recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv... det svære valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv... det svære valg

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så er det vel også vigtigt at man, når man har det Bond med logo, ikke slukker på stikkontakten?


Klaus
Ikke forstået?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 20:28
Et OLED tv, laver Panel refresh/pixel refresh, når det er blevet slukket på fjernbetjeningen.
LG tv gør det efter 4 timers drift.

Slukker man og slukker for strøm til tv bagefter, frem for at lade det stå i standby, så kommer det aldrig til at køre "refresh".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 21:08
Der er vel også forskellige grader af burn in?

Mange kører diverse tests for at tjekke for fænomenet; blot der dukker en lille uregelmæssighed op, så går folk i panik.

Det er meget få paneler, der har en helt uniform flade, når man tjekker for det, men ofte er det ikke noget, der observeres under normalt brug, og lettere defekter vil ofte forsvinde over tid.

Det er sjældent, et OLED-TV er så hårdt ramt af burn in, at det er ubrugeligt...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Et OLED tv, laver Panel refresh/pixel refresh, når det er blevet slukket på fjernbetjeningen.
LG tv gør det efter 4 timers drift.

Slukker man og slukker for strøm til tv bagefter, frem for at lade det stå i standby, så kommer det aldrig til at køre "refresh".


Klaus
Tænkte nok det var det du mente... men det er der jo ikke noget nyt i at strømmen skal være til hele tiden på oled

Men hvem slukker helt, eller trækker stikket ud på sit TV ?
Jeg gør i hvertfald ikke.

Var lige forbi et familiemedlem som også har et C9 77”, der er en lille firkant oppe i ventre hjørne, firkanten er fra National Geografik gule logo.





4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Der er vel også forskellige grader af burn in?

Mange kører diverse tests for at tjekke for fænomenet; blot der dukker en lille uregelmæssighed op, så går folk i panik.

Det er meget få paneler, der har en helt uniform flade, når man tjekker for det, men ofte er det ikke noget, der observeres under normalt brug, og lettere defekter vil ofte forsvinde over tid.

Det er sjældent, et OLED-TV er så hårdt ramt af burn in, at det er ubrugeligt...
Præcis.  
Det burn in er i hvertfald ikke noget man umiddelbart lægger mærke til under brug, jo ved en reklame med en rød baggrund, hvis man ligefrem ser efter detEmbarrassed

Det kan altså ikke bringe mit p.... i kog.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:



Men hvem slukker helt, eller trækker stikket ud på sit TV ?
Jeg gør i hvertfald ikke.

Jeg gør heller ikke.

Men både min nabo og mine forældre gør. Eller rettere, min forældre gjorde, for nu er de flyttet i nybyggeri og herover der ingen stikkontakter, kun udtag.

Hvem fanden er det også lige der har fundet ud af at det skulle være smart ikke st kunne slukke for strømmen i et vægudtag?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 03:08
.

Redigeret af Thomas46 - 12-Juni-2020 kl. 03:12
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:



Men hvem slukker helt, eller trækker stikket ud på sit TV ?
Jeg gør i hvertfald ikke.

Jeg gør heller ikke.

Men både min nabo og mine forældre gør. Eller rettere, min forældre gjorde, for nu er de flyttet i nybyggeri og herover der ingen stikkontakter, kun udtag.

Hvem fanden er det også lige der har fundet ud af at det skulle være smart ikke st kunne slukke for strømmen i et vægudtag?


Klaus
pga. Udtag er der brønd i og så er der stikkontakt og udtaget sikkerhed så man skal have to ting til at være dum nok til at stikke andet i end et stik afbryderen har kun været der i sin tid pga sikkerhed. Og den er ikke nødvendig mere
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 06:52
Hvorfor er den ikke nødvendig længere?

Og brønden er skyld  i at vi ikke længere kan få små smarte flade vinklede stik, til når man har en kontakt bag et møbel.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 12-Juni-2020 kl. 06:53
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor er den ikke nødvendig længere?

Og brønden er skyld  i at vi ikke længere kan få små smarte flade vinklede stik, til når man har en kontakt bag et møbel.


Klaus

fordi brønden og den sikring der er i hullerne er nok til sikre almindelig mennesker. Det står der i stærkstrøm bekendtgørelsen. Jeg kan jo af gode grunde ikke stilles til ansvar for mit svar, når der er nogle klogere hoveder der har besluttet at sådan må det være. Jeg mener man godt kan få flade stik der passer i brønde

Redigeret af T-Duck - 12-Juni-2020 kl. 07:06
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 07:45
Jeg har heller ingen afbryder på mine elstik i hele huset. 

Til mit tunge hifi har jeg 3 stik 230V 16amp udtag, kablet med 2.5kvt. som kommer fra hver sin individuelle gruppe, så der heller ingen fælles nul. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

fordi brønden og den sikring der er i hullerne er nok til sikre almindelig mennesker. 

Sikringen i brønden er ikke bedre end i normale stikkontakter

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Jeg mener man godt kan få flade stik der passer i brønde

Ja, men os der har “gamle” kontakter kan kun få dem der passer i brøndene og de er tykke i forho,d til de gamle vinkelstik.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu