recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV - i den billige ende?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV - i den billige ende?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
truehorses Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:52

Hvem i al verden vil nøjes med 576i over scart, når man nu kan gå hele vejen over 720P/1080P med komponent/HDMI

Det må da være en nødløsning....

Redigeret af truehorses - 28-April-2009 kl. 21:09
truehorses
LG50PS7000
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 21:00

Oprindeligt skrevet af sund sund skrev:

Pladder, selvfølgelig kan scart køre progressiv. Blot kun analogt.

Scart er KUN Interlaced, 576. Component kan bære Progressive op til 1080.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Det har jeg gjort 100-vis af gange. Jeg er ikke en gang sikker på, om man overhovedet kan få 480/576i ud af min recorder eller PS3.

Opløsning på 480i/576i er SD opløsning på NTSC/PAL DVDer. Så jo en recorder kan køre begge opløsninger. En PS3 kan så køre 576i, da den ikke kan bruges til NTSC hvis den er købt til PAL R2.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af sund sund skrev:

Pladder, selvfølgelig kan scart køre progressiv. Blot kun analogt.

Scart er KUN Interlaced, 576. Component kan bære Progressive op til 1080.

Læs nu lidt op på din viden inden du prøver på at rette en mand der faktisk har ret... Jeg har selv kørt progressivt over scart, men det er ikke en selvfølge at man kan... Både afspiller og TV skal understøtte det, og det er ikke alle afpillere eller TV der understøtter progressiv via scart.

Læs mere på wikipedia HER

Dette er sakset fra linket: "SCART cannot officially carry non-RGB (e.g., YPbPr) component video signals, which are gaining ground as an improvement over S-Video in markets where SCART is not used. However, some manufacturers of set-top-boxes and DVD players are known to provide optional (menu-selectable), non-standard YPbPr output through the pins that are officially reserved for RGB color components."
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu