recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Surround ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Surround ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 18:47
Tak for svaret - denraretiger!

Jeg ville bestemt også hellere vælge feks kompakte højtalere, men det bliver ikke rigtig muligt og vil skæmme for meget i stuen der hvor de vil skulle hænge - desværre

Derfor er indbygningshøjtalere det som jeg umiddelbart satser på
Til top
alfaekko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-September-2005
Sted: Roskilde
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alfaekko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 20:07
Jeg tror sagtens du kan blive glad for gode indbygningshøjttalere fra Dali eller B&W som baghøjttalere, der er jo en grund til at de findes. Ligeledes kan jeggodt sætte mig ind nødvendigheden at et kompromis mellem æstetik og lydkvalitet. Desværre er mange svar herinde præget af ensidigt fokus på den ultimative kvalitet, hvilket ikke nødvendigvis er alles ønske. Det ville svare til at jeg som vinekspert anbefalede Mouton Rothschild hvergang nogle spurgte hvad de skulle købe til juniors konfirmation. Held og lykke med projektet og lad da endeligt forummet høre hvordan det endte...

Anders

Til top
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 17:09
Tak for svaret Anders!

Jeg kan kun give dig ret! Det BLIVER indbygnings som skal bruges til baghøjtalere i mit surround system, da det er eneste mulighed både pladsmæssigt og som samtidig gør, at det stadig ligner en stue og ikke en biograf Smile

Bruger jo anlægget mest til film og ganske lidt radio/musik, og når det drejer sig om ca. 2-3 film ugentligt så "klarer" jeg mig nok med kvaliteten af indbygningshøjtalereWink

Men derfor kunne det stadig være rart med lidt indput og erfaringer fra folk der har indbygnings! Smile 

Og pt. hælder jeg til Dali og deres Zensor 5 i hvid!Thumbs Up (synes de er super flotte )Wink
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af BJensen BJensen skrev:

Tak for svaret Anders!

Jeg kan kun give dig ret! Det BLIVER indbygnings som skal bruges til baghøjtalere i mit surround system, da det er eneste mulighed både pladsmæssigt og som samtidig gør, at det stadig ligner en stue og ikke en biograf Smile

Bruger jo anlægget mest til film og ganske lidt radio/musik, og når det drejer sig om ca. 2-3 film ugentligt så "klarer" jeg mig nok med kvaliteten af indbygningshøjtalereWink

Men derfor kunne det stadig være rart med lidt indput og erfaringer fra folk der har indbygnings! Smile 

Og pt. hælder jeg til Dali og deres Zensor 5 i hvid!Thumbs Up (synes de er super flotte )Wink
Hej Bjensen.
Det kan sagtens fungere med indbygnings højtalere i surround opsætning. Jeg kører selv med indbygnings i bagkanalerne og det spiller super. Det er klart som der skrives i dit indlæg at man er lidt låst mht møblering når først højtalerne er monteret. Når det så er sagt ville jeg ikke have nogen betænkeligheder. Jeg er mega tilfreds med at have valgt denne løsning, og det er super god lyd. Både til film og musik.
Så håber du ikke lader dig fraråde at bygge ind, da det sagtens kan blive godt.
Mvh. Fausing

Redigeret af fausing - 25-Januar-2013 kl. 17:30
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 22:08
Hej Fausing

Lyder godt med dine erfaringer! Jeg får ikke de store problemer med indretningen i forhold til møbler osv.

Det kommer til at virke "logisk" der hvor tv-stuen skal være og højtalerene indbygges Smile så det tror jeg umiddlebart ikke bliver noget problem.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu