recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV, 65”, budget max. 20K kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV, 65”, budget max. 20K kr.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV, 65”, budget max. 20K kr.
    Sendt: 17-November-2022 kl. 22:34
Halløj,

Vi har længe skulle have nyt TV, men vi besluttede at vente til Black Friday i håb om at der ville komme gode tilbud, som der jo normaltvis gør, på den slags.

Størrelsen skal være 65”, budgettet er max. 20.000’ish kr. og så bliver det placeret i en ret lys stue.

Har selv kigget på Sony A95K, LG G2 og Samsung S95B, i håb om at der kommer et mega godt tilbud på et af dem. Men skulle det nu ikke række med 20.000 kr. til et af dem, hvilket kan så anbefales.

Mange tak Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 10:33
Der er kommet "Black Week" tilbud på Sony A95K. Jeg ved ikke, om der kommer mere op til selve fredagen. Der er også rabat på LG G2.

Der kommer tilbud på Samsung S95B på fredag.

Jeg har lavet denne oversigt på Flatpanels, hvis den kan hjælpe dig: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2022.php

Mht. hvad der er bedst, så ja, QD-OLED er en tand bedre, men WOLED i LG G2 er heller ikke noget at kimse af. QD-OLED har lidt mere lys at give af, men omvendt så påvirkes sortniveauet i oplyste lokaler.
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 14:37
Tak for svar Rasmus. Jeg sidder jævnligt og følger med i din oversigt, som er super fed (skidegodt arbejde!). Smile

Jeg er mest hooked på QD-OLED, men så kom jeg til at tænke på om det er værd at hapse en QN900B i stedet og få 8K, så man er en smule fremtidssikret. Vi streamer alt hvad vi ser, og meget sjældent flow-TV. Ser af og til nyheder og landsholdshåndbold og -fodbold. Så det kommer til at blive 4K blue-ray og streaming mest af alt.

Er opskaleringen god nok til at det rent faktisk kan betale sig? Med en pris på 20-25K kr. (har overtalt den bedre halvdel), forventer vi at have TV'et i 10-15 år. Vores nuværende TV er 10 år gammelt, og vi har i 1 års td snakket om at købe nyt.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 14:50
8K, hvor vil du få indhold fra i 8K ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Med en pris på 20-25K kr. (har overtalt den bedre halvdel), forventer vi at have TV'et i 10-15 år.

Det kommer næppe til at ske……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 15:45
lahan - mon ikke det kommer indenfor 10 - 15 år? Og så spørger jeg jo også... "Er opskaleringen god nok til at det rent faktisk kan betale sig?". Wink

KlausDM - Som sagt, det TV vi har nu har vi haft siden marts 2012, så vi er faktisk ved at nærme os 11 år. Og vi bruger også stadig et TV fra 2007, som var en topmodel og havde en pris på knap 18K dengang. Så der er ingen tvivl om at vi kommer til at have det kommende TV i 10 - 15 år. Wink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

lahan - mon ikke det kommer indenfor 10 - 15 år? Og så spørger jeg jo også... "Er opskaleringen god nok til at det rent faktisk kan betale sig?". Wink

KlausDM - Som sagt, det TV vi har nu har vi haft siden marts 2012, så vi er faktisk ved at nærme os 11 år. Og vi bruger også stadig et TV fra 2007, som var en topmodel og havde en pris på knap 18K dengang. Så der er ingen tvivl om at vi kommer til at have det kommende TV i 10 - 15 år. Wink
hvis du skal vente 10-15år på 8K, så jeg nok vente 10-15år på et 8K tv.
Opskalering, du får jo ikke et ægte 8K billede fordi du opskalere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

KlausDM - Som sagt, det TV vi har nu har vi haft siden marts 2012, så vi er faktisk ved at nærme os 11 år. Og vi bruger også stadig et TV fra 2007, som var en topmodel og havde en pris på knap 18K dengang. Så der er ingen tvivl om at vi kommer til at have det kommende TV i 10 - 15 år. Wink

Nu har jeg selv er Pioneer 5090, så jeg kender godt til det med at have et gammelt tv.
Men jeg har ingen tiltro til at mit næste tv kommer til at holde lige så længe. Sådan er elektronik ikke bygget i dag!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvis du skal vente 10-15år på 8K, så jeg nok vente 10-15år på et 8K tv.KlausDM - Som sagt, det TV vi har nu har vi haft siden marts 2012, så vi er faktisk ved at nærme os 11 år. Og vi bruger også stadig et TV fra 2007, som var en topmodel og havde en pris på knap 18K dengang. Så der er ingen tvivl om at vi kommer til at have det kommende TV i 10 - 15 år. Wink Wink
Opskalering, du får jo ikke et ægte 8K billede fordi du opskalere.

Jeg forstår godt logikken og tankegangen. Jeg spørger blot om opskaleringen er “god nok” til at det kunne være det værd. Og “indenfor 10 - 15 år” kan også betyde om 5 år. Med andre ord jeg tror det kommer på et eller andet tidpunkt midt i vores ejerskab af vores næste TV. Smile


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nu har jeg selv er Pioneer 5090, så jeg kender godt til det med at have et gammelt tv.
Men jeg har ingen tiltro til at mit næste tv kommer til at holde lige så længe. Sådan er elektronik ikke bygget i dag!


Klaus

Forstå mig ret, jeg kan ikke lige se hvorfor et TV til den pris der ellers ikke bliver brugt 23 af døgnets 24 timer, ikke skal holde mange flere år end 10-15. Den gamle har stadig sit B&O CRT TV fra starten af halvfemserne, og det har kun været nødvendigt at reparere den elektriske drejefod. Smile


Redigeret af HessiDude - 18-November-2022 kl. 17:42
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 17:53
Men hvis et 8K TV, med opskaleret 4K, har et væsentlig ringere billedkvalitet end et 4K TV til samme pris (i en ret lys stue) så skal jeg naturligvis ikke have et 8K TV. Smile
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 18:07
Du får aldrig super billede i en meget oplyst stue uanset tv 
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Du får aldrig super billede i en meget oplyst stue uanset tv 

Så jeg skal bare købe det billigste TV jeg kan finde? Tongue

Spøg til side. En af dem må vel være bedre under samme vilkår? Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu