recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV: 65-70" til max. 5000 kr. til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV: 65-70" til max. 5000 kr. til stuen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Antonio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2019
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antonio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV: 65-70" til max. 5000 kr. til stuen
    Sendt: 08-December-2019 kl. 17:45
Hej,
Hvilken TV kan I anbefale? 70PUS7304 (6000 kr, godt TV med Ambilight men lidt for dyrt) var udsolgt på black friday :(
Jeg kiggede på denne liste men er ikke sikkert https://www.pricerunner.dk/cl/2/TV#price_max=5000&s_60428760=65_100
Jo billigere jo bedre :D
Jeg vil gerne købe en snart.
På forhånd tak.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 17:55
Kan kun konstatere at til den pris du er villig til at betale, er der ikke et tv i den ønskede størrelse, jeg ville kunne holde ud at se tv på.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 18:03
Enig, til den pris er det størrelse frem for kvalitet
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 08:55
Nu er det svært at kende noget til dine præferencer, men som de to ovenstående indlæg viser, vil du ofte på et entusiast-site som dette og flatpanels.dk møde folk, der er trænede i at se på billedekvalitet og derfor vil se de mangler, de billige TV har ifht. de dyre. Er du selv en af dem, der bliver irriteret over disse mangler, vil du nok fortryde at købe et TV i den prisklasse.

Min egen anekdote er, at jeg gik fra et high-end 50" Pioneer plasma til et entry level 65" Samsung LCD, og jeg lever overraskende fint med det valg (som blev truffet fordi 65" OLED var alt for dyre på det tidspunkt). TV'et er blevet brugt til TV via parabol, streaming (Netflix, Viaplay - herunder sport), men det er ikke blevet brugt til gaming.

Jeg kan ikke vurdere de forskellige TV, men hvis du virkelig kan få et Samsung 65NU8055 til 4.000, må det være et yderst fornuftigt køb.  Mit er nok det, der svarer til 65NU6025, og det koster 5.000. NU er sidste års model, og dette års hedder RU.

I prisklassen vil du typisk ikke kunne drage fordel af de nye formater (HDR etc.), selvom TV'ene i princippet understøtter dem, fordi de ikke har zonestyring af lyset. 


Redigeret af Brian E - 09-December-2019 kl. 09:14
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan kun konstatere at til den pris du er villig til at betale, er der ikke et tv i den ønskede størrelse, jeg ville kunne holde ud at se tv på.

Klaus

Sorry KlausDM

Men lige præcis sådan et indlæg, er efterhånden, det der kender tegner rec. når der kommer nye brugere her ind.

Frygteligt snobberi, Åh det ville jeg da virkelig ikke kunne holde ud at se på. Sådan noget fis.

Ja, der er forskel på tv og billede kvalitet hænger ofte sammen med prisen. Men nu spørge han efter hjælp til at TV til en max pris på 5000kr. Så er det nok det han har besluttet han ville bruge.
Personligt ville jeg hellere aldrig selv smide en hulens masse penge efter et TV, udviklingen går for hurtigt. Købte selv tilbage i 14 et Samsung 65 i deres 9000 serie, blandt andet fordi, de ville udsende evolutions kits... yeah right Samsung. 22000kr jeg aldrig får igen, og kommer aldrig til at bruge så mange penge igen på et TV.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Frygteligt snobberi, Åh det ville jeg da virkelig ikke kunne holde ud at se på. Sådan noget fis.

Næh, det er ikke noget fis, det er min personlige holdning.

Fuldstændigt som du har din holdning.

Jeg betalte 20.000 for et 42” plasma og nød det hvert et sekund det var tændt. Faktisk var det pisse billigt sammenlignet med det 25” jeg havde inden, som havde kostet 10.000.

For mig er prisen ikke vigtig, men oplevelsen med produktet, når jeg skal bruge det. Her går jeg efter et pris/ydelsesforhold der passer mig - fuldstændigt som du går efter et der passer dig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 02:41
Jeg vil også mene, 5000 kr. til et 65" TV er at presse citronen, som markedet ser ud lige nu.
Der har været fornuftige bud til 5-6000 kr., men de er udsolgt for tiden...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 07:21
Jeg har prøvet at finde en rimelig skærm via trådstarters link i første indlæg
Men de fleste er markeret som udsolgt eller i restordre, de er ikke på lager
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 09:33
Det er da kun forventligt at de billige modeller hurtigt sælges, da kvalitet ikke sættes over størrelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 21:25
Køb brugt. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 01:13
I disse tider er det som regel en dårlig ide at købe brugt, da TV er blevet så billige.
Folk vil have for meget for deres brugte TV, eller de er så gamle, at de ikke er værd at købe...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

I disse tider er det som regel en dårlig ide at købe brugt, da TV er blevet så billige.
Folk vil have for meget for deres brugte TV, eller de er så gamle, at de ikke er værd at købe...

Fra dba:
 
63” Samsung plasma, full hd, 7-serie, 1000,-

Har selv solgt et 65” Panasonic EX700 LED for 3500,- for at købe et 65” LG OLED for ca det dobbelte. Så indimellem er der noget godt for rimelige penge. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu