recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Surround sound med hvad for noge??.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Surround sound med hvad for noge??.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 10:54
Hvad har du i tankerne?
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 15:33
Umiddelbart synes jeg du burde finde de højttalere du gerne vil have til stereo-lytning.

Dernæst anskaffer du en dertil passende center og et par, måske lidt mindre surround højttalere.

Du nævner du primært er til stereo, så det må være det afgørende - hvis du laver et budget og køber hele balladen efter surround, så er jeg bange for at du "brænder" dig og ikke får det stereo du gerne vil have.

Mvh FNørd
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Simon20 Simon20 skrev:

Er det vigtigt at vælge højtalere fra et kendt brand, eller kan man få lige så god lyd, hvis man vælger et mere ukendt brand, som samtidig er billigere ? :) 

Tror at du bliver nødt til at være væsentligt mere konkret, men nej man får ikke altid hvad man betaler for (men næsten).
Til top
Let it be Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2011
Sted: Danmark
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Let it be Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 18:06
FNørd læg lige mærke til det er mig ¨Let it be¨ der startede denne tråd, men det er simon20 der har lagt et tillægs spørgsmål oven i "min" tråd. Så hvad hans behov er vides ikke om det også er stereo.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 19:47
Gå i Hi-Fi klubben. Der vil du som regel få hjælp... og lyt så på noget forskelligt. Der er lige så mange meninger om højttalere som der er højttalere ;-)
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Er det vigtigt at vælge højtalere fra et kendt brand, eller kan man få lige så god lyd, hvis man vælger et mere ukendt brand, som samtidig er billigere ? :) 

Tror at du bliver nødt til at være væsentligt mere konkret, men nej man får ikke altid hvad man betaler for (men næsten).

Jeg vil påstå at bemærkningen "men næsten" er den mest sande. Man laver ikke bare lige en god højttaler. Men man skal ikke bare stole blindt på mærket fordi det er kendt. Stol på dine ører... du skal leve med dem.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

[
Jeg vil påstå at bemærkningen "men næsten" er den mest sande. Man laver ikke bare lige en god højttaler. Men man skal ikke bare stole blindt på mærket fordi det er kendt. Stol på dine ører... du skal leve med dem.

Hmm nææ, men på den anden side er en høj pris ikke ligmed at man synes om højttaleren. Jeg har da før prøvet at synes bedre om højttaler X end Y selvom Y var væsentligt dyrere.
Til top
Simon20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-August-2013
Sted: Rødovre
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Tak, jeg må ned i forretningen og lytte mig frem ;) 

Og undskyld jeg kom med et tillægsspørgsmål i din tråd, jeg er ny herinde, så vidste ikke lige, at jeg selv kunne oprette en tråd :) 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu