|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Krisgebis ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() Sendt: 16-September-2007 kl. 23:24 |
Hej Folkens.
Så er tiden kommet til at gøre noget ved dørmme om et godt lydbillede og ikke bare højtalerne fra fjernsynet. Mit budget lyder på: 11.000-14.000 tops. Det skal bruges til: 1. Spil 2. Film 3. Et minimum af musik Det eneste tilslutning jeg har brug for er til min xbox (1) som jeg benytter som mediacenter og til min x360 som jeg spiller på. Måske også tilslutning fra bærbar ville være en fordel, men ikke et must. Jeg har indtil nu overvejet følgende: Forstærker: Onkyo 605 bliver rost til skyerne overalt og er til at få for 4500kr ca, så det går jeg lidt og overvejer. Men har også tænkt på 505, da min prisklasse nok alligevel vil udelukke at jeg egentligt kommer til at kunne drage nytte af det som 605 er 505 bedre også vil det jo være penge ud af vinduet. Pga. mit budget interesserer de nye lydformater som 605 understøtter, mig heller ikke synderligt. Men hvad synes i? Jeg har yderligere kigget på følgende løsninge: (1) SVS SVS-01 system, som surround højtaler sæt, med 12PB subwuffer. Fået rigtigt god omtale på nettet men vil med 605 bringe prisen op i toppen af mit budget :-( (2) Brugt Dali concept 6 + concept center og dali evidence 370 som baghøjtalere. Dette kan fås til ca. 10.000-11.000 samlet, men hvordan er de forskellige løsninger? Og har i muligvis andre forslag til mit budget. Håber folk der har bedre forstand på det end jeg selv, gerne vil give lidt input :-) På forhånd tak. |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Jeg ville ikke anbefale Onkyo 505 grundet mangel på DTS HD Master og Dolby true HD dekoder, der ryger lidt af fremtidssikringen
![]() Hvis budgettet ikke er så stort som ønskerne om det helt vilde, vilde mange gange godt kunne betale sig at købe højtalerne brugt, da det er dem der sker den mindste udvikling inden for. Så købe en ny forstærker da udviklingen går meget stærkt inden for det område ![]() Der er mange gode sæt brugt, eller tjek om du kan finde et demosæt et eller andet sted. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Hej, Simon |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Hvad for nogle baghøjttalere koster 3000 pr. stk? Så ryger han op på 6000 (10500 med onkyo'en). Så er der også plads til en lille sub. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det er de di-pol B&W DS3, der anbefales at bruge til...
![]() Ved ikke om der er nogen fidus i det. Men det skulle være højtalere der er specielt bygget til at fungerer som baghøjtalere, fordi de spreder lyder på en anden måde, og er bygget på af flere/andre enheder. Men man kan sikkert sagtens bruge de andre som baghøjtalere også. De er bare STORE at bruge fysisk! ![]() /Simon |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |