|
Nyt TV 55"-65" |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det bedste tidspunkt ,at købe nyt - er når man har behovet . . .
OLED er som udgangspunkt synligt bedre på alle punkter end noget som helst LCD - HDR peak lys er så liiiige undtagelsen . . 65" oplevelsen er langt hen af vejen vigtigere end bedre billed-kvalitet på et 55" TV . . Redigeret af Lennon - 24-Januar-2017 kl. 01:37 |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Ok, det tegner lidt hen imod et 65B6.
Det er mere fordi jeg har et godt forhold til mit lokale Panasonic Center og ville gerne støtte dem. Samt at jeg ikke har fulgt nok med i om det var nu der burde købes oled eller først senere.
Redigeret af Basknudsen - 24-Januar-2017 kl. 08:06 |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
Så må du støtte dem ved at købe din 4K afspiller der. Jeg ville selv gå med LG's 65B6.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Jeg synes nu at trådstarter selv skal gå ud og brugen en del tid på at finde ud af hvad denne synes giver det absolut bedste billede.
Læs også gerne forskellige fora´s brugeroplevelse af diverse TV - ind i mellem bliver man lidt overrasket. Det er "Ikke bare", at gå ud og købe et kvalitetets TV, det kræver altså mere end at modtage input fra diverse indlæg, hvoraf mange ikke kan bruges til en pind, eftersom en del ikke ved ret meget om hvad de udtaler sig om. Gør noget selv - be om
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
MfedeN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2016 Status: Offline Point: 108 |
Panasonics skærme er i øjeblikket prissat meget højt ift. konkurrerende skærme, som flere har nævnt. Hvis man læser anmeldelser på seriøse sider som flatpanels, avforums og hdtvtest er der bred enighed om, at KS7005 gør det lige så godt som DX750 - og det koster bare en del mindre.
Og når OLED endda ikke er ret meget dyrere, er det åndssvagt ikke at smide de ekstra kroner for et bedre tv, hvis man ikke vælger at spare og tage KS7005. |
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Jeg har været ude og kigge, jeg bor bare i en meget lille by med to forskellige tv-forretninger udover supermarkeder der også sælger tv.
Jeg kan se de ovennævnte Panasonic- og Sonymodeller, men blev lidt afskrækket da jeg læste på Flatpanels at DX750 ikke viste HDR ordentligt. Jeg har ind imellem stået i den nærmeste Elgigant og set på oled og det har set godt ud, men da jeg det sidste stykke tid ikke har nørdet tv er jeg i tvivl om 4K HDR er nu eller det ville være bedre at trække den lidt. Til at starte med ville jeg have DX600 med hjem, men opdagede så det ikke havde HDR.
Redigeret af Basknudsen - 24-Januar-2017 kl. 11:39 |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
Det kommer jo meget an på, hvad du har tænkt dig at smide efter TV'et af materiale. Hvis du blot ser kabel-tv og er tilfreds med det, så kommer du jo ikke til at udnytte 4K og HDR. Vil du derimod se Netflix-serier, Amazon osv. i 4K HDR, så bliver det hurtigt fedt at havde et TV, som kan udnytte det. Specielt hvis du også køber en UHD Bluray-afspiller.
Hvad er din plan med tv'et? |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Jamen det er ikke nemt - indrømmet. Problemet er jo, som jeg ser det, at diverse TV hos mange forhandlere står og viser demoer, hvor det hele bare ser mægtigt godt ud. Sjovt nok viser demoerne ikke, hvad TV´et ikke er så godt til - bevægelser, sortniveau, TV kanaler osv. Jeg ville aldrig vælge et TV ud fra hvad diverse tests viser. Tests kan tjene som inspiration - men hos mig aldrig være afgørende for et køb. Sæt en dag af til at checke TV ud i en lidt større by - og her gerne hos en autoriseret forhandler - disse kan give dig større muligheder for at vise dig et meget større udvalg af signalkilder (TV kanaler, Blu-ray, DVD, osv.). Ofte kan de private forhandlere næsten matche prisen som hos diverse AV-supermarkeder. Tag også gerne en bekendt med, som kan checke selve kvaliteten af TV´et - altså byggekvaliteten. Den er bestemt ikke ligegyldig. For dit indtryk udefra følger ikke sjældent kvaliteten af komponenterne inden i. Pøj pøj med det
![]() Redigeret af Hother - 24-Januar-2017 kl. 12:10 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Jeg ser hovedsagligt kabel-tv, film/serier fra Netflix, Viaplay eller HBO. Jeg har pt BD afspiller, men har ikke brugt den i et stykke tid da jeg bare streamer de film jeg ser. Jeg ville investere i en UHD BD hvis jeg fik et tv der kunne vise det, og ville nok også begynde at købe lidt film i 4K.
|
|
|
|
![]() |
|
Så ville jeg vælge LG B6. Jeg har tidligere haft et Panasonic PX80 og har nu et GT50. Jeg er virkelig imponeret over B6, som jeg har set en del på hjemme hos en kammerat. Der får du betragtningsvinklerne og en endnu bedre sort end på noget som helst plasma (og lcd), hvilket bare tilfører en enorm dybde i billedet.
I min bog kan man sagtens bruge tests til mere end blot inspiration, når samtlige seriøse testsites, som har muligheden for at sammenligne, entydigt giver samme billede. Hvis man køber på nettet kan man jo altid bruge returretten. |
|
![]() |
|
Ok, hvis jeg overvejer KS7005 skal jeg så være bekymret for tidlig død efter garanti-udløb?
Er der et bud hvornår de nye LG oled kommer og om B6 falder yderligere? (Ved godt det er rent gætteri).
|
|
|
|
![]() |
|
xzioN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2016 Status: Offline Point: 283 |
Har du ikke elektronikforsikring så har du dækning i 4 år. Men jo Panasonic har færre fejl men ikke nok til at du har 5000 kr ekstra til et nyt tv hvis det gik i stykker efter 4 år.
|
|
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |