|
Nyt Surround ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
BJensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2013 kl. 21:25 |
Hej
Står overfor en renovering af stuen og påtænker mig i samme omgang at skifte mit surround anlæg. Jeg er "faldet" lidt for Dali´s Zenson 5 gulvhøjtalere i hvid ![]() Med denne: Synes virkeligt de er flotte! og passer godt ind i stuen´s andre møbler osv... Jeg vil så gerne have baghøjtalerne som indbygning! Men kender INGENTING til kvaliteten af sådanne! Jeg tænkte jo på Dali´s egne: Men er de gode som baghøjtalere?? Eller er der andre forslag i cirka samme prisklasse? Den lokale Hifi-klub havde dem ikke hjemme så har ikke haft mulighed for at høre dem! Håber på nogle gode råd ![]() |
|
![]() |
|
skele2r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2010 Status: Offline Point: 295 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville helt sikkert også kigge uden for hifiklubben. . Jeg syntes personlig man får mere for pengene ved andre mærker.. . Prøv at lyt til Monitor Audio, jeg havde deres Silver RX6 og dem syntes jeg bankede røven ud af bukserne på meget dyrere højtaler ved hifiklubben f.esk Dali Ikon og b&w CM8
|
|
![]() |
|
BJensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Hej Skele
Tak for svaret! Men hvad med indbygningshøjtalerne? Er der nogen der har lidt erfaringer med den slags og til en overkommelig pris? Bruger primært mit anlæg til film! 85 % film - 15 % musik
|
|
![]() |
|
Skele - kan se efter at have kigget lidt på Monitor Audio og deres priser på feks. Silver RX6 at det er noget dyrere end de Dali Zensor 5 jeg er lidt "hooked" på.
Jeg har et budget på 8.000-10.000 for surround til hele stuen så de Monitor Audio overgår en del mit budget, hvis jeg samtidig skal have sub, baghøjtalere osv.. Dali Zensor 5 kan jo fåes til 4.000 for et sæt, men er som sagt mere i tvivl hvilken slags indbygningshøjtaler man skal vælge dertil?
|
|
![]() |
|
skele2r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2010 Status: Offline Point: 295 |
Ville ikke vælge indbygning. . Jeg har ingen erfaring med dem, men har kun hørt dårligt om indbygning + det er noget at et projekt
Må det være gulv højtalere. . . ? Hvis det kun er til film, så gik jeg efter Jamo D500 Thx select 2, det er dem jeg selv køber når jeg skal bygge hjemme bio. .
|
|
![]() |
|
Eller hvis det kun er til film så skulle Q7000 sætter der er i fælles køb være ganste fint og det koster 6 kilo med fragt. .
|
|
![]() |
|
Skele - Jeg skal have nyt loft osv op så det at "bygge" højtalerne ind i stuen vil ikke betyde det store.
Gulvhøjtalere er desværre ikke en mulighed da pladsen er for træng som baghøjtalere. Jeg har nu alm. små satelitter som baghøjtalere, men pga en lidt ændret indretning af stuen kommer det til at se lidt tosset ud
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Eller har jeg følgende til salg:
Jeg har en Monitor Audio Apex A40 center brugt til 3000,- + en NAD surround reciever du kan få med billigt (1000,-) så har du et godt sæt at bygge videre på Så mangler du nogle fronter til at hænge på vægen .. . så er du kørende
|
|
![]() |
|
Skele - Jeg er ikke interesseret i brugt.
Vil have nyt da jeg ikke skifter særlig ofte og har ikke haft den store held med at købe brugt
![]() |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Til et surruond setup ville jeg ikke bruge indbygningshøjttalere, hverken i væg eller loft.
Første grund er at du ikk kan ændre på setup/opgradere eller flytte rundt i stuen hvis det nu en dag skulle ske. Og det det koster at montere dem ville være bedre brugt på en bedre højttaler. Har selv lige fået monteret: og de er monteret efter alle foreskrifter og må nok erkende de kun lige er et niveau over muzak højttalerne i Daglig Brugsen ![]() De er monteret i alrum og egentligt også kun tænkt istedet for en radio i vindueskarmen. Mvh Emil
Redigeret af Denraretiger - 15-Januar-2013 kl. 22:09 |
|
![]() |
|
Hej denraretiger
Det var en lidt trist nyhed ![]() Jeg har en kammerat som har installeret følgende Bose indbygningshøjtalere: Han har godt nok valgt dem som både front og bag højtalere i loftet ( Jeg VIL kun benytte indbygning til baghøjtalerne ) og jeg må sige at ved film der spiller de ganske godt! (har sikkert en dårlig hørelse, men det er nu mit indtryk ![]() Men nu er jeg godt nok blevet lidt forelsket i de Dali Zensor 5 så havde håbet på en indbygningshøjtaler der kunne matche dem ![]() |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Ingen tvivl om at der er kæmpe forskel om de skal bruges til musik, eller som baghøjttaler til film. Men ville nu stadig vælge en "rigtig" højttaler af førnævnte grunde.
Grunden til jeg valgte de Dali som jeg har var mest af hensyn til de er kvadratiske og meget meget bedre spredning end tilsvarende B&W. Skal da lige siges at de spiller fornuftigt, men selv en Concept 1 til en 3. del af prisen løber om hjørner med dem... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |