|
Nyt surround sæt, Komplet Sonos sæt eller? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||||
Danielwj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Tak for budet, men det løber op i mere end 20.000 med sub.
|
|||||
![]() |
|||||
Danielwj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
||||
Den er ikke nem når der ikke er bred enighed om kvaliteten på dem :) Jeg må indrømme jeg er en smule skeptisk over for det, jeg har altid hørt argon dårligt omtalt.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Vi har en kæmpe stor stue, med skrålofter, trolltekt og det hele. Jeg vil gerne have en sub ind overfor jeg savner i den grad at kunne mærke lydene. Og selv hvis vi ser bort fra subben, så kommer center, baghøjtaler, forstærker, kabler osv. Kommer aldrig til at holde mig inden for budgettet. Men tak for budet.
Redigeret af Danielwj - 28-December-2021 kl. 21:49 |
|||||
![]() |
|||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
||||
Jeg kan forstå du gerne vil ha en dynamisk og fysisk filmlyd, og du vil ikke ha store højttalere. Jeg mener ikke det kan lade sig gøre uden at gå på kompromis med det ene eller det andet.
|
|||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Naaah, det tror jeg nu ikke jeg har skrevet nogen steder. Jeg har skrevet jeg har kigget meget på et sonos setup, men er i tvivl om jeg kan få bedre for de penge sådan et setup koster. Jeg er fuldt indforstået med der skal sluges nogle kameller når man laver kompromisser, jeg vil blot være ked af at smide det første og bedste i indkøbs kurven hvis der var noget jeg havde overset... Pas på med at være for hurtig med at drage konklusioner ;)
|
|||||
![]() |
|||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
||||
Hvis du har en kæmpe stue, kommer du ingen vegne med sonos eller lignende. Hvis du nu viser konen et sæt kleinhorns, så er almindelige gulvhøjttalere små i forhold til…. Hvis din interesse er lyd, er der vel andre ting konen kan stå for? I vores knapt 40 m2 stue er der plads til 4 små gulvhøjttalere og en medium størrelse centerhøjttaler (4x DLS R66 og en RC 55). Klaus
|
|||||
![]() |
|||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
||||
Der holder jeg med Klaus. At hvis du vil have god lyd, så er det fruen der må sluge kamelerne, ikke dig.
|
|||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||||
![]() |
|||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
||||
Så fatter jeg ikke hvad det er du vil ha. Du vil kunne mærke lydene skriver du, hvilket betyder dynamisk fysisk lyd, og det får du ikke med Sonos.
|
|||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||||
![]() |
|||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
||||
Det er jo ikke særligt vigtigt hvad der er enighed om, ud og prøv dem ![]() Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt argon decideret dårligt omtalt, jeg synes det er udmærkede produkter til prisen - sådan helt generelt. |
|||||
![]() |
|||||
martinrunge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2006 Status: Offline Point: 105 |
||||
Jeg synes lidt der bliver snakket forbi hinanden. WAF skal man ikke undervurdere nu om dage. Havde også overvejet Sonos setup med Sonos Arc osv, men vurderede, at der simpelthen var for lidt value for money. Og gulvhøjttalere med dertilhørende receiver etc havde jeg aldrig fået lov til at få ind i stuen. Det er slemt nok med et 65" tv. Mit valg faldt på en Samsung soundbar Q960A med sub og baghøjttalere (hedder Q950A i udlandet). Det er på tilbud til 7000 kr. Altså under 1/2 pris af Sonos og lydkvaliteten på Samsung vurderes flere steder som bedre. Du kan se en direkte sammenligning her: https://www.rtings.com/soundbar/tools/compare/sonos-arc-with-sub-one-sl-speakers-vs-samsung-hw-q950a/15256/23584?usage=8767&threshold=0.10 Se fx også anmeldelse her: https://www.avforums.com/reviews/samsung-hw-q950a-soundbar-review.18840 (og bemærk at anmeldelsen er baseret på en vejledende pris på 15000 kr) - så der er vildt meget value for money der, når den kan købes til 7000 kr pt. Fik også 6/6 i Lyd & Billede. https://www.lbtechreviews.com/test/speakers/samsung-hw-q960a Jeg har en stor stue, og det kan uden problemer spille stuen op. Og jeg er meget tilfreds med lydkvaliteten. Der er virkelig tryk på når du fx ser film på Netflix med Dolby Atmos. Jeg har tidligere haft store gulvhøjttalere med surround receiver osv og jeg synes at Samsung Q960A er et fantastisk kompromis. Nej, det er ikke super HIFI til musikbrug, men det er Sonos heller ikke (har hørt Sonos Arc). Det spiller glimrende, men til alm musik er 2 x højttalere bedre, men igen, jeg synes det er en fremragende allroundløsning, når man også gerne vil have god filmlyd også.
Redigeret af martinrunge - 29-December-2021 kl. 11:03 |
|||||
![]() |
|||||
||||
Jeg tror jeg siger tak for den her omgang Munch, jeg tror ikke jeg kan bruge den hjælp du kan tilbyde i den her omgang, du insistere på at drage nogle konklussioner på mine ord, og det virker som du ikke vil anerkende hvad mit behov egenligt er.. Det er fair nok, så jeg siger tak for den her omgang, yderligere input fra dig frabedes venligst.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Det er jeg heldigvis voksen nok til selv at bedømme, hvem er jeg til at hæve mig over hende. Hvis jeg fint kan leve med et sonos system, og hun kan acceptere det i indretning.. Hvorfor skabe problemer så?
Redigeret af Danielwj - 29-December-2021 kl. 11:56 |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |