recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv 4K?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
putte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 21:53
Det er også det jeg selv tænker, et eller andet sted må et nyere tv da gøre en forskel i forhold til det jeg har nu,  men kunne du måske komme med lidt gode tip til gode sony tv fra i år.   Skal være sony og gerne 55" har selv kigget på det før omtalte, Sony KDL-55W955B men det har fået lidt dårlige anmeldelser på billed kvaliteten, ellers andre?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af putte putte skrev:

Det er også det jeg selv tænker, et eller andet sted må et nyere tv da gøre en forskel i forhold til det jeg har nu,  men kunne du måske komme med lidt gode tip til gode sony tv fra i år.   Skal være sony og gerne 55" har selv kigget på det før omtalte, Sony KDL-55W955B men det har fået lidt dårlige anmeldelser på billed kvaliteten, ellers andre?

Desværre kender jeg kun Sony´s 4K topmodel som er fremragende. Det kan du ikke bruge til noget. Til gengæld sætter jeg stor lid til AVForums anmeldelser som er nogen af de mest professionelle og ærlige i mine øjne. Og her får det nævnte TV ikke rigtigt topkarakter. Men nu er der jo også andet end Sony - nærmere Panasonic og Samsung, som måske kan give dig det du sørger. Eller måske det nævnte Sony i dine øjne bare er fint.

Det er uendelig svært at råde andre, for billedoplevelsen er ret individuel.

Sony anmeldelsen, den kan du læse her:

http://www.avforums.com/review/sony-w95-w955-kdl-55w955b-3d-led-television-review.10150
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
putte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 22:49
JA det har du ret i, der er jo ret svært at råde andre på den måde, jeg må bare kigge lidt rundt, læse lidt anmeldelser osv..  tak for hjælp:)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lige meget hvordan man end vender og drejer det, og for den sags skyld argumentere, så er der altså sket en masse med LCD/LED siden dit TV fra 2008. Det drejer sig om alt fra bevægelser, farver, kontrast og dermed billedkvaliteten generelt.

Det er meget muligt, men det har ikke noget at gøre med, hvad der bliver spurgt om her. Lad være med at forplumre debatten.
Til top
putte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 02:25
Synes det var fin indslag Hother kom med, meget brugbart, nemlig lige det jeg ville høre, eller det var hvad jeg prøvede at spørge for lang tid siden i debatten, omkring tv og kvali fra mit gamle 2008 tv og til nu, så Tak for det Hother:)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 07:29
Hvis du hellere vil tales efter munden end høre sandheden, så er det selvfølgelig rigtig fint, at Hother lige kan blande sig...
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 09:08
Mange sider anmelder W8 serien bedre end W9
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lige meget hvordan man end vender og drejer det, og for den sags skyld argumentere, så er der altså sket en masse med LCD/LED siden dit TV fra 2008. Det drejer sig om alt fra bevægelser, farver, kontrast og dermed billedkvaliteten generelt.

Det er meget muligt, men det har ikke noget at gøre med, hvad der bliver spurgt om her. Lad være med at forplumre debatten.

Hvad er det lige der gør, at du altid mener at du besidder den evige sandhedLOLLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 10:43
Hold op med det fis. Det kan overhovedet ikke diskuteres, at tv'et ikke har en disse at gøre med, at "køre" eller "trække" PS4-spillene. Hvis tv'et kan køre 60Hz (og det kan det), så er det ikke dét der er i vejen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hold op med det fis. Det kan overhovedet ikke diskuteres, at tv'et ikke har en disse at gøre med, at "køre" eller "trække" PS4-spillene. Hvis tv'et kan køre 60Hz (og det kan det), så er det ikke dét der er i vejen.

Præcis. Der kan være fejl i afspilleren eller i TV´et. Under alle omstændigheder, hvis trådstarter prøver som jeg skrev, at bruge et andet TV med sine spil og sin afspiller hos en forhandler får den pågældende vished. Og skulle det virke hos forhandleren får trådstarter formentlig en bedre spiloplevelse med et mere moderne TV.

Tag nu at hids dig ned - det klæder dig altidWink

Redigeret af Hother - 08-September-2014 kl. 10:57
Til top
højspænding Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Maj-2010
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér højspænding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 13:44
Naiera har da fuldstændig ret i det han skriver, så du, Hother, burde tage det til efterretning, i stedet for at blive tøsefornærmet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af højspænding højspænding skrev:

Naiera har da fuldstændig ret i det han skriver, så du, Hother, burde tage det til efterretning, i stedet for at blive tøsefornærmet.
Jeg er nu ikke tøsefornærmet, og jeg har på intet tidspunkt anfægtet Naieras svar. Jeg har det bare sådan, at i stedet for at konkludere, så vil jeg hellere hjælpe videre. Jeg ved så ikke om det er forkertWink

Redigeret af Hother - 08-September-2014 kl. 14:19
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu