok fedt møbel! Er helt tabt på receiver delen. Over 20 år siden jeg sidst satte mig ind i det....
Tak, i øvrigt. Smile
Det gode er, at det kan hænge og “svæve” sådan, selvom det er 55 cm dybt, og det er testet med 100 kg. Jeg har i hvert fald, en stor og tung surround receiver, tre effektforstærkere, en centerhøjttaler, en Switch, en access point og andet småt der inde. Smile


Redigeret af HessiDude - 11-Marts-2024 kl. 22:11
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Han fik at vide hvilket sæt jeg købte hos dem for vel 20 år siden
 

Præcist hvilke højttalere har du?


Klaus

Gale, mener de hedder Argon nu, lige inden de skiftede navn synes jeg de sagde den gang.
4stk 100 watts 40 series. En basse subwoofer og center i samme mærke. Er det nok eller skal der billeder til?
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Hej Hessi, godt nok fedt møbel! Er helt tabt på receiver delen. Over 20 år siden jeg sidst satte mig ind i det....
Tak, i øvrigt. Smile
Det gode er, at det kan hænge og “svæve” sådan, selvom det er 55 cm dybt, og det er testet med 100 kg. Jeg har i hvert fald, en stor og tung surround receiver, tre effektforstærkere, en centerhøjttaler, en Switch, en access point og andet småt der inde. Smile

kunne være man skulle forbi dem....
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Jeg er enig med Klaus. Umiddelbart tænker jeg at du “bare” skal have et med ARC (Audio Return Channel), og hvis du ser andet end streaming, måske et med eARC (Enhanced ARC, til lossless lyd fra f.eks. UHD Blu-Ray). Både Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer og NAD osv. har gode receivere til en ok pris. Du kan også købe brugt og få mere for pengene. Thumbs Up


Tak Hessi, er jo næsten russisk for mig, hvis man må sige sådan pt. Men ja det er jo primært diverse streaming kanaler og tv og i ny og næ en blu ray film. Men for dælan de forskellige lyd versioner eller hvad det hedder.... hard to keep up with them.... En gang var det bare VHS eler Betamax man skulle vælge imellem... :-)
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Han fik at vide hvilket sæt jeg købte hos dem for vel 20 år siden
 

Præcist hvilke højttalere har du?


Klaus

Gale, mener de hedder Argon nu, lige inden de skiftede navn synes jeg de sagde den gang.
4stk 100 watts 40 series. En basse subwoofer og center i samme mærke. Er det nok eller skal der billeder til?
Er det disse? Og i så fald hvilke og hvor mange af hver? Smile



Redigeret af HessiDude - 11-Marts-2024 kl. 22:40
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Jeg er enig med Klaus. Umiddelbart tænker jeg at du “bare” skal have et med ARC (Audio Return Channel), og hvis du ser andet end streaming, måske et med eARC (Enhanced ARC, til lossless lyd fra f.eks. UHD Blu-Ray). Både Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer og NAD osv. har gode receivere til en ok pris. Du kan også købe brugt og få mere for pengene. Thumbs Up


Tak Hessi, er jo næsten russisk for mig, hvis man må sige sådan pt. Men ja det er jo primært diverse streaming kanaler og tv og i ny og næ en blu ray film. Men for dælan de forskellige lyd versioner eller hvad det hedder.... hard to keep up with them.... En gang var det bare VHS eler Betamax man skulle vælge imellem... :-)
Kan godt forstå det. Der sker noget hele tiden. Og man skal næsten sælge sin moster og søster for at få råd til det. LOL

Jeg nåede lige præcis at være lidt med på kassettebånd og VHS, og så blev det ellers alt sammen digitalt (minidisc var også hyggeligt).

Men med ARC får du tovejskommunikation med dit HDMI kabel, så du kan sende lyden fra TV til forstærkeren vis samme HDMI, som du bruger til at sende billede og lyd til TV’et. Smile

Og EARC gør det samme, men med større båndbredde så du kan få ukomprimeret lyd igennem. Smile

Satser du på at udvide med flere højttalere (f.eks. i loftet) ?
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Hej Hessi, godt nok fedt møbel! Er helt tabt på receiver delen. Over 20 år siden jeg sidst satte mig ind i det....
Tak, i øvrigt. Smile
Det gode er, at det kan hænge og “svæve” sådan, selvom det er 55 cm dybt, og det er testet med 100 kg. Jeg har i hvert fald, en stor og tung surround receiver, tre effektforstærkere, en centerhøjttaler, en Switch, en access point og andet småt der inde. Smile

kunne være man skulle forbi dem....
Jeg kan i hvert fald varmt anbefale ham og hans møbler. Jeg plejer at købe Ikea, Ilva, Danbolig osv. da det er billigt. Har altid syntes at det var vanvittigt at give så meget for møbler. Men her har jeg ikke fortrudt noget. Synes det er pengene værd. Smile
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Han fik at vide hvilket sæt jeg købte hos dem for vel 20 år siden
 

Præcist hvilke højttalere har du?


Klaus

Gale, mener de hedder Argon nu, lige inden de skiftede navn synes jeg de sagde den gang.
4stk 100 watts 40 series. En basse subwoofer og center i samme mærke. Er det nok eller skal der billeder til?
Er det disse? Og i så fald hvilke og hvor mange af hver? Smile



yep 4020 hedder de kan jeg se ;-)
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Jeg er enig med Klaus. Umiddelbart tænker jeg at du “bare” skal have et med ARC (Audio Return Channel), og hvis du ser andet end streaming, måske et med eARC (Enhanced ARC, til lossless lyd fra f.eks. UHD Blu-Ray). Både Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer og NAD osv. har gode receivere til en ok pris. Du kan også købe brugt og få mere for pengene. Thumbs Up


Tak Hessi, er jo næsten russisk for mig, hvis man må sige sådan pt. Men ja det er jo primært diverse streaming kanaler og tv og i ny og næ en blu ray film. Men for dælan de forskellige lyd versioner eller hvad det hedder.... hard to keep up with them.... En gang var det bare VHS eler Betamax man skulle vælge imellem... :-)
Kan godt forstå det. Der sker noget hele tiden. Og man skal næsten sælge sin moster og søster for at få råd til det. LOL

Jeg nåede lige præcis at være lidt med på kassettebånd og VHS, og så blev det ellers alt sammen digitalt (minidisc var også hyggeligt).

Men med ARC får du tovejskommunikation med dit HDMI kabel, så du kan sende lyden fra TV til forstærkeren vis samme HDMI, som du bruger til at sende billede og lyd til TV’et. Smile

Og EARC gør det samme, men med større båndbredde så du kan få ukomprimeret lyd igennem. Smile

Satser du på at udvide med flere højttalere (f.eks. i loftet) ?

kan godt forstå du er tilfreds med det møbel, jeg skal helt sikker på jagt efter noget lign. eller forbi dem.

Tænker to bagved og foran, plus center og subwoofer stadig gør det ok. Med ny receiver, så kan det være det bliver en tand bedre....
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2024 kl. 23:52
Hvis du ikke har tænkt dig at skifte højttalerne ud, eller få flere (i loftet, eller lige under) så ville jeg hapse noget lignende dette. Smile



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2024 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Gale, mener de hedder Argon nu, lige inden de skiftede navn synes jeg de sagde den gang.

Gale er et engelsk brand, bygget i Kina.
Argon er et dansk brand, bygget i Kina.
Det eneste de har til fælles er landet de er bygget i og at de er/var hifiklubbens billigste linje af højttalere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu