|
Nyt tv... det svære valg |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ikke forstået?
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19634 |
|
Et OLED tv, laver Panel refresh/pixel refresh, når det er blevet slukket på fjernbetjeningen. LG tv gør det efter 4 timers drift. Slukker man og slukker for strøm til tv bagefter, frem for at lade det stå i standby, så kommer det aldrig til at køre "refresh". Klaus
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
|
Der er vel også forskellige grader af burn in?
Mange kører diverse tests for at tjekke for fænomenet; blot der dukker en lille uregelmæssighed op, så går folk i panik. Det er meget få paneler, der har en helt uniform flade, når man tjekker for det, men ofte er det ikke noget, der observeres under normalt brug, og lettere defekter vil ofte forsvinde over tid. Det er sjældent, et OLED-TV er så hårdt ramt af burn in, at det er ubrugeligt... |
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Men hvem slukker helt, eller trækker stikket ud på sit TV ? Jeg gør i hvertfald ikke. Var lige forbi et familiemedlem som også har et C9 77”, der er en lille firkant oppe i ventre hjørne, firkanten er fra National Geografik gule logo. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Præcis. Det burn in er i hvertfald ikke noget man umiddelbart lægger mærke til under brug, jo ved en reklame med en rød baggrund, hvis man ligefrem ser efter det ![]() Det kan altså ikke bringe mit p.... i kog.
|
||
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19634 |
|
Jeg gør heller ikke. Men både min nabo og mine forældre gør. Eller rettere, min forældre gjorde, for nu er de flyttet i nybyggeri og herover der ingen stikkontakter, kun udtag. Hvem fanden er det også lige der har fundet ud af at det skulle være smart ikke st kunne slukke for strømmen i et vægudtag? Klaus
|
||
![]() |
||
Thomas46 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
|
.
Redigeret af Thomas46 - 12-Juni-2020 kl. 03:12 |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
|
||
![]() |
||
|
Hvorfor er den ikke nødvendig længere?
Og brønden er skyld i at vi ikke længere kan få små smarte flade vinklede stik, til når man har en kontakt bag et møbel. Klaus
Redigeret af KlausDM - 12-Juni-2020 kl. 06:53 |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Redigeret af T-Duck - 12-Juni-2020 kl. 07:06 |
||
![]() |
||
|
Jeg har heller ingen afbryder på mine elstik i hele huset.
Til mit tunge hifi har jeg 3 stik 230V 16amp udtag, kablet med 2.5kvt. som kommer fra hver sin individuelle gruppe, så der heller ingen fælles nul.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Sikringen i brønden er ikke bedre end i normale stikkontakter
Ja, men os der har “gamle” kontakter kan kun få dem der passer i brøndene og de er tykke i forho,d til de gamle vinkelstik. Klaus
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |