recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV: 65-70" til max. 5000 kr. til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV: 65-70" til max. 5000 kr. til stuen

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 19:07
Vildt at Bilka solgte 8-serie Sony og 8-serie Samsung i 65” for 4000,-?!

Power har dog stadig LG 7-serie for 4444,- for 65”


Redigeret af dr_schlemer - 11-December-2019 kl. 19:08
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Antonio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2019
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antonio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 23:16
Mange tak for jeres input. Nu tænker jeg at betale 6000 hvis det kan skaffe mig et bedre TV. Fra i morgen kommer der på tilbud Philips 65pus7304 i Bilka til 6000. I morgen kommer også nye tilbudaviser og weekendtilbud fra Elgiganten og Power, dertil vil jeg tage en beslutning og købe noget.
Synes I at Ambilight er mere end en gimmick? Er Samsung, Sony eller LG bedre til samme pris?
Billedekvaliteten or sort niveau er ikke så vigtig. Fjernsynet skal primært bruges til streaming.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 23:49
Ambilight er ikke blot en gimmick, men det kommer helt an på, hvem man spørger.
I de rette omgivelser, synes jeg faktisk godt, det kan tilføje noget til oplevelsen ved at se TV.
Ambilight er jo også andet end en masse farver, der kører op og ned. Muligheden for blot at vise blødt hvidt lys, er der også...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2019 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Antonio Antonio skrev:

Mange tak for jeres input. Nu tænker jeg at betale 6000 hvis det kan skaffe mig et bedre TV. Fra i morgen kommer der på tilbud Philips 65pus7304 i Bilka til 6000. I morgen kommer også nye tilbudaviser og weekendtilbud fra Elgiganten og Power, dertil vil jeg tage en beslutning og købe noget.
Synes I at Ambilight er mere end en gimmick? Er Samsung, Sony eller LG bedre til samme pris?
Billedekvaliteten or sort niveau er ikke så vigtig. Fjernsynet skal primært bruges til streaming.
Bilka sælger LG B8 65” OLED for 9999,- Og et LG 8-serie 65” for 5499,-

LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Antonio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2019
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antonio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2019 kl. 08:39
LG frem for Philips og Samsung?
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2019 kl. 09:14
Du kan få et godt overblik over tilbud på tv her->
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2019 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Antonio Antonio skrev:

LG frem for Philips og Samsung?

Jeg ville prioritere på følgende måde: 
1. er første prioriteret, 2. anden prioriteret, etc.

1) PRIS :-)

2) TEKNOLOGI:
OLED > Direct Array LED/QLED > Kantbelyst QLED/LED
(LED VA giver bedre kontrast, men dårlige betragtningsvinkler. Her er IPS væsentligt bedre)

3) SERIE = kvalitet inden for den givne teknologi
9 > 8 > 7 > 6 > 5

4) MÆRKE:
Meget subjektivt.

Personligt synes jeg bedst om Panasonics farvehåndtering, Sonys motion-engine, LGs priser og lækre OLED-paneler, Phillips har ambilight og Samsung også nogle udmærkede TVs.

Dernæst kommer man til selve styresystemet, hvor Sonys og Phillips android-tv tidligere har haft issues, nogle kan ikke lide LGs magic remote og lidt børneagtige farver, nogle synes Panasonics OS er too old school, etc.

Så...

Er man til naturlige farver så er Panasonic første valg (forudsat at 1+2+3 er lige), Er man til Sport og bevægelige billeder gør Sony det lige lidt bedre, Er man til ambilight er Phillips valget, etc.

Jeg har selv valgt LG fremfor Panasonic, da jeg kunne få et LG OLED meget billigere end et Panasonic OLED. Var prisen denne samme, havde jeg uden tvivl valgt Panasonic. Er dog meget glad for mit LG.

Jeg ville helt sikkert hellere købe et 8-serie LG for 5½K end et 7-serie Phillips for 6K. Medmindre man er helt vild efter ambilight. Begge er dog kant-belyste LEDs. Et 7-serie LG kan jo fås til 4444,- og er ca. ligeså godt som Phillips.

Det 65" OLED LG B8 for 9999,- er et super godt køb - og et markant bedre TV.

Bilka har også 65" Sony 7-serie for 3999,- (Godt køb til prisen)

LG 7-serie 4444,-

LG 8-serie for 5499,-

Sony 8-serie for 5999,-


Redigeret af dr_schlemer - 13-December-2019 kl. 12:28
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Antonio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2019
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antonio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2019 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af Antonio Antonio skrev:

LG frem for Philips og Samsung?

Jeg ville prioritere på følgende måde: 
1. er første prioriteret, 2. anden prioriteret, etc.

1) PRIS :-)

2) TEKNOLOGI:
OLED > Direct Array LED/QLED > QLED/LED

3) SERIE = kvalitet inden for den givne teknologi
9 > 8 > 7 > 6 > 5

4) MÆRKE:
Meget subjektivt.

Personligt synes jeg bedst om Panasonics farvehåndtering, Sonys motion-engine, LGs priser og lækre OLED-paneler, Phillips har ambilight og Samsung også nogle udmærkede TVs.

Dernæst kommer man til selve styresystemet, hvor Sonys og Phillips android-tv tidligere har haft issues, nogle kan ikke lide LGs magic remote og lidt børneagtige farver, nogle synes Panasonics OS er too old school, etc.

Så...

Er man til naturlige farver så er Panasonic første valg (forudsat at 1+2+3 er lige), Er man til Sport og bevægelige billeder gør Sony det lige lidt bedre, Er man til ambilight er Phillips valget, etc.

Jeg har selv valgt LG fremfor Panasonic, da jeg kunne få et LG OLED meget billigere end et Panasonic OLED. Var prisen denne samme, havde jeg uden tvivl valgt Panasonic. Er dog meget glad for mit LG.

Jeg ville helt sikkert hellere købe et 8-serie LG for 5½K end et 7-serie Phillips for 6K. Medmindre man er helt vild efter ambilight. Begge er dog kant-belyste LEDs. Et 7-serie LG kan jo fås til 4444,- og er ca. ligeså godt som Phillips.

Det 65" OLED LG B8 for 9999,- er et super godt køb - og et markant bedre TV.

Bilka har også 65" Sony 7-serie for 3999,- (Godt køb til prisen)

LG 7-serie 4444,-

LG 8-serie for 5499,-

Sony 8-serie for 5999,-


Tusind tak for svar! Noget at tænke på helt sikkert.

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2019 kl. 17:23
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Antonio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2019
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antonio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 21:37
Jeg så at de alle har IPS panel. Er der nogle TV med VA panel?
Til top
Antonio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2019
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antonio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 21:30
Jeg købte (og venter på) et Samsung UE65RU7402 til 6000 kr. Det skal være det samme som UE65RU7405 til 7000 kr (jeg håber).

Redigeret af Antonio - 18-December-2019 kl. 21:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu