recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt surround system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt surround system

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 13:49
Det er let! Samme fabrikat, samme lyd. De tre fronter SKAL lyde ens aht panorering af lyden.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 14:23
Gå ned i hifiklubben og kig på Dali Lektor serien. Der er tilbud på hele serien lige nu og du kan holde dig inde for budget.

Hvis du er i Holstebro egnen kan du få deres Denon x2000 til 2499,-.

Så for 10k er du godt kørerne :)

/Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 23:30
Var en tur i hifiklubben og se hvad de havde. Det lyder jo ret godt.
Eneste problem lige nu er at både receiver og centerhøjtaler er større end mit tv møbel tillader, så jeg må i tænkeboks og se om der også skal nyt tv møbel til.

Han foreslog Dali zensor højtalere og denon receiver.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 17:20
Vil jeg kunne mærke forskel på en zensor 1 og en lektor 1?
Det lader til at folk bedst kan lide lektor 1, men hvor stor er forskellen når det er samme producent?

Lektor 1 er en anelse mindre og også lidt billigere, så hvis lyden også er bedre er den at foretrække :)
Jeg fik desværre ikke hørt forskellen på lektor og zensor.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 17:31
Hvad med Lektor 2, den koster det samme som Zensor 1 (og er i samme størrelse). Den har basrefleksportene vendende fremad og kan dermed stilles tæt på, eller hænges direkte på væggen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2014
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 18:39
Hvor stor er dit rum?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 19:27
Mit rum er 20 m2. 
Har tænkt mig også at købe en subwoofer, så efter hvad jeg forstod, kan jeg klare mig med zensor 1.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 20:38
Hva siger du til og begynde med et 2.1 system med 10 kg i budget
Så kan du altid købe baghøjtaler senere.

Så kan du få rigtigt meget lyd for pengene😊
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 23:48
Jeg har selv lige købt Lektor 6 samt center. Jeg hørte Lektor mod Zensor 7, Lektor 8, Ikon 6 MK2 og en B&W højttaler. For mig var Lektor 6 den klare vinder. Sælgeren jeg talte med foreslog også Zensor 7, da den vist er meget populær, men jeg var mest til Lektor 6, da jeg sammenlignede højttalerne.

Lyt til højttalerne og sammenlign dem mod hinanden, så du køber den højttaler du bedst kan lide.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Kingofdk Kingofdk skrev:

Hva siger du til og begynde med et 2.1 system med 10 kg i budget

Undskyld - jeg kan ikke lade være:

10 kilogram, guldbarrer eller gulerødder?

Klaus
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 00:38
10 kilogram penge 😊
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 02:33
Helst i tusindkronerssedler. 10 kilogram enkroner er ikke så sjovt....

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu