recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV der skal erstatte Pio 5090
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV der skal erstatte Pio 5090

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV der skal erstatte Pio 5090
    Sendt: 07-September-2022 kl. 11:16
Jeg købte tilbage i 2009 et Pioneer 5090 og fik det kallibreret og stod dermed tilbage, på det tidspunkt, med noget af det bedste billede på markedet.

Nu leder jeg imidlertid efter noget større og også mere energivenligt (de 420 watt er ret voldsomme).
Jeg har dog ikke rigtigt fulgt med TV-markedet siden da og ved derfor ikke ret meget om hvad der er sket på den front. Den snak der fyldte dengang, var et Pioneer droppede deres plasma TV produktion og at man ikke forestillede sig at der kom noget der lige foreløbig kunne give et lige så godt billede som Pioneer kunne med deres sidste plasma TV produktion.

Derfor spørger jeg nu her - hvad ville I anbefale hvis I skulle give et bud på det bedste TV pt.? Og her tænker jeg rent billedkvalitet, jeg er ligeglad med lyd, smart-TV features osv. Kan man få noget der er bedre end Pioneers sidste plasma produktion?


Redigeret af L'er - 07-September-2022 kl. 11:16
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 11:28
Så er det kun Oled hvis vi snakker om den bedste billede kvalitet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Kan man få noget der er bedre end Pioneers sidste plasma produktion?
Ja det kan du, Oled TV er bedre. Og hvis du var glad for et varmt billede med stor dybdevirkning, vil jeg anbefale at købe et Panasonic Oled TV JZ1500 eller JZ2000.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 13:03
Det er OLED TV, som du skal have kig på. De findes i dag fra alle de førende producenter. Der findes to paneler (WOLED og QD-OLED) med visse fordele og ulemper. Begge paneltyper – uanset hvilket TV-mærke du ender med – overgår dit Pioneer plasma TV på de fleste punkter.

Priserne på OLED TV starter pt. på 6.500 kroner (Panasonic), så det behøver ikke at være en stor udskrivning. Se eventuelt Tilbudsjagten her: https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php

Imens du har nydt dit Pioneer plasma TV, så er TV-markedet også rykket videre til 4K samt HDR (High Dynamic Range). HDR er et nyt fundament under video, der kan udvide dynamikken i lys og farver. For at få nye OLED TV til at nå dit potentiale skal du derfor have fat i indhold i 4K HDR. Det findes hos bl.a. Amazon Prime Video, Apple TV+, Apple iTunes (filmleje) Disney+, HBO Max og Netflix eller UHD Blu-ray skiver. Du finder der ikke på tv-kanalerne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu