Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 11:34 |
xcardman skrev:
dejlig med en god sælger og så fra Fona, han burde have en pris.
netop panasonic har ikke verdens bedste scaler, og netop en
|
Ironi?
Jeg har gode erfaringer med lade Panasonic PX70 scalere. Tvivler på at de senere modeller skulle være dårligere.
|
Kuro
|
 |
dkmagpie
Ny bruger
Oprettet: 26-April-2009
Point: 8
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 13:55 |
mgmg skrev:
xcardman skrev:
dejlig med en god sælger og så fra Fona, han burde have en pris.
netop panasonic har ikke verdens bedste scaler, og netop en
|
Ironi?
Jeg har gode erfaringer med lade Panasonic PX70 scalere. Tvivler på at de senere modeller skulle være dårligere. |
Igen tak for svarene til alle. til nevadabob: Jeg har ikke købt P42X10Y endnu, men det er bare et spørgsmål om tid tror jeg :) Går dog stadig lige og overvejer mulighederne, men den aktuelle model virker som det klart mest oplagte valg mht budget og billedkvalitet. (rundt. 6500 til tv). Eneste minus er dog, at LCD TV som jeg kan forstå det, er være bedre til at håndere film og gaming fra bærbar. til mgmg: Omkring behovet for at en dvdafspiller kan opskallere, dersom man vil have bedst mulig billedkvalitet til en rimelig pris, er jeg enig med dig i, at det kan være lidt svært at tyde, hvad som er mest hensigtsmæssigt udfra bidragene i denne tråd. Jeg brugte en del tid inde på avforums, hvor jeg så en tråd, hvor en bruger havde rettet kontakt til panasonic kundecenter omkring dette. I den sammenhæng havde brugeren fået at vide, at den aktuelle panasonic model selv først opskallerede for at nedskallere, men det var vidst på forgangeren til P42X10Y. Der var dog lidt tvivl om det også var gældende for P42X10Y. Ligeledes var der tvivl om hos brugerene derinde, om det var bedst at lade P42X10Y eller en high-end dvd afspiller klare opskalleringen. Men det er måske en smagssag? Jeg nævnte tidligere at jeg ville have en afspiller som kunne håndtere både musik cd og film dvd, men det er jeg nu gået lidt væk fra igen efter at have læst lidt kritiik på forskellige foraer om denne løsning. Bedre at holde det seperat selvom det er budget kan jeg forstå. Grunden til at blueray ikke er inde i billedet skyldes en stor dvd samling samt at blu ray afspillere efter min forståelse ikke er lige så gode til dvd afspillning som dedikerede dvd afspillere. Jeg har derfor allerede investeret i en brugt cambridge 640 til at klare musikcderne (anmelderrost til denne funktion), og overvejer på dvd området pt at kigge på enten en denon 2930 eller en dv-983h (begge som brugte). Disse to er som jeg kan forstå det ret anerkendte dvdafspillere og også i forhold til opskalleringen. Går ikke ud fra at der findes bedre alternativer i den prisklasse. Et alternativ ville være en billigere og samtidigt anerkendt model som ikke skal stå for opskalleringen. Men det afhænger af sprøgsmålet om, hvorvidt billedkvalitet på P42X10Y forbedres ved at den selv klarer opskallering eller dvdafspilleren klarer denne funktion.
|
 |
mgmg
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 16:00 |
Du kan ikke være sikker på at en dvd afspiller, som upscaler til 1080p over HDMI, giver et bedre resultat end en, der der sender 480/576p over scart (eller HDMI).
En high-end DVD afspiller burde dog være bedre til at upscale end Panasonic X10.
Redigeret af mgmg - 28-April-2009 kl. 16:02
|
Kuro
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 16:12 |
hvis en skærm har en god scaler, så kan man bruge 576I. 576I ser dårligt ud på px80, den skal have et 1080P signal.
|
 |
mgmg
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 16:30 |
xcardman skrev:
hvis en skærm har en god scaler, så kan man bruge 576I. 576I ser dårligt ud på px80, den skal have et 1080P signal. |
Hvis du har haft problemer med 576i, så kan det have været interlacingen.
Jeg kunne ikke se forskel på 480p/576p og 1080p på PX70 fra PS3.
Jeg er ikke i tvivl om at en ældre Denon i 5 K klassen kan få PX 70/80 og X 10 til at ligne guld over scart.
|
Kuro
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 16:52 |
netop problemet med interlacingen. Derfor synes jeg faktisk han gav et godt råd i fona. Da en panasonic arbejder bedst med et progressivt signal, frem for scart.
|
 |
mgmg
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 16:58 |
Interlacing og upscaling er forskellige og uafhængige processer. Det lyder ikke til at fona-manden ved det.
Scart kan snildt overføre et progressivt signal. Det gør jeg dagligt med min recorder.
|
Kuro
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 17:56 |
Scart kan jo ikke kører progressivt signal. kun component og hdmi.
for scart er den højste opløsning 576I
Redigeret af xcardman - 28-April-2009 kl. 17:57
|
 |
sund
Junior bruger
Oprettet: 10-September-2007
Point: 42
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 18:06 |
Pladder, selvfølgelig kan scart køre progressiv. Blot kun analogt.
|
mvh sund,I'm only in it for the music
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 18:13 |
sund skrev:
Pladder, selvfølgelig kan scart køre progressiv. Blot kun analogt. | progressive scan signal over scart, så har jeg da hørt det med. i hvilken opløsning skulle det være
|
 |
sund
Junior bruger
Oprettet: 10-September-2007
Point: 42
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 18:22 |
Sæt en dvd til RGB progressiv ud på scart og det samme på tv, så virker det.
|
mvh sund,I'm only in it for the music
|
 |
mgmg
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 20:48 |
xcardman skrev:
i hvilken opløsning skulle det være |
NTSC: 480p
PAL: 576p
Det har jeg gjort 100-vis af gange. Jeg er ikke en gang sikker på, om man overhovedet kan få 480/576i ud af min recorder eller PS3.
|
Kuro
|
 |