recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt surround sæt, Komplet Sonos sæt eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt surround sæt, Komplet Sonos sæt eller?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt surround sæt, Komplet Sonos sæt eller?
    Sendt: 27-December-2021 kl. 13:04
Betragt emnet som lukket, jeg finder selv ud af noget, fandme om jeg orker sidde og diskutere vores indretning i huset, respekt for ægtefælle osv. Håber de pågældende fik luft for deres jule frustationer og manglende centimeter syd for bæltestedet.


Redigeret af Danielwj - 29-December-2021 kl. 13:56
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 13:49
Har du nogle højttalere i forvejen?

Hvad er budgettet?

Må der være brugte højttalere imellem?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 13:58
Budget, 16000
Har intet, skal have komplet sæt med alt hvad det indebære, reciever, kabler osv.

Pas, er ikke bleg for brugt men synes brugtmarkedet er skredet herunder corona og gider ikke køre land og rige rundt. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 14:14
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 20:02
Jeg ville også vælge det Dali og Denon sæt fra hifiklubben eller noget tilsvarende brugt.
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 21:09
Jeg takker for forslaget, men synes ikke helt de er sammenlignelige, det ene kan konen nemt acceptere, det andet giver mig en skilsmisse :)

Ser vi bort fra skilsmissen, så er der er noget af sættet der ikek er på lager, noget i hvidt og noget i andre farver. Jeg sigter efter hvidt.

Men tak.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Jeg takker for forslaget, men synes ikke helt de er sammenlignelige, det ene kan konen nemt acceptere, det andet giver mig en skilsmisse :)

Hvorfor giver et sonos anlæg dig en skilsmisse?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Jeg takker for forslaget, men synes ikke helt de er sammenlignelige, det ene kan konen nemt acceptere, det andet giver mig en skilsmisse :)

Ser vi bort fra skilsmissen, så er der er noget af sættet der ikek er på lager, noget i hvidt og noget i andre farver. Jeg sigter efter hvidt.

Men tak.
tag fruen med og lyt på Dali og på Sonos. Så jeg 70% sikker på i ikke kommer hjem med Sonos. Men Dali/Denon sættet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 23:04
Var faktisk i det samme for et par år tilbage.

Jeg gik med en Denon forstærker (placeret bag en væg til stuen, ved fjernsynet = ingen forstærker i stuen) der supporterede Heos.

Et par B&W 607 som de 2 hovedhøjtalerer (væghængt), samt 1 til fronthøjtaler og en Dali SUBE9F HG White active.

Baghøjtaler er nogle ældre højtalere, men der kan sagtens findes nogen bedre.

Tilsvarende opsætningen kan også sagtens lade sig gøre med Sonos, og så er det ca. samme "fyld" i stuen.

Bare et bud.



Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 23:23
Fruen giver ikke to kopper pis for lyden, det er mit projekt så må jeg også indfinde mig under de fælles spille regler.

Vi behøver ikke grave mere i det, et par store stander højtalere kommer desværre ikke på tale. Der skal være en vis grad af kone venligt udsene over det. Forstærkeren er dog intet problem for mig at skjule, ditto for eventuelle kabler.

Jeg vil kigge nærmere på Heos

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 23:28
Kommer meget an på dine præferencer. Skal du have max lydkvalitet skal du have receiver, højttalere etc. 
Personligt har jeg Sonos Playbar og 2x Play 1 pga. nem installation, uden ledninger etc. Har fravalgt Sub, hvilket fungerer ganske udmærket (men skal man have mere bund i bassen skal man selvfølgelig købe sub).
Men det er kun dig der kan afgøre det rigtige valg  
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 23:30
argh glemte lige, at det er en B&W M1, jeg benytter til Center.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu