recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt surround sæt, Komplet Sonos sæt eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt surround sæt, Komplet Sonos sæt eller?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Fruen giver ikke to kopper pis for lyden, det er mit projekt så må jeg også indfinde mig under de fælles spille regler.

Hvor lidt/meget tror du at hun vil gå med til?

Soundbar?
Væghængte flade højttalere?
Subwoofer?

Når det skal være “kone-venligt” skal du starte ud med at se om du vitterligt må få lov til at placere en centerhøjttaler under fjernsynet.
Må du ikke det, kan du lige så godt nedgradere til en god soundbar og eventuelt et par gode hovedtelefoner.

Kan der blive plads til en centerhøjttaler, så kunne fronten være
Og to af disse
De kan også bruges til baghøjttalere, hvis det skulle være.

Tilføj en sub 

Nu mangler du kun en forstærker…….


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 01:25
Og det argon sæt er simpelthen bedre end sonos?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Og det argon sæt er simpelthen bedre end sonos?
ja det er det
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 08:32
Sony har et bud : 
TEST: Sony HT-A9 – Surround-lyd på nye eventyr (lydogbillede.dk)
Men vist svært og købe for tiden? -leveringstid-?

Og Yamaha har jo deres MusicCast man kan sætte sammen på flere måder :



Redigeret af Jens PN - 28-December-2021 kl. 08:51
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 08:42
Det vist Onkyo der har "works with Sonos".

Hvor Denon og Marantz benytter Heos


Redigeret af mmgala - 28-December-2021 kl. 08:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Og det argon sæt er simpelthen bedre end sonos?

Rent lydmæssigt, hvis de placeres ens - nej.

Men, med argon sættet kan du placere dine højttalere bedre (her tænker jeg selvfølgelig på stereoperspektivet på fronterne) og dermed opnå en bedre lyd.

Placerer du argon sættet øjne og venstre højttaler ikke står længere fra hinanden end længden på Sonos arc, så er arc vinderen!

Fordelen ved argon er også at du kan “snige” opgraderinger ind, for eksempel et sæt bedre fronter engang i fremtiden:

Osv


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 09:38
Jeg ville starte med dem her. Utrolig dyb og fuldkommen lyd fra en flad væghøjttaler. Man savner ikke en subwoofer.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 11:20
Jeg har et sæt Kef t205, ved ikke om det laves længere ?

Men det er kone venligt og lyden er rigtig god (synes jeg)

Skulle jeg ville idag, var det nok et Sonos sæt der blev hængt op :-)
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 12:27
Har du kigget på Artcoustic højttalere. Dem vil din kone sikkert kunne lide. Brugt er de af og til, til salg til ret lave priser, sammenlignet med nypris. Og udover at være flade, kan de fås med frontstof af forskellige motiver. Du kan også selv bestille dit eget motiv, eller købe noget abstrakt maleri. Der er også slimline subwoofer som fx. kan ligge under sofa eller hænge på væg. Der er mange størrelser og muligheder og så er det dansk :) 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Og det argon sæt er simpelthen bedre end sonos?


Nej.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Jeg takker for forslaget, men synes ikke helt de er sammenlignelige, det ene kan konen nemt acceptere, det andet giver mig en skilsmisse :)

Ser vi bort fra skilsmissen, så er der er noget af sættet der ikek er på lager, noget i hvidt og noget i andre farver. Jeg sigter efter hvidt.

Men tak.


Behold konen og køb Sonos, nemt og fylder ikke så meget.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 21:45
..

Redigeret af Danielwj - 28-December-2021 kl. 21:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu