recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv i stedet for Pana VT20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv i stedet for Pana VT20

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 12:24
Mit gt30 var 50" og når jeg siger sd mener jeg osse meget af det som feks sendes på dr1 hd tv2 hd ditto osv.
min helt klare opfattelse er at mit plasma overall havde et bedre billede i blandet brug.
at sige at et 55" skal vuderes udfra præstationen på et godt hd signal er vel det samne som at sige at de 65" tv som står og kører i div tv butikker kun skal vuderes ud fra de højopløste demofilm som kører og som ser ud som om du selv står der.
det er jo en ringe trøst når faktum er at hr og fru Danmark 90 % af tiden ser alm tv i meget blandet kvalitet. Og lige præcis ved det sortiment af tv og film vi idag har tilgængelig som indbygger i Danmark er plasma i min optik bare et bedre tv
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 12:26
Og ang canal d sd signal så ved jeg ikke om det er værere end andre udbyderes
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 13:00
Plasma har som regel et lidt 'blødere' billede end LCD/LED. Så måske er det bare en tilvænningssag? Bedre sort-niveau end din GT30 skal du nok ikke regne med at din nye H7500 kan levere. Men at den ligefrem skulle være dårlig på H7500, har jeg dog ikke læst mig frem til.
Til top
Mikaeljensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2006
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikaeljensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 13:05
Det er samme bekymring jeg har mht skift, at jeg er for glad for billedet på mit plasma kontra de led der er på markedet nu. Smart delen er ikke afgørende for mig, kun en bonus. Syntes heller ikke jeg vil investere i et oled der "kun" er 55" og ikke 4k når det er i sin spæde start

Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 21:01
Det er det dilemma vi allesammen sidder med, os med plasma! Jeg har et 55" vt50, og har nogle tanker om noget 65" 4k, men frygter hvad jeg løber ind i af problemer, jeg har endnu ikke set et lcd tv der kan afløse mit tv, men jeg har jo heller ikke set de nyeste topmodeller! Håber virkelig at der sker noget indenfor oled! Spændende hvad der bliver præsenteret på ces i år!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 21:43
Altså lad det være sagt med det samme at sad jeg foran et 55 vt50 så var jeg home safe i en årrække endnu:-)
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Ja jeg har prøvet dem og har osse kørt med dem i flere dage nu...
måske er det en vane ting men selv min kone!! Kan se det er dårligere

We told you so... Byt til OLED fra LG. Den ENESTE med sort.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 09:57
Jeg var tvunget ud i et nyt TV, efter 3 stk. plasma.
Da jeg ikke vil betale så meget for at TV (AX800), ledte jeg efter ikke-UHD alternativer. Også set i lyset af, at jeg ser det som spild af penge i dag, med det ringe UHD udbud der er. Så det skulle være der, hvor jeg fik mest "bang-for-the-buck", i form af billedkvalitet.
Da flere skrev om Panasonic's LCD'er, at billedet var meget "plasmalike", så kiggede jeg på dem. Først AS650, da jeg gerne vil have twintuner. Den blev dog hurtig diskvalificeret, p.g.a. paneltype, som godt nok giver en lidt bedre betragtningsvinkel, men til gengæld har knapt så god kontrast og ikke særlig god sort!
Dernæst blev der kigget på AS640, med VA-panel. Den lever jeg nu med, eftersom det ganske rigtigt giver et ganske "plasmalike" billede. SD ser også ok ud, uden at være grynet og grumset, som mange LCD'er er.
Sort niveaet er rigtig godt, ligesom farverne står flot (naturtro). En fed feature er, at når man ser en film, med sorte striber i top og bund, ja så gør TV'et disse striber helt sorte (kan slåes fra).

Så hvis man kommer fra plasma, vil vente nogle år, med UHD, og vil have et godt mellemklasse TV, med indbygget WiFi, ok app/smart funktion, lyd o.s.v., så tag et kig på Panasonic AS640.
Det fåes p.t. i 55" til 6.300,-

M.v.h.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 10:02
Hvilket plasma-TV havde du før, inden du skiftede til As640, Henrik?
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Vejle, DK
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 10:10
Kunne godt være fristet på en as640..
Men den fås desværre ikke større end 55", jeg leder efter 60-65"
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Hvilket plasma-TV havde du før, inden du skiftede til As640, Henrik?

PV60, PX70 og PX80.

Jeg ved at de senere modeller lavede bedre sort, end PX80, men AS640 laver VÆSENTLIG bedre sort, end PX80.

M.v.h.
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonlanghoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 12:16
Stod jeg i trådstarters situation, ville jeg enten:

1) vente med udskiftningen godt et års tid endnu. For det første fordi 4K-materiale til dén tid vil være blevet udbredt på diverse streaming-tjenester og muligvis også så småt på TV-kanaler. For det andet fordi jeg tror på at OLED slår endegyldigt igennem i 2015 med alt hvad dette indebærer - primært bedre sortniveau og kontrast, generelt.

2) købe et billigt 60-tommers, h.v.s. til maksimalt 10.000 kroner.

Jeg ville i hvert fald på nuværende tidspunkt ikke smide 10k+ efter et ikke-4K-TV, og omvendt ville jeg heller ikke bruge penge på et "førstegenerations"-4K-TV når der dårligt nok eksisterer noget 4K-indhold man kan afspille på det...

Bare mine 50¢! :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu