|
Nyt tv... det svære valg |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19634 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Fælles nul - jo, ude i tavlen. Klaus
|
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|||
Ja det pga. standarter |
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5000 |
|||
Er også irriteret over de nye stik(kontakter). Men fandt en smart løsning med et sæt med 4 fjernbetjente kontakter i Lidl til 129,- var det vist.
|
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|||
Redigeret af T-Duck - 12-Juni-2020 kl. 09:47 |
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
Enig, men ved du så hvad der menes med (ingen fælles nul)? "Har gruppe, 4 polet 3 faser og nul"
Redigeret af Potter - 12-Juni-2020 kl. 10:16 |
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
Behovet for den strøm kapacitet ligger i at Mark Levinson som minimum anbefaler 16amp 240v. pr. forstærker Men hvis et effekttrin rammer 1 Ohm så napper de 31 amp 240V pr. stk. "i teorien"
![]() ![]() |
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
Hajsa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
|||
Jeg slukker helt hver nat pga. 1. Fruen kan ikke sove hvis der ikke er slukket for det 🤪🤪🤪 2. Jeg har været uheldig nu siden 2015 med en del lynnedslag i mit område, så også en af grundene til vi slukker helt om natten samt når vi får advarsler på mobil vedr lynnedslag tæt på (km 50). Havde lynnedslag i 2015 og det var ikke billigt, selv om forsikringen tog sin andel, dog fratrukket div afskrivninger pga alder(alt med hdmi døde den dag i hele huset dog undtaget PS4) |
||||
![]() |
||||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Online Point: 1193 |
|||
Jeg har haft et Panasonic OLED gz960 i 1 måned og har set tv2 news i op til halvanden time og har ikke engang set rentention endnu. Det kan jeg til gengæld ikke på mit 9 år gamle Panasonic plasma VT50 - den er hysterisk - stadigvæk!!
![]() Redigeret af kennethbrdk - 12-Juni-2020 kl. 13:23 |
||||
![]() |
||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1570 |
|||
Redigeret af quarkir - 12-Juni-2020 kl. 14:05 |
||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|||
Det hjælper ikke mod lynnedslag at slukke TV på kontakten.
|
||||
![]() |
||||
Hajsa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
|||
Nej det har du ret i, der bliver slukket hver nat på kontakten og ved alarm på tlf eller hvis der er risko for lyn når vi ikke er hjemme bliver alt koblet fra.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19634 |
|||
Så lad være!
Jeg ved det udmærket godt, men det var ikke lovgivningen jeg spurgte til, jeg spurgte: "Hvem fanden er det også lige der har fundet ud af at det skulle være smart ikke st kunne slukke for strømmen i et vægudtag?" Man vælger i de fleste tilfælde at bruge en 1,5 modul på et fast vægudtag, et udtag man ikke kan slukke for, så vil man slukke for det man har sat til, må man hive ledningen ud, eller sætte en afbryder på ledningen. Jeg ser ikke det smarte i et fast vægudtag. Ikke mindst fordi jeg selv bruger kontakterne, de faste udtag fylder det samme som en afbryder og er ikke mere sikre end et fast udtag. Det eneste smarte jeg kan se, er at et fast udtag er biligere end en stikkontakt Klaus |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |