recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt surround sæt, Komplet Sonos sæt eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt surround sæt, Komplet Sonos sæt eller?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 11:57
Tak for svaret, det er netop sådan et svar jeg kan bruge til noget. Jeg kigger nærmere på det :)

Oprindeligt skrevet af martinrunge martinrunge skrev:

Jeg synes lidt der bliver snakket forbi hinanden. WAF skal man ikke undervurdere nu om dage.

Havde også overvejet Sonos setup med Sonos Arc osv, men vurderede, at der simpelthen var for lidt value for money. Og gulvhøjttalere med dertilhørende receiver etc havde jeg aldrig fået lov til at få ind i stuen. Det er slemt nok med et 65" tv.

Mit valg faldt på en Samsung soundbar Q960A med sub og baghøjttalere (hedder Q950A i udlandet). Det er på tilbud til 7000 kr. Altså under 1/2 pris af Sonos og lydkvaliteten på Samsung vurderes flere steder som bedre.


Se fx også anmeldelse her:
https://www.avforums.com/reviews/samsung-hw-q950a-soundbar-review.18840 (og bemærk at anmeldelsen er baseret på en vejledende pris på 15000 kr) - så der er vildt meget value for money der, når den kan købes til 7000 kr pt.

Fik også 6/6 i Lyd & Billede.
https://www.lbtechreviews.com/test/speakers/samsung-hw-q960a

Jeg har en stor stue, og det kan uden problemer spille stuen op. Og jeg er meget tilfreds med lydkvaliteten. Der er virkelig tryk på når du fx ser film på Netflix med Dolby Atmos. Jeg har tidligere haft store gulvhøjttalere med surround receiver osv og jeg synes at Samsung Q960A er et fantastisk kompromis.

Nej, det er ikke super HIFI til musikbrug, men det er Sonos heller ikke (har hørt Sonos Arc). Det spiller glimrende, men til alm musik er 2 x højttalere bedre, men igen, jeg synes det er en fremragende allroundløsning, når man også gerne vil have god filmlyd også.
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Tak for svaret, det er netop sådan et svar jeg kan bruge til noget. Jeg kigger nærmere på det :)

Oprindeligt skrevet af martinrunge martinrunge skrev:

Jeg synes lidt der bliver snakket forbi hinanden. WAF skal man ikke undervurdere nu om dage.

Havde også overvejet Sonos setup med Sonos Arc osv, men vurderede, at der simpelthen var for lidt value for money. Og gulvhøjttalere med dertilhørende receiver etc havde jeg aldrig fået lov til at få ind i stuen. Det er slemt nok med et 65" tv.

Mit valg faldt på en Samsung soundbar Q960A med sub og baghøjttalere (hedder Q950A i udlandet). Det er på tilbud til 7000 kr. Altså under 1/2 pris af Sonos og lydkvaliteten på Samsung vurderes flere steder som bedre.

Det ser ikke dumt ud det der, og man kan køre lige ned i Elgiganten og hente den med det samme!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Det er jeg heldigvis voksen nok til selv at bedømme, hvem er jeg til at hæve mig over hende. Hvis jeg fint kan leve med et sonos system, og hun kan acceptere det i indretning.. Hvorfor skabe problemer så?

Du har fuldstændig ret.
Livet er et kompromis, hvad du vælger er selvfølgelig helt op til dig.

Du spurgte og fik svar, nogle af svarene passer ikke ind i de kompromisser du må tage i dit liv og sådan er det :-)

God jagt på en soundbar.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Det er jeg heldigvis voksen nok til selv at bedømme, hvem er jeg til at hæve mig over hende. Hvis jeg fint kan leve med et sonos system, og hun kan acceptere det i indretning.. Hvorfor skabe problemer så?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der holder jeg med Klaus. At hvis du vil have god lyd, så er det fruen der må sluge kamelerne, ikke dig.


du spurgte selv om der er noget til sammen pris som var bedre end Sonos. Og det svaret vi på. At du så kæmpede så indædt imod det, er hvad det vil være. Men hvis man ikke er mand til at bare få lidt vilje igennem med bare en stue. Tak skæbne
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Jeg tror jeg siger tak for den her omgang Munch, jeg tror ikke jeg kan bruge den hjælp du kan tilbyde i den her omgang, du insistere på at drage nogle konklussioner på mine ord, og det virker som du ikke vil anerkende hvad mit behov egenligt er.. Det er fair nok, så jeg siger tak for den her omgang, yderligere input fra dig frabedes venligst.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Naaah, det tror jeg nu ikke jeg har skrevet nogen steder. Jeg har skrevet jeg har kigget meget på et sonos setup, men er i tvivl om jeg kan få bedre for de penge sådan et setup koster. Jeg er fuldt indforstået med der skal sluges nogle kameller når man laver kompromisser, jeg vil blot være ked af at smide det første og bedste i indkøbs kurven hvis der var noget jeg havde overset... Pas på med at være for hurtig med at drage konklusioner ;)

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg ville starte med dem her. Utrolig dyb og fuldkommen lyd fra en flad væghøjttaler. Man savner ikke en subwoofer.


Vi har en kæmpe stor stue, med skrålofter, trolltekt og det hele. Jeg vil gerne have en sub ind overfor jeg savner i den grad at kunne mærke lydene. Og selv hvis vi ser bort fra subben, så kommer center, baghøjtaler, forstærker, kabler osv. Kommer aldrig til at holde mig inden for budgettet.
Men tak for budet.
Jeg kan forstå du gerne vil ha en dynamisk og fysisk filmlyd, og du vil ikke ha store højttalere. Jeg mener ikke det kan lade sig gøre uden at gå på kompromis med det ene eller det andet.
Så fatter jeg ikke hvad det er du vil ha. Du vil kunne mærke lydene skriver du, hvilket betyder dynamisk fysisk lyd, og det får du ikke med Sonos. 
Prøver jo bare på at hjælpe. Men bakker gerne ud når mine råd ikke kan bruges Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 12:24
Så var denne tråd - på nu hele 4 sider jo til ingen nytte...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg ville starte med dem her. Utrolig dyb og fuldkommen lyd fra en flad væghøjttaler. Man savner ikke en subwoofer.

???

Det du linker til er en satellit højttaler... De kan ikke spille bas...

"Frekvensområde (-3dB) : 100-20.000 Hz"

Lyngdorf har jo specifikt udviklet dem til at skulle have en subwoofer, og derfor har de ikke "behøvet" at få dem til at spille bas.


Redigeret af Nickamburi - 29-December-2021 kl. 13:01
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 13:39
Mig: Jeg overvejer at købe en en stationcar, findes der noget i samme prisklasse der er bedre?
Dig: Du skal købe en sportsvogn, den er muligvis dyrere, og ligner overhovedet ikke det du kigger på, og dine børn kan ikke være i den (men den kamel må din kone æde, tag bukser på mand) og hvis ikke du kan lide det vi skriver så er det dig der er problemet du må lære at lytte.

Tak skæbne, det siger jeg også.

Jeg afslutter tråden herfra, jeg tænker du sikkert har yderligere guldkorn om at være en mand, dem fyre du bare af, jeg kommer ikke til at deltage yderligere her i tråden, klaveret er dit - slå dig løs.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Det er jeg heldigvis voksen nok til selv at bedømme, hvem er jeg til at hæve mig over hende. Hvis jeg fint kan leve med et sonos system, og hun kan acceptere det i indretning.. Hvorfor skabe problemer så?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der holder jeg med Klaus. At hvis du vil have god lyd, så er det fruen der må sluge kamelerne, ikke dig.


du spurgte selv om der er noget til sammen pris som var bedre end Sonos. Og det svaret vi på. At du så kæmpede så indædt imod det, er hvad det vil være. Men hvis man ikke er mand til at bare få lidt vilje igennem med bare en stue. Tak skæbne


Redigeret af Danielwj - 29-December-2021 kl. 14:06
Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKN. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 14:48
Har du overvejet denne her https://www.hifiklubben.dk/sennheiser-ambeo-soundbar-soundbar/senambeosoundbar1bk/
Lige nu på tilbud til 15000 og så kunne du købe en subwoffer lidt senere, når du har sparet lidt mere sammen. 
her får du den mest potente soundbar på markedet og det er kone venligt og samtidig spille både film og musik og kan hentes i hiflklubben med retur ret og tre års garanti 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg ville starte med dem her. Utrolig dyb og fuldkommen lyd fra en flad væghøjttaler. Man savner ikke en subwoofer.

???

Det du linker til er en satellit højttaler... De kan ikke spille bas...

"Frekvensområde (-3dB) : 100-20.000 Hz"

Lyngdorf har jo specifikt udviklet dem til at skulle have en subwoofer, og derfor har de ikke "behøvet" at få dem til at spille bas.
Min fejl, man skal huske at checke specs. Jeg troede det var en identisk opbygget væghøjttaler, bare med større enheder, svjh med 8” woofer. Lader ikke til den findes mere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg ville starte med dem her. Utrolig dyb og fuldkommen lyd fra en flad væghøjttaler. Man savner ikke en subwoofer.

???

Det du linker til er en satellit højttaler... De kan ikke spille bas...

"Frekvensområde (-3dB) : 100-20.000 Hz"

Lyngdorf har jo specifikt udviklet dem til at skulle have en subwoofer, og derfor har de ikke "behøvet" at få dem til at spille bas.
Min fejl, man skal huske at checke specs. Jeg troede det var en identisk opbygget væghøjttaler, bare med større enheder, svjh med 8” woofer. Lader ikke til den findes mere.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg ville starte med dem her. Utrolig dyb og fuldkommen lyd fra en flad væghøjttaler. Man savner ikke en subwoofer.

???

Det du linker til er en satellit højttaler... De kan ikke spille bas...

"Frekvensområde (-3dB) : 100-20.000 Hz"

Lyngdorf har jo specifikt udviklet dem til at skulle have en subwoofer, og derfor har de ikke "behøvet" at få dem til at spille bas.
Min fejl, man skal huske at checke specs. Jeg troede det var en identisk opbygget væghøjttaler, bare med større enheder, svjh med 8” woofer. Lader ikke til den findes mere.

Nej den så jeg godt da jeg ledte efter den udgave med en enkelt stor bas woofer på 8” regner jeg med. Og den gik altså dybere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu