recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnyt surround

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 17:58
Receiveren er et fint valg!...Jeg har selv 875, og den gør et fremragende stykke arbejde!..Ikke at jeg skal anbefale nogle specielle forhandlere, men med den pris du skal give for 875'eren fra den angivende hjemmeside, så ville jeg hellere vælge en autoriseret Onkyo-forhandler. Den koster ikke særlig meget mere, og hvis der sker noget, så er du fuld sikret (så meget som man nu kan)!...

De der højtalere, kan jeg på ingen måde udtale mig om, da jeg ikke kender dem!...Jeg er til gengæld en varm fortaler for Elac og B&W, daj eg syntes at de gør det rigtig godt, begge mærke!..

Hvis du er lidt villig til at købe brugte højtalere, så kan du får meget for de penge, du har sat til side!...

Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 19:09

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Receiveren er et fint valg!...Jeg har selv 875, og den gør et fremragende stykke arbejde!..Ikke at jeg skal anbefale nogle specielle forhandlere, men med den pris du skal give for 875'eren fra den angivende hjemmeside, så ville jeg hellere vælge en autoriseret Onkyo-forhandler. Den koster ikke særlig meget mere, og hvis der sker noget, så er du fuld sikret (så meget som man nu kan)!...


Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost

 

Medianess er skam autoriseret onkyo forhandler, ringede selv til onkyo i tyskland inden jeg købte fra medianess  .... og der var skam ingen problem med garanti eller noget andet. De kunne godt sige god for medianess .  Så garantien er ligeså god i tyskland..

Min pris blev 3744,- kr  for 606'eren fra medianess (var incl. fragt).

Der er altså sparet rigtig meget ... forstår ikke du skriver der ikke er stor forskel hos en dk autoriseret ... for jeg mener da den står til 5495,- ...   det er jo 1/3 af prisen der er sparet

fandt lige prisen på 875'er   12.995,-     så hvis du ikke synes besparelsen er stor ja så ved jeg ikke



Redigeret af bulk - 30-Maj-2008 kl. 19:13
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 19:17
når den så skal opdateres.. så skal den sendes til tyskland. og hvad vhis den går i stykker?. Jeg havde selv den overvejelse.. og CSN-teknik blev beslutningen.
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
RMB4Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 19:39
Ja bulk! med en besparelse på 12.995 - 7.800 = 5.195,- ( for 875 ) så kan man jo tage en uge på ferie i Tyskland mens den opdateres
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 20:20

Receiveren er god nok. Højtallerne, jeg kan kun sige B&W I den pris klasse kunne du se på B&W 700, B&W XT, B&W CM, B&W 600 - jeg har selv lidt B&W 600 de spiller så godt til den pris, men B&W 700 er nok den bedste til dig, jeg har også læst mig frem til at XT er rigtig god....  Jeg har også et slogan B&W est le meilleur orateur dans le monde

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 20:37

Oprindeligt skrevet af nybym nybym skrev:

når den så skal opdateres.. så skal den sendes til tyskland. og hvad vhis den går i stykker?. Jeg havde selv den overvejelse.. og CSN-teknik blev beslutningen.

Det er jo osse fint nok.     Men der er ingen problemer overhovedet, ringede som sagt til onkyo tyskland, for netop at forhører om medianess var en forhandler og ja der kunne jeg trygt købe den sagde de.  Og hvis uheldet en dag sku ske.  Skulle jeg bare sende den direkte til onkyo (mener jeg han sagde .. så ville de ordne den og sende den tilbage til mig i DK)

Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

jeg vil høre hvad i synes om mit valg af surround:

Reciever:Onkyo TX-SR875 11000 kr.

  http://www.spar-momsen.dk/shop/onkyo-tx-sr875-sort-1962p.htm l

Front: PSB Image T65 7500 kr.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=310961&a mp;a mp;searchArea=&Soegeord=

Bag: PSB Image B25 3000 kr.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=310947&a mp;a mp;searchArea=&Soegeord=

Center: PSB Image C60 2600 kr.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=310951&a mp;a mp;searchArea=&Soegeord=

Sub: PSB SubSonic 8 6300 kr.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=310956&a mp;a mp;searchArea=&Soegeord=

forventninger: et brag af en oplevelse og et kanont smukt lyd-billed

synes i dette er et godt valg ? og hvis ikke hvilket så og helst i samme prisklasse ?

 

ved du godt at Front og Bag prisen er for 2 højtaler

Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 01:46
nej for de 10000 faar jeg 2 front og 2 bag
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 08:22

Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

synes i dette er et godt valg ? og hvis ikke hvilket så og helst i samme prisklasse ?

Jeg synes i hvert fald ikke det er godt valg, hvis du bare køber det uden at have hørt det først.

Det er jo som at købe en bil eller et par cowboybukser over nettet, det ville jeg dælme heller ikke. Jeg ved godt, at du selvfølgelig har returret, men alligevel.

Mht. til receiveren så kan du sagtens vælge den lille, hvis du fx planlægger at bruge nogle effekttrin til. DSP del, forforstærker del med mere er ofte nøjagtigt den samme alligevel.

Skal  du ikke bruge en effekt del, så vælg én af de større receivere. 605'eren laver ifølge HCC's test 5*30 @ 8ohm og 5*45 @ 4 ohm. Det er ikke voldsomt godt. Selvfølgelig kan den godt yde en del mere, men så overskrider den de forvrængningsgrænser som man normalt tillader.

En 875 yder i henhold til deres test 5*150 @ 8 ohm og 5*220 @ 4 ohm.

Nu er ovenstående selvfølgelig først og fremmest nogle målinger som ikke siger så meget om lyden. Men lyden bliver i hvert fald ikke ringere af en kraftigere og mindre forvrængende receiver.

Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 20:37
tror jeg køber mig en SR875 og så bruger jeg bare mine 2 pioneer front højtallere og center og bag højtallere fra mit logitech z5500 sæt som midlertidig løsning men så mangler jeg bare en sub havde tænkt lidt på Velodyne eller hvad de nu hedder men vil max give 7000 kr. for en god sub er dette muligt ? og hvilken ?
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 14:08
please hjaelp?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

tror jeg køber mig en SR875 og så bruger jeg bare mine 2 pioneer front højtallere og center og bag højtallere fra mit logitech z5500 sæt som midlertidig løsning men så mangler jeg bare en sub havde tænkt lidt på Velodyne eller hvad de nu hedder men vil max give 7000 kr. for en god sub er dette muligt ? og hvilken ?


Ja, den "lille" SPL 800i burde du kunne få... Ellers er der SVS og HarboSound som mange herinde har brugt, samt XTZ.
De er også kendt for at leverer en god sub!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu