|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BlaZZo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2007 Status: Offline Point: 128 |
![]() Sendt: 02-Maj-2009 kl. 14:57 |
Hey alle,
Jeg har en del gange brugt denne side til at få hjælp til forskellige ting, og hvergang er jeg meget glad for der er nogen der gider bruge tid på at hjælpe andre. Jeg har kigget forum igennem, og kan se der er en masse der for hjælp til køb af nyt TV. Jeg flytter fra den 15 maj, og skal derfor have et nyt, større og bedre tv. Jeg har iøjeblikket et 32" Sharp tv, som jeg er SUPER glad for. Men har lavet en aftale med min forældre at de køber det, da det hænger på væggen, og da de alligevel skal have et, så kunne de ligeså godt købe mit. Men nok om det! Jeg har en kammarat der har købt dette tv: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/60828?opendocu ment&markID=10-10-20 Jeg er selv meget lun på det, men er blevet i tvivl, for der er jo kommet LED tv, og folk siger jo de er klasse. Så har set lidt på dette: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/65000?opendocu ment&markID=10-10-20 Men spørgsmålet er om man tør at springe ud i det "nye" LED tv. Det er her jeg har brug for jeres hjælp. Jeg foretrækker helst Samsung, men i er velkommen til at komme med andre forslag, også vil jeg ikke have Plasma. Glæder mig til nogen svar. EDIT: Jeg har Selector, PS3 og en DVD. Så der skal helst være 3 eller 4 HDMI i. Redigeret af BlaZZo - 02-Maj-2009 kl. 14:59 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Når du nu ikke vil have plasma, ja så er samsung led nok et alternativ.
der sidder et bedre panel i deres edge LED frem for den anden. Men dens led gør den kun tynd og bruger mindre strøm. Den har ikke LED med local dimming, som på de rigtig gode LED TV. |
|
![]() |
|
![]() |
Hey xcardman:
Og hvis man skal have et rigtig godt LED tv, så koster de vel kassen ? De personlige mening, tror du så det LED tv jeg gav link til vil være et godt køb ? Andre der har nogen muligheder til et fornuftigt tv ? |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/65000?opendocu ment&markID=10-10-20 Redigeret af xcardman - 02-Maj-2009 kl. 19:05 |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for linket til flatpanels. |
|
![]() |
|
![]() |
Hey alle igen,
Jeg har endnu ikke besluttet mig, for der er kommet endnu en mulighed: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/WKDL40Z4500_(Wupti 1).html Det sony man ser i tv med 200 Hz.. Det er nu også en jeg har i tankerne. Så er der nogen der er flinke og fortælle om jeg har nogen fordel af 200Hz i forhold til de LED tv jeg har set på, f.eks 7070. Mangler virkelig noget hjælp fra forskellige, så jeg kan se hvad folk synes. |
|
![]() |
|
![]() |
alle test viser at samsung LED er bedre end sony w5500, så tror ikke de 200 hz gør nogen forskel. Men sony kommer jo med en z5500 og 200hz, så kan man jo håbe den også har fået et bedre panel.
|
|
![]() |
|
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
En fordel ved Samsung er deres nye Chelsea chip(hvor mange penge mon er
røget til samsung der? ![]() sindsygt hurtigt og ikke mindst kører DLNA delen også rigtig hurtig og flydende DLNA = Hent billede/lyd og video fra computeren over LAN kabel. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hvad skulle grunden være til, at du ikke vil have plasma?? Personligt vil jeg gå udenom Samsung...LED eller ej... M.v.h. |
|
![]() |
|
![]() |
Henrik B:
For det første skulle det bruge meget mere strøm end f.eks LED. Også har jeg læst et sted at når man skal spille PlayStation 3, så er det meget bedre på LCD/LED. Også har jeg også læst et sted at Plasma på en måde var ved at udgå.. Så har sat mig for at have et LCD eller LED tv, men det slør der er på 7070 fra Samsung ser ud til at være et "større" problem for nogen, som faktisk synes det er meget belastende.. ellers det tv jeg var mest varm på :( EDIT: Hvorfor er du ikke så meget for samsung ? Redigeret af BlaZZo - 07-Maj-2009 kl. 07:15 |
|
![]() |
|
![]() |
For det første skulle det bruge meget mere strøm end f.eks LED. Også har jeg læst et sted at når man skal spille PlayStation 3, så er det meget bedre på LCD/LED.
Også har jeg også læst et sted at Plasma på en måde var ved at udgå.. så har du vist læst forkert. Men det er smag og behag. Men ja en 50 tommer bruger bruger strøm. Har da lige bestilt denne http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=t v&model_cd=PS50B855Y1WXXE Et 3 cm dyb plasma tv, men den bruger max 240 watt på helt lyse sider. et phillips 42 tommer med rigtig LED og local dimming bruger ca 180 watt Redigeret af xcardman - 07-Maj-2009 kl. 07:26 |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg spiller rigtigt meget på min Samsung Plasma (PS42Q96). Det med at plasma og konsoller er en dårlig blanding er en skrøne. Det som kan være et problem er retention, da der ofte er en del stillestående i spil (HUD osv.). Retention er dog på de nyere skærme et meget lille problem. Jeg ser det ikke på min skærm (som er 1½ år gammel), selvom jeg spiller flere timer. Så det er helt op til dig hvad du vil vælge, men jeg ville ikke afskrive Plasma bare fordi du skal spille på skærmen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |