recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV - hvad skal jeg vælge??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV - hvad skal jeg vælge??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV - hvad skal jeg vælge??
    Sendt: 11-Juli-2007 kl. 18:57

Jeg har gennem længere tid overvejet at købe nyt TV (fladskærm). Jeg har studeret markedet lidt og var egentligt kommet frem til den beslutning, at jeg ville vente på de nye teknologier der er på vej (laser-TV, SED, NED, OLED, whatever-you-can-name).

Men selvom jeg flere steder har læst, at de nye teknologier er lige på trapperne, ved man aldrig om lige på trapperne betyder inden for det næste år, eller inden for det næste århundrede. Derudover ved man ikke om der er diverse børnesygdomme mv. på de nye teknologier.

Af den grund har jeg besluttet at købe nu, og så eventuelt skifte, når nyt dukker op og er gennemtestet og frit for børnesygdomme mv.

Derfor vil jeg høre jer eksperter, om i kan give mig et eller flere gode råd mht. hvilket TV jeg skal anskaffe (det kan være både PDP og LCD, hvis bare det opfylder mine behov). Jeg har følgende parametre jeg går efter:

• Det skal primært bruges til TV. Jeg har Kabel-TV, og får en Selector ind ad døren en af de nærmeste dage.
  • Jeg ser en del fodbold, og vil helst IKKE se skygger på spillerne, eller anden form for digitalt slør eller andet (nu kan jeg ikke huske betegnelserne for alle de digitale ting der kan komme på)
  • Jeg bruger også mit TV til at se DVD, men det er via TV-out på computeren pt.
  • Det skal helst ikke være alt for dyrt, da jeg jo regner med at skifte det ud, når nogle af de teknologier der er på vej kommer. Så prisen skal være under 15.000, og helst i nærheden af 10K eller under. Jeg kan bøje mig på det her punkt, hvis den helt rigtige model koster mere.
  • Størrelsen skal vel være mellem 32" og 42". Men jeg har ikke lagt mig fast på noget endnu.

Hvilket TV skal jeg gå efter??

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 19:11

Hej tosa , velkommen til

Jeg ror at du vil blive rigtig glad for et PANASONIC plasma  især med det du skal bruge det til .

37PX70 eller 42PX70 disse 2 modeller er nok dem du skal ud og se på , du skal kigge flere forskellige steder da prisen godt kan variere lidt , men 37" koster ca 9000kr og 42" ca 10000kr , de to tv er ens på nær størrelsen

med dette tv får du nok noget af det bedste til prisen , det kan heller ikke betale sig og vente på bla OLED , til den tid kan det være at der er opfundet noget nyt og bedre , sådan er udviklingen heldigvis , og hvis man bliver ved at vente på noget bedre , ja så får man jo aldrig noget

god jagt

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 20:13
Ved ikke hvor god PX70 er til DVD fra PC. Skulle man i givet fald køre med VGA eller HDMI?
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 20:31

Hej, og tak for de hurtige svar.

nej, OLED havde jeg godt nok hørt om skulle komme mod slutningen af 2007 eller starten af 2008. Men som jeg hører det er udviklingen på de større paneler (som vi jo skal have for at kunne bruge dem til TV) ikke så langt som de gerne ville være, og derudover forventer jeg også børnesygdomme på dem. Og så ha jeg hørt/læst, at nogle af komponenterne der angiveligt skulle være ret dyre.

Men mht. den plasmaskærm fra panasonic du/i nævner har jeg lige et par spørgsmål.

Hvad er forskellen på "TH 42PX70" og "TH 42PX70E" ??

Hvor kan jeg finde det (42" versionen) til 10.000 kr. ??  (jeg så det til ca. 11 på hifipriser)

Mht. kvaliteten af tv-out, kan jeg jo vurdere i første omgang, og i givet fald købe en afspiller i stedet, hvis det ikke kører - men kvaliteten af tv-out på CRT er jo heller ikke lige så godt som hvis jeg brugte en DVD-afspiller.

Det vigtigste er helt sikkert TV-kvaliteten fra antennestikket (og gennem selector/DVB-C boksen).

Redigeret af tosa - 11-Juli-2007 kl. 20:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 20:47

Hej tosa

Ja den kan modtage et HD signal 720P også 1080P som dog bliver nedscaleret

mht prisen ja her den anden dag kostede det 10000kr flere steder , men idag ca 11000 så jeg kan ikke lige sige hvor det er billigst lige idag ,

så         &nbs p;       god jagt

MVH

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 21:04

hej hopgreve

ok, super mht. HD. Jeg havde dog lige tænkt mig om en ekstra gang og åbnet mine øjne, og læst det på hifipriser. Det hjælper at se sig for

Men  nu kan jeg se, at du svarede mens jeg ændrede mit spørgsmål (fordi du svarede så hurtigt), og derved ikke fik mit ændrede spørgsmål med. Så here goes:

Hvad er forskellen på "TH 42PX70" og "TH 42PX70E"??

Mht. prisen må jeg ud og lede. Jeg kan jo prøve at undersøge, om grossisterne kan levere det til ca. de 10K.

Igen tak for dit hurtige svar.

Redigeret af tosa - 11-Juli-2007 kl. 21:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 21:09

Hej tosa

Uden at du må hænge mig op på det ,  ja så mener jeg ikke at der er nogen forskel , E står vist for europa , men lad os se om der er andre der har nogle bud......

MVH

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 21:34

Nå, jeg fandt en forklaring på forskellen mellem TH-42PX70 og TH-42PX70E på et engelsk forum.

Eller det vil sige, jeg læste at E'et står for eupæisk power plug (stik), og hvis der havde været et B ville det være for britisk. Men der står ikke noget med hvad det betyder hvis der ikke står noget.

Men under alle omstændigheder er E-modellen 300 billigere på EDB-priser, og så skal jeg lige se om jeg ikke kan finde den billigere end på EDB-priser. Men det bliver sq nok den jeg køber så.

Tusind tak for hjælpen.

Hvor kan jeg egentlig finde den tråd med hvilke ting man skal gøre for at undgå burn-in mv. (jeg har henteet det image der ligger her på recordere.dk)??

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 23:14

hmmm, nu har jeg lige læst lidt mere rundt omkring i dette forum, og kan se, at 42PV70 modellen er den samme, bare uden DVB-T.

Da jeg i forvejen bruger kabel-TV (og derved Cabel, og ikke Terestrial), og får en Selector (DVB-C) om kort tid, kan det så ikke bedre betale sig for mig at købe et 42PV70 (koster kun 9.000) end et PX70??

Eller vil jeg stadig få noget ud af DVB-T tuneren??

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 11:18

lige et tillægsspørgsmål til:

Hvordan kan det være der står, at TV'et viser 16:9, når det er 1024*768. Normalt er 1024:768 = 4:3??

Og hvordan kan de kalde det for HD-ready, når det ikke er 1366*768, når standarden foreskriver at 720p er 1366*768??

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 11:23

Pixels på plasma-skærme er aflange, imodsætning til din PC-skærm hvor de er kvadratiske.

At et TV er HD-ready, er en betegnelse for at TV'et kan behandle et HD-inputsignel. Det har ikke noget med panalet at gøre som sådan.

mvh Christian
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Pixels på plasma-skærme er aflange, imodsætning til din PC-skærm hvor de er kvadratiske.

At et TV er HD-ready, er en betegnelse for at TV'et kan behandle et HD-inputsignel. Det har ikke noget med panalet at gøre som sådan.

hej cnn3

OK, det med de aflange pixels kendte jeg ikke til.

Mht. HD-ready, troede jeg EICTA havde defineret HD-Ready som at TV'et skulle kunne lave HD-output (altså vise mindst 1366*768=720p) og ikke bare modtage det. For så er PX70 jo et full-HD TV, da det jo kan modtage 1080p (dog uden at kunne vise det i det format).

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu