recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV, hvilket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV, hvilket

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Meteora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meteora Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 17:06
Tag et kig på 

Panasonic 55" Smart 3D LED TX-L55WT60Y

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 17:07
Husk lige, at du til gengæld har sparet en del på (fjern-)varmeregningen. Den vil unægtelig stige, hvis du finder et Tv med kun 1/5 forbrug.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

<span style="font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 11px; line-height: normal;">Det skal dog lige siges, at hvis trådstarter ønsker et 3D Tv med 3D-visning i passiv format, så er det kun LG, Philips og Vizio. </span>[DIV]<span style="font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 11px; line-height: normal;">
</span>[/DIV][DIV]<span style="font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 11px; line-height: normal;">Fra Flatpanels" Når det er sagt, så står det dog også klart, at det aktive 3D-system på plasma-tv stadig slår det passive 3D-system på LED/LCD-modeller på billedkvalitet."</span>[/DIV][DIV]<span style="font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 11px; line-height: normal;">
</span>[/DIV][DIV]<span style="font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 11px; line-height: normal;">Så hvis 3D er en prioritet, så er ST60 det bedste bud af de nævnte skærme. Denne der Sony ser også ganske interessant ud. Personligt ville jeg dog gå efter ST60:)</span>[/DIV]

Sony W8: Passiv 3D.
Sony W9: Aktiv 3D.

Philips 5000-7000-serie: Passiv 3D.
Philips 8000-serie: Aktiv 3D.

Osv osv.

At sige, at det kun er bestemte mærker snarere end modeller, der leverer passiv 3D, er forkert, med mindre meningen var at sige, at visse mærker er bedre til at håndtere 3D i deres passive modeller.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er ikke sikkert, at alle er enige i det.

Man KAN ikke lave god lyd med så lidt plads. Det er fysisk umuligt.

Måske en forklaring på den bedre lyd fra dette tv :
Sony has introduced a new long duct speaker system, whereby a 1.2m-long duct built into an isolated speaker box at the bottom of the set’s rear helps the set produce more bass than most skinny TVs. What’s more, the resulting sound is directed straight towards the viewer via an angled ‘wing’ hanging below the speaker outlet, rather than the sound just firing downwards as usually happens.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er ikke et spørgsmål om at have hørt dit nye tv; det er et spørgsmål om, at ordentlig lyd simpelthen kræver mere plads, end der er i hvor tids ultratynde fladskærme.

Der tages udgangspunkt i lyd til almindeligt brug, og specifikt i lyd fra en fladskærm. Og som nævnt, jeg har ikke fra de skærme jeg har kendskab til og ejet/ejer, hørt lyd i samme kvalitet.
Sammenligningen er brugt i forhold til :
Panasonic - 37px70, 42pz800, 50vt20, 55vt30 og 65vt50
Samsung - le32b655
Philips - 32pfl5404
Hvis det er fuldblods surround med alt hvad dertil hører, så er vi helt enige.

Jeg vil som ejer af et 46W905 også tilslutte mig dem, der siger, at lyden på dette TV ikke er værd at skrive hjem om. Der er tale om smalle højttalere i et tyndt plastic-kabinet og det sætter altså sine fysiske begrænsninger.

Jeg forventede ikke, at der ville være den bund og styrke, man kunne ønske sig når man så film, men jeg troede dog, at lyden ville være god nok til almindelige nyhedsudsendelser, dokumentarer osv. men det viste sig ikke at være tilfældet.

Jeg kommer fra et Philips 42PFL9603D (2008, 2 x 15W, 2 mellemtone-drivere i hver kanal) hvor lyden (specielt i mellemtonen) var aldeles udemærket og selv om jeg kunne have ønsket mig lidt mere bund når jeg så film følte jeg egentlig ikke noget behov for at benytte eksterne højttalere.

Med Sony 46W905 opgav jeg hurtigt ideen om at vænne mig til de indbyggede højttalere og bruger derfor en Denon PMA-925R med et par gamle Mission-højttalere. Altid. Det koster ganske vist ca. 30W ekstra i strømforbrug når jeg ser TV men det betaler jeg gerne for at slippe for at høre på de indbyggede højttalere.

Men jo, lyden er da bedre end på de fleste andre fladskærme anno 2013 men det siger blot ikke så meget. At den er relativ god er ikke nok hvis den ikke også opfylder nogle mere absolutte kriterier (og her mener jeg, for at bruge et mere videnskabeligt udtryk, at den ikke må være "dåset" at høre på).
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:44
Et Panasonic TH42PZ700 har med fornuftige billedindstillinger, et gennemsnitsforbrug på mindre 250 watt!

M.v.h.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:48
Jamen så kan tv'et jo noget, som producenten ikke engang ved. Et plasma tv's forbrug udregnes over fire timer, med indhold af forskellig karakter( fastlagt i iso norm). Her er Panasonics egne tal 494 watt i snit og 580 watt som maks.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:15
ISO-normen er kommet til EFTER PZ700 kom på gaden!
Dengang skulle producenterne opgive det maksimale strømforbrug.
Mit tidligere PX80, som Panasonic opgave til 261 watt, målte vi over en længere periode, med diverse tv-programmer, til at have et gennemsnitligt forbrug på 130-135 watt!

M.v.h.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 01:52
Det ændrer ikke på, at Panasonic selv oplyser average power consumption 494 watt, og rated power consumption 580 watt. Det skal dog bemærkes, at det er out of the box indstillinger der bruges. Som også sidenhen er nedfældet i iec 62087. At forbruget kan sænkes ved en kalibrering er jeg helt med på, lige såvel som maks forbrug er hel hvid skærm og fuld knald på kontrasten. Men en halvering af forbruget, opnås næppe ved en kalibrering.
Og ja, iec 62087 blev formelt vedtaget i slutningen af 2008, men indholdet var kendt og drøftet flere år i forvejen (og måske allerede uofficielt i brug før 2008 ). Og Star Energy Label havde allerede sin start i 1997, så fastlagte målemetoder har været brugt længe.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
jr00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-December-2004
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jr00 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Mit tidligere PX80, som Panasonic opgave til 261 watt, målte vi over en længere periode, med diverse tv-programmer, til at have et gennemsnitligt forbrug på 130-135 watt!

Det lyder godt nok ikke af meget. Jeg målte mit gamle 42PX70 til et gennemsnitligt forbrug på ca. 180 W i kalibreret tilstand ved diverse tv-programmer i 16:9 format. Panasonic opgav tv'et til at have et forbrug på 270 W.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu