|
Nyt tv i stedet for Pana VT20 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mit gt30 var 50" og når jeg siger sd mener jeg osse meget af det som feks sendes på dr1 hd tv2 hd ditto osv.
min helt klare opfattelse er at mit plasma overall havde et bedre billede i blandet brug. at sige at et 55" skal vuderes udfra præstationen på et godt hd signal er vel det samne som at sige at de 65" tv som står og kører i div tv butikker kun skal vuderes ud fra de højopløste demofilm som kører og som ser ud som om du selv står der. det er jo en ringe trøst når faktum er at hr og fru Danmark 90 % af tiden ser alm tv i meget blandet kvalitet. Og lige præcis ved det sortiment af tv og film vi idag har tilgængelig som indbygger i Danmark er plasma i min optik bare et bedre tv |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Og ang canal d sd signal så ved jeg ikke om det er værere end andre udbyderes
|
|
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Plasma har som regel et lidt 'blødere' billede end LCD/LED. Så måske er det bare en tilvænningssag? Bedre sort-niveau end din GT30 skal du nok ikke regne med at din nye H7500 kan levere. Men at den ligefrem skulle være dårlig på H7500, har jeg dog ikke læst mig frem til.
|
|
![]() |
|
Mikaeljensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-August-2006 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 105 |
Det er samme bekymring jeg har mht skift, at jeg er for glad for billedet på mit plasma kontra de led der er på markedet nu. Smart delen er ikke afgørende for mig, kun en bonus. Syntes heller ikke jeg vil investere i et oled der "kun" er 55" og ikke 4k når det er i sin spæde start
|
|
![]() |
|
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Det er det dilemma vi allesammen sidder med, os med plasma! Jeg har et 55" vt50, og har nogle tanker om noget 65" 4k, men frygter hvad jeg løber ind i af problemer, jeg har endnu ikke set et lcd tv der kan afløse mit tv, men jeg har jo heller ikke set de nyeste topmodeller! Håber virkelig at der sker noget indenfor oled! Spændende hvad der bliver præsenteret på ces i år!
|
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
Altså lad det være sagt med det samme at sad jeg foran et 55 vt50 så var jeg home safe i en årrække endnu:-)
|
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
We told you so... ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg var tvunget ud i et nyt TV, efter 3 stk. plasma.
Da jeg ikke vil betale så meget for at TV (AX800), ledte jeg efter ikke-UHD alternativer. Også set i lyset af, at jeg ser det som spild af penge i dag, med det ringe UHD udbud der er. Så det skulle være der, hvor jeg fik mest "bang-for-the-buck", i form af billedkvalitet. Da flere skrev om Panasonic's LCD'er, at billedet var meget "plasmalike", så kiggede jeg på dem. Først AS650, da jeg gerne vil have twintuner. Den blev dog hurtig diskvalificeret, p.g.a. paneltype, som godt nok giver en lidt bedre betragtningsvinkel, men til gengæld har knapt så god kontrast og ikke særlig god sort! Dernæst blev der kigget på AS640, med VA-panel. Den lever jeg nu med, eftersom det ganske rigtigt giver et ganske "plasmalike" billede. SD ser også ok ud, uden at være grynet og grumset, som mange LCD'er er. Sort niveaet er rigtig godt, ligesom farverne står flot (naturtro). En fed feature er, at når man ser en film, med sorte striber i top og bund, ja så gør TV'et disse striber helt sorte (kan slåes fra). Så hvis man kommer fra plasma, vil vente nogle år, med UHD, og vil have et godt mellemklasse TV, med indbygget WiFi, ok app/smart funktion, lyd o.s.v., så tag et kig på Panasonic AS640. Det fåes p.t. i 55" til 6.300,- M.v.h. |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Hvilket plasma-TV havde du før, inden du skiftede til As640, Henrik?
|
|
![]() |
|
René M ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
Kunne godt være fristet på en as640..
Men den fås desværre ikke større end 55", jeg leder efter 60-65"
|
|
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
PV60, PX70 og PX80. Jeg ved at de senere modeller lavede bedre sort, end PX80, men AS640 laver VÆSENTLIG bedre sort, end PX80. M.v.h. |
|
![]() |
|
jonlanghoff ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
Stod jeg i trådstarters situation, ville jeg enten:
1) vente med udskiftningen godt et års tid endnu. For det første fordi 4K-materiale til dén tid vil være blevet udbredt på diverse streaming-tjenester og muligvis også så småt på TV-kanaler. For det andet fordi jeg tror på at OLED slår endegyldigt igennem i 2015 med alt hvad dette indebærer - primært bedre sortniveau og kontrast, generelt. 2) købe et billigt 60-tommers, h.v.s. til maksimalt 10.000 kroner. Jeg ville i hvert fald på nuværende tidspunkt ikke smide 10k+ efter et ikke-4K-TV, og omvendt ville jeg heller ikke bruge penge på et "førstegenerations"-4K-TV når der dårligt nok eksisterer noget 4K-indhold man kan afspille på det... Bare mine 50¢! :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |