recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv... det svære valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv... det svære valg

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv... det svære valg
    Sendt: 10-Juni-2020 kl. 22:06
Jeg følger ikke nok med i hvad der sker på tv-fronten, så måske nogle af jer venlige eksperter kan hjælpe mig lidt videre Tak!

Jeg ville egentlig købe et Sony XG95 55" til 6800 kr. i Tyskland.
Men så ser jeg at Bilka eller Føtex har et LG B9 55" til 6999 kr.
Og Elgiganten et AG8 55" til 8888 kr.

Hvilket af ovennævnte er bedst?

Jeg frygter lidt for burn-in på OLED. Min Samsung mobil Galaxy S8+ har det ret kraftigt, og det har jeg svært ved at acceptere.
Jeg går ikke op i lyden på tv, da jeg har separat hifi-anlæg.

Mvh Steen
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 01:04
Du skal IKKE være bange for burn in på OLED. Hvordan du har fået det på telefonen er mig en gåde. De lider stort set ikke af det. Jeg har haft AMOLED telefoner siden den første Galaxy S. Aldrig har jeg haft burn in på en eneste af dem.
Jeg har et Sony 65AF8 og har på ingen måder passet ekstra på det i forhold til det gamle. Det har ikke skyggen af burn in. Var også så modig at have et plasma før det. Det passede vi heller ikke på, og havde heller ikke skyggen af burn in.

Angående hvilken du skal vælge, så helt klart LG B9. Sony'en er baseret på et ældre panel. Og LCD i 7.000 kr klassen kan på ABSOLUT INGEN MÅDER måle sig med OLED.
B9 er også den eneste med HDMI 2.1. Så er den rent faktisk klar på "fremtiden" Det er de to Sony ikke.
Det at de udgående OLED sælges så billige lige nu undergraver LCD markedet fuldstændig, fordi du kan få et topklasse TV til samme pris som et mellemklasse LCD koster. Det eneste der afholder den almene dansker fra dem, er fordi de ikke rigtig kender forskellen på OLED, QLED og LED. For dem lyder det til at være det samme. Og så er der de få, der godt kender forskellen, men har fået banket frygten om burn in i hovedet af modstanderne af OLED.

Samsung har et kæmpe brand og det lever de stærkt på endnu, selvom de på ingen måder har lavet de bedste TV.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 02:53
Tak for info. Der er også et LG der hedder B9S. Er det identisk med et B9?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 02:57
Det er kun design. Ingen anden forskel
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 04:32
Tak.
Nu går der nørd i den... Er et C9 ca. 1800 kr. bedre end et B9?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 04:39
Nej Smile
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 05:03
Jeg har lige brugt lidt tid på at Google nogle tests, og der er det C9 der løber med sejren overfor B9. Men måske er C9 bedre, bare ikke 1800 kr.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 06:15
Det kommer i hvert fald an på brug. Skal du bruge WebOS til alt dit streaming, så er det bestemt bedre, hvis du derimod bruger ATV eller Shield, så nej.
Og så må det endelige svar være nej, for ATV eller Shield koster mindre end de 1800kr og er klasser bedre end WebOS. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 08:33
At skrive at man ikke skal bekymre sig om burn-in på OLED er godt nok dristigt. Det kommer jo helt an på hvordan tv’et bruges og der er jo utallige tilfælde af brun-in. Jeg overvejer selv nyt TV og har haft OLED i kiggeren men holder lidt igen netop pga. risikoen (læg nu mærke til at jeg skriver risikoen) for burn-in.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

At skrive at man ikke skal bekymre sig om burn-in på OLED er godt nok dristigt. Det kommer jo helt an på hvordan tv’et bruges og der er jo utallige tilfælde af brun-in. Jeg overvejer selv nyt TV og har haft OLED i kiggeren men holder lidt igen netop pga. risikoen (læg nu mærke til at jeg skriver risikoen) for burn-in.
Men der er også risiko for burn-in på lcd. Jeg har en tablet med burn-in og en infotavle på mit arbejde, begge LCD skærme. så intet er helligt
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

At skrive at man ikke skal bekymre sig om burn-in på OLED er godt nok dristigt. Det kommer jo helt an på hvordan tv’et bruges og der er jo utallige tilfælde af brun-in. Jeg overvejer selv nyt TV og har haft OLED i kiggeren men holder lidt igen netop pga. risikoen (læg nu mærke til at jeg skriver risikoen) for burn-in.
Prøv at hør her. Man skal ikke bekymre sig om burn in på et nyt Oled TV, hvis man ellers er alm bruger. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 11:34
Er du ikke rar lige at definere “nyt OLED TV” og “almindelig bruger”.

Redigeret af DanishCanadian - 11-Juni-2020 kl. 11:34
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu