recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV - 3 store ønsker - findes det??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV - 3 store ønsker - findes det??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sven, kantbelysningen kom da man ønskede tynde tv.

Klaus

Kom vel i bund og grund, da Samsung vægtede design højere end billedkvalitet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 16:52
Mht Sony, så står der på http://www.pricerunner.dk/pi/2-3801797/TV/Sony-Bravia-KD-55XE9005BU-Produkt-Info at det kun har Netflix og Youtube som smartapp. Er det virkelig hele sandheden?
Det står til ca 17000kr hos HiFiklubben og er dermed "lidt" over budget.

Panasonic til 20.000kr er endnu mere over budget. Cry

KlausDM, hvorfor ønsker man "tynde TV" når det går ud over kvaliteten? Hvem sidder og ser sit TV fra side, mens man ser film??? At et OLED er tyndt kan jeg forstå pga teknikken, men at ofre baglys for kant-lys kan jeg virkelig ikke se ideen i (medmindre det er produktionsomkostninger), ligesom jeg ikke kan se ideen i blanke skærme. PC-monitorer viser farver korrekt (med det rette panel), og de er MATTE!

Venlig hilsen

Sven

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

KlausDM, hvorfor ønsker man "tynde TV" når det går ud over kvaliteten?

Fordi konen bestemmer?
Fordi marketingafdelingerne hos producenterne er dygtige til at overbevise kunderne om, hvad de vil have?

Tag ud og kig på LCD tv i dag, stil dig i en 45 graders vinkel i forhold til skærmen og kig på udvaskningen af farver - hvem vil gerne have dette?
Jeg vil ikke, for jeg sidder ofte ikke lige ud foran skærmen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 18:29
Jeg vil gerne indrømme, at da jeg skiftede plasmaskærmen ud med et nyt tv, valgte jeg kantbelyst, blandt andet fordi det var tyndere. Mit tv er tændt Ca 1-1,5 time i ugen, så det faldt som et ok kompromis for mig.
Væggen er noget mere "simpel" og klædelig at se på, selv om jeg gik fra 42-55", ene og alene fordi skærmen sidder tættere på væggen.
Til gengæld ser. Det næsten ud som om mine højttalere nu står "for langt" inde i rummet. 😎

PS. Jeg har ingen kæreste eller kone at skulle indgå et kompromis med, det er ene og alene mit eget valg.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu