|
Nyt TV, 65”, budget max. 20K kr. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
HessiDude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 523 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2022 kl. 22:34 |
|
Halløj,
Vi har længe skulle have nyt TV, men vi besluttede at vente til Black Friday i håb om at der ville komme gode tilbud, som der jo normaltvis gør, på den slags. Størrelsen skal være 65”, budgettet er max. 20.000’ish kr. og så bliver det placeret i en ret lys stue. Har selv kigget på Sony A95K, LG G2 og Samsung S95B, i håb om at der kommer et mega godt tilbud på et af dem. Men skulle det nu ikke række med 20.000 kr. til et af dem, hvilket kan så anbefales. Mange tak
![]() |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er kommet "Black Week" tilbud på Sony A95K. Jeg ved ikke, om der kommer mere op til selve fredagen. Der er også rabat på LG G2.
Der kommer tilbud på Samsung S95B på fredag. Jeg har lavet denne oversigt på Flatpanels, hvis den kan hjælpe dig: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2022.php Mht. hvad der er bedst, så ja, QD-OLED er en tand bedre, men WOLED i LG G2 er heller ikke noget at kimse af. QD-OLED har lidt mere lys at give af, men omvendt så påvirkes sortniveauet i oplyste lokaler.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
HessiDude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 523 |
|
Tak for svar Rasmus. Jeg sidder jævnligt og følger med i din oversigt, som er super fed (skidegodt arbejde!).
![]() Jeg er mest hooked på QD-OLED, men så kom jeg til at tænke på om det er værd at hapse en QN900B i stedet og få 8K, så man er en smule fremtidssikret. Vi streamer alt hvad vi ser, og meget sjældent flow-TV. Ser af og til nyheder og landsholdshåndbold og -fodbold. Så det kommer til at blive 4K blue-ray og streaming mest af alt. Er opskaleringen god nok til at det rent faktisk kan betale sig? Med en pris på 20-25K kr. (har overtalt den bedre halvdel), forventer vi at have TV'et i 10-15 år. Vores nuværende TV er 10 år gammelt, og vi har i 1 års td snakket om at købe nyt.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
|
8K, hvor vil du få indhold fra i 8K ?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
|
Det kommer næppe til at ske…… Klaus
|
||
![]() |
||
|
lahan - mon ikke det kommer indenfor 10 - 15 år? Og så spørger jeg jo også... "Er opskaleringen god nok til at det rent faktisk kan betale sig?".
![]() KlausDM - Som sagt, det TV vi har nu har vi haft siden marts 2012, så vi er faktisk ved at nærme os 11 år. Og vi bruger også stadig et TV fra 2007, som var en topmodel og havde en pris på knap 18K dengang. Så der er ingen tvivl om at vi kommer til at have det kommende TV i 10 - 15 år.
![]() |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
|
Opskalering, du får jo ikke et ægte 8K billede fordi du opskalere.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
|
Nu har jeg selv er Pioneer 5090, så jeg kender godt til det med at have et gammelt tv. Men jeg har ingen tiltro til at mit næste tv kommer til at holde lige så længe. Sådan er elektronik ikke bygget i dag! Klaus
|
||
![]() |
||
|
Jeg forstår godt logikken og tankegangen. Jeg spørger blot om opskaleringen er “god nok” til at det kunne være det værd. Og “indenfor 10 - 15 år” kan også betyde om 5 år. Med andre ord jeg tror det kommer på et eller andet tidpunkt midt i vores ejerskab af vores næste TV. ![]()
Forstå mig ret, jeg kan ikke lige se hvorfor et TV til den pris der ellers ikke bliver brugt 23 af døgnets 24 timer, ikke skal holde mange flere år end 10-15. Den gamle har stadig sit B&O CRT TV fra starten af halvfemserne, og det har kun været nødvendigt at reparere den elektriske drejefod. ![]() Redigeret af HessiDude - 18-November-2022 kl. 17:42 |
||
![]() |
||
|
Men hvis et 8K TV, med opskaleret 4K, har et væsentlig ringere billedkvalitet end et 4K TV til samme pris (i en ret lys stue) så skal jeg naturligvis ikke have et 8K TV.
![]() |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7163 |
|
Du får aldrig super billede i en meget oplyst stue uanset tv
|
||
![]() |
||
|
Så jeg skal bare købe det billigste TV jeg kan finde? ![]() Spøg til side. En af dem må vel være bedre under samme vilkår?
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |