|
Nyt TV 65VT30 vs 55VT50 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kallespears ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 419 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Maj-2012 kl. 10:17 |
Skal bruge lidt hjælp
Vil gerne have større TV, har pt et 50VT20 (dette er tilsalg) Mit budget ligger på omkring 20-23k hvilket svarer til en 55VT50 eller en 65VT30. Det store spørgsmål er nu, hvor får jeg mest for pengene. Har VT50 noget jeg ikke kan undvære. Eller er det så meget bedre med en 65" at det overskygger de forbedringer der er i VT50. Jeg har forsøgt meget, men kan ikke rigtig udlede, hvad de store fordele er ved VT50. I mine øjne er det småting. Håber der er nogen der kan rette mig, hvis jeg tager grueligt fejl /Palle |
|
![]() |
|
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skal starte med at sige, at jeg ikke har 1. hånds oplevelser med de nævnte TV.
Men, med mindre der er en eller anden funktion - tuner - spec. eller andet, som du ikke kan leve uden, på det "lille" tv. Så ville jeg personligt vælge det store, det giver jo noget større billedareal og jeg antager, at du har plads og fornuftig afstand til begge størrelser, siden de er med i din overvejelser. I almindeligt dagligt brug vil du næppe opleve en afgørende forskel i billedkvalitet.
Jeg har selv et 55" med en "se-afstand" på godt 3 meter og det kunne nu sagtens være større. Dog ikke hvis du spørger min kone
![]() God jagt
Soko
|
|
![]() |
|
skuffen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 83 |
Jeg ville nok også tage det store, selvom jeg heller ikke har erfaring med de nævnte modeller.
Alle de TVer jeg har set i VT klassen har været fremragende, så jeg tror bestemt ikke du kvalitets mæssigt bliver skuffet over et VT30 vs VT50. Udover måske på features. Redigeret af skuffen - 09-Maj-2012 kl. 11:13 |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
VT30 i 65" eller vent til efteråret så får du nok et VT50 i 65" til en 25-27 k. Det kommer an på hvad dit temperament er.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
det kommer helt an på din indstilling til billedekvalitet
Ja en vt30 er fin, men alså en vt50 har fået rigtig meget ros og det bedste tv fra pan nogensinde samt den er fuldt på højde med et pio tv, så vidt jeg kan læse mig frem til det var også på tide regner selv med en 60 vt50 ind gang i efteråret/vinter
Redigeret af xcardman - 09-Maj-2012 kl. 11:30 |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Havde sgu ventet til senere på året.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
man kan da heller ikke skrive en fejl
![]() |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Nu havde jeg et 55VT30, og det var jeg fuldt tilfreds med, og kunne sagtens have levet videre med VT30.
Jeg tror at spørgerens valg kan afhænge af, om du tilhører den gruppe af mennesker, der næsten bevidst sætter sig ned, og leder efter mindre billedfejl, eller om du er meget - næsten ubevidst observant på billedfejl. Tilhører du ingen af de 2 nævnte typer af mennesker, så kan du i mine øjne snuppe et 65VT30, for det er et glimrende TV.
Tilhører den type der går efter det dokumenterede mest fejlfrie i billede, så må det blive 55VT50.
Men æhh... smut lige ud selv og kig på modellerne
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Du bør også overveje 65ST50 som koster næsten det samme som 65VT30. Forskellene i billedkvalitet mellem ST50 og VT50 er ikke ret stor.
|
|
![]() |
|
colas ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2012 Sted: aalborg Status: Offline Point: 23 |
ja 65st50 skulle være på højde med vt50 modellen , den bliver nævnt i flere tests med vt50.
|
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Tag det store!
![]() En lille forbedring i billedkvalitet kunne ikke få mig til at skifte mit 63" ud med noget mindre! Når først man har prøvet det er der ingen vej tilbage
![]() Redigeret af Gump - 09-Maj-2012 kl. 18:30 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |