|
Nyt TV, hvilket |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Meteora ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tag et kig på
Panasonic 55" Smart 3D LED TX-L55WT60Y |
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|
Husk lige, at du til gengæld har sparet en del på (fjern-)varmeregningen. Den vil unægtelig stige, hvis du finder et Tv med kun 1/5 forbrug.
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Sony W8: Passiv 3D. Sony W9: Aktiv 3D. Philips 5000-7000-serie: Passiv 3D. Philips 8000-serie: Aktiv 3D. Osv osv. At sige, at det kun er bestemte mærker snarere end modeller, der leverer passiv 3D, er forkert, med mindre meningen var at sige, at visse mærker er bedre til at håndtere 3D i deres passive modeller. |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Måske en forklaring på den bedre lyd fra dette tv : Sony has introduced a new long duct speaker system, whereby a 1.2m-long duct built into an isolated speaker box at the bottom of the set’s rear helps the set produce more bass than most skinny TVs. What’s more, the resulting sound is directed straight towards the viewer via an angled ‘wing’ hanging below the speaker outlet, rather than the sound just firing downwards as usually happens. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Jeg vil som ejer af et 46W905 også tilslutte mig dem, der siger, at lyden på dette TV ikke er værd at skrive hjem om. Der er tale om smalle højttalere i et tyndt plastic-kabinet og det sætter altså sine fysiske begrænsninger. Jeg forventede ikke, at der ville være den bund og styrke, man kunne ønske sig når man så film, men jeg troede dog, at lyden ville være god nok til almindelige nyhedsudsendelser, dokumentarer osv. men det viste sig ikke at være tilfældet. Jeg kommer fra et Philips 42PFL9603D (2008, 2 x 15W, 2 mellemtone-drivere i hver kanal) hvor lyden (specielt i mellemtonen) var aldeles udemærket og selv om jeg kunne have ønsket mig lidt mere bund når jeg så film følte jeg egentlig ikke noget behov for at benytte eksterne højttalere. Med Sony 46W905 opgav jeg hurtigt ideen om at vænne mig til de indbyggede højttalere og bruger derfor en Denon PMA-925R med et par gamle Mission-højttalere. Altid. Det koster ganske vist ca. 30W ekstra i strømforbrug når jeg ser TV men det betaler jeg gerne for at slippe for at høre på de indbyggede højttalere. Men jo, lyden er da bedre end på de fleste andre fladskærme anno 2013 men det siger blot ikke så meget. At den er relativ god er ikke nok hvis den ikke også opfylder nogle mere absolutte kriterier (og her mener jeg, for at bruge et mere videnskabeligt udtryk, at den ikke må være "dåset" at høre på). |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Et Panasonic TH42PZ700 har med fornuftige billedindstillinger, et gennemsnitsforbrug på mindre 250 watt!
M.v.h. |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Jamen så kan tv'et jo noget, som producenten ikke engang ved. Et plasma tv's forbrug udregnes over fire timer, med indhold af forskellig karakter( fastlagt i iso norm). Her er Panasonics egne tal 494 watt i snit og 580 watt som maks.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
ISO-normen er kommet til EFTER PZ700 kom på gaden!
Dengang skulle producenterne opgive det maksimale strømforbrug. Mit tidligere PX80, som Panasonic opgave til 261 watt, målte vi over en længere periode, med diverse tv-programmer, til at have et gennemsnitligt forbrug på 130-135 watt! M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Det ændrer ikke på, at Panasonic selv oplyser average power consumption 494 watt, og rated power consumption 580 watt. Det skal dog bemærkes, at det er out of the box indstillinger der bruges. Som også sidenhen er nedfældet i iec 62087. At forbruget kan sænkes ved en kalibrering er jeg helt med på, lige såvel som maks forbrug er hel hvid skærm og fuld knald på kontrasten. Men en halvering af forbruget, opnås næppe ved en kalibrering.
Og ja, iec 62087 blev formelt vedtaget i slutningen af 2008, men indholdet var kendt og drøftet flere år i forvejen (og måske allerede uofficielt i brug før 2008 ). Og Star Energy Label havde allerede sin start i 1997, så fastlagte målemetoder har været brugt længe. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
||
![]() |
||
jr00 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-December-2004 Status: Offline Point: 79 |
|
Det lyder godt nok ikke af meget. Jeg målte mit gamle 42PX70 til et gennemsnitligt forbrug på ca. 180 W i kalibreret tilstand ved diverse tv-programmer i 16:9 format. Panasonic opgav tv'et til at have et forbrug på 270 W. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |