recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv 55" +  hvilket ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv 55" + hvilket ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 21:17
Har selv en VT50 - og har ingen problemer haft med retention / Burn-in. Jeg vil klart også gå efter et plasma til hver en tid fremfor en LED/LCD. Der er ingen tvivl om at billedet er bedre/mere naturligt på en god plasma...

Alternativ er der et ST50, som du kan spare en pæn sjat penge på, men heller ikke helt kommer på på samme niveau som VT50, hverken på billedet eller designet.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Har selv en VT50 - og har ingen problemer haft med retention / Burn-in. Jeg vil klart også gå efter et plasma til hver en tid fremfor en LED/LCD. Der er ingen tvivl om at billedet er bedre/mere naturligt på en god plasma...

Alternativ er der et ST50, som du kan spare en pæn sjat penge på, men heller ikke helt kommer på på samme niveau som VT50, hverken på billedet eller designet.

Tror du og jeg er 100% enige, jeg har selv 4 Pana plasmaskærme
Men vi kan ikke være bekendt gang på gang anbefale plasma,
når man læser de mange tråde med logoer etc.
Vi kan ikke være bekendt at sige til nye brugere:
Jeres børn m.fl. skal huse at skidte kanaler i børne udsendelserne
eller sige til faren, hus nu at skifte tit når du ser bold på 6 eren.
Det er ingen hjælp at foreslå plasma til denne slags brugere.
Det kan man godt, men fortæl så om evt. tråde men omtalte.

Min næste skærm bliver igen PLASMA...100
E.L.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 00:25
Nr 1!!!!  Eller 64E8005 Wink
Bemærk samsung 64 som en nr 3...
Til top
Goggelogge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Sted: Rudkøbing, DK
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goggelogge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:20
Takker for alle de kloge ord og den fine liste :)

jeg tager et smut til Odense og kigger lidt på forskellige.

LG - PS8000.
Onkyo 607.
Xtz 89-fronter og center.
Focal in-celling bag
Canaldigital hd boks.
Ps3
M-motion motor vægbeslag.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Igen kommer det an på øjnene der ser ;)

Uden tvivl, plasma kan give fantastiske billeder. Nu var min første 'flade' en PX80, og den har jeg været ovenud lykkelig for. Skiftede siden til VT50, hvilket blev starten på problemer. Den leverede jo et fantastisk billede, men den fik desværre en defekt. Desuden oplevede jeg meget retention.
Nu har jeg så ES8005, og synes fuldt ud, at den leverer mig et ligeså godt billede Smile Da jeg ikke turde vælge VT50, blev det denne da designet for mig var ligeså vigtig som det gode billede. I min optik var der ingen alternativer.

Når jeg engang skal skifte skærm i fremtiden, kan det sagtens blive plasma igen. Synes aldrig før, at have hørt om så store problemer, som Pana's 2012-modeller åbenbart bød ind med. Så jeg er altså hverken for det ene eller andet, men blot et godt billede samt design. Men det er selvfølgelig en definitionssag :)
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

[QUOTE=Ulrikwich] 

Så skal du nok skynde dig, det er et spørgsmål om tid før den sidste plasma fabrik lukker.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:33
Hvor har du dette fra
E.L.
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 10:29
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/377915/SAMSUNG-PS64D8005.html
er det et godt tv?? Prisen tiltaler mig meget, men hvis det er et bæ tv, som døjer meget med retention er fidusen forsvundet lidt. Nogle der kender det?
Jeg har børn, men logoer er jeg ret ligeglad med. De forsvinder igen. jeg går op i at billedet er af top klasse når jeg sætter mig i en mørklagt stue om aftenen og ser en rigtig god film
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 12:24
Jeg har den tidligere model , men to af mine bekendte har nævnte . Og det er ganske enkelt et konge- TV . Eneste lille issue er line- bleed som kan forekomme i forbindelse med løbetekster . Den er meget hårdfør mht retention , og burn-in har jeg ikke hørt om . Billedet er det bedste som Samsung magter og det er synligt bedre end på deres LCD/LED line up ( kræver dunkel stuebelysning) . Det store lotteri kan dog være buzz , hvilket heldivis ikke er tilfældet med dem jeg refererer til .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Annika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annika Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 12:32
Det er sidste års model, der ikke har det bedste black level. Det kan pot tunes, men spørgsmålet er om du vil det?

Jeg ville tage et kig på det her http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ps60e6500-ps51e6500-201207262022.htm det hedder 60E6505 i Danmark i øvrigt.
Fås fra 13000 plus.
Billedet er fabelagtigt og nemt at indstille med en I1 Display pro eller lignende. Hvidskalaen er stabil og skal ikke mange ture igennem før den er rigtig god. Lidt fluktuering under 30 IRE, men ikke noget problem. typisk 1-3%.
Ingen IR selv med lang tids logoer fra dag et. CMS er en af markedets bedste og ligeledes nem at indstille. 3D er i fuld opløsning, til forskel fra Pana.

Som allround TV, er det et rigtigt godt bud. Eneste minus er at det kan have en smule buzz, men ikke noget der ødelægger heleheden. TVét er i sidste produktionsfase og der kommer ingen ny 6er serie til næste år. Kun en 8er serie, der hvis den bliver som i år, ikke er et lige så godt TV. Faktisk er den eneste fordel ved årets 8er at man kan vinke til det. Man må så nøjes med et ringer billede, men man kan vinke til det :)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

[QUOTE=Ulrikwich] 

Så skal du nok skynde dig, det er et spørgsmål om tid før den sidste plasma fabrik lukker.

så må man da håbe at oled kommer til at overtage markedet for tv

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu